Saturday, January 3, 2015

Muda jelita dengan Safi Rania Diamond.

     Perempuan & penjagaan kecantikan memang tak dapat dipisahkan, betul tak? Mana ada perempuan yang taknak kelihatan cantik. So, straight forward je aku nak share produk baru yang aku pakai...

Macamana aku boleh start cuba SRD ni?         Actually staff aku yang muda-muda kat klinik tu advise aku pakai sun block. Almaklumlah makcik ni dah tua kan, nanti senang naik jeragat kat muka.
     Aku ni mana pernah pakai sun block bagai tu lah agaknya hasil kulit wajah aku ni tak berapa memberansangkan. Huhu..So, aku pi tanya nyonya kat supermarket apa sunblock yang ada, aku nak beli.
Taraaaa...
AGE DEFYING CREAM SPF27++.
KRIM ANTIPENUAAN SPF27++.
Haaaa...hambek kau..krim ni yang dia bagi aku.
Nampak kerepot dah ke kulit muka aku.
Almaklumlah dah 3-series.
Sila klik SINI untuk ke official website. 
Kak Ziana Zain rupanya duta SRD ni..
Mmg I LIKE!!! 

So, any positive results? 
     Yup, ofkoslah. Pakai tak sampai seminggu dah nampak muka berseri-seri. Kakak nurses kat klinik dok kata Dr. Shikin cant** lepas aku pakai krim ni. Fefeeling kejap. Tapi, taktau betul ke tidak ke saja nak jaga hati. He3. Cubelah korang. Harga kalau tak silap RM40.

Related topics:
* Sorry tak dapat buat review Ephyra sebab tak habis consume.

58 comments:

  1. Ohh ya ka.. sama laa akak nih kureng jugak dengan krim2 macam nih..

    ReplyDelete
  2. sis guna ni gak . dah nak masuk sebulan ... alhamdulillah .

    ReplyDelete
  3. Lya jrg guna krim2 ni..takut x ngam dgn kulit muka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya nyer kulit jenis boleh sental apa-apa jenis krim. Hehe..

      Delete
  4. Ok la..dah ada yang puji tu maknanya betul la..makin cantik..kena pakai selalu la nampak nya..lagi cepat kesan nya nanti..

    ReplyDelete
  5. wah, lepas ni tambah nampak awet muda la ni.. :)

    ReplyDelete
  6. dh pernah try tapi tak serasi dgn kulit

    ReplyDelete
  7. krim sje rm40? hmm.. xmerasa lah mahal gtu hihi

    ReplyDelete
  8. Waaahh... Lepas ni boleh jadi Ziana Zain laaa ek...

    ReplyDelete
  9. Wah ada duta Rania kat sini..he..he

    ReplyDelete
  10. Makin muda remaja lah Shikin lepas ni..
    Satu botol ni je ke Shikin? Ke kena ada krim/set penjagaan lain...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pakai 1 tu je, kak Farrah.
      Malaslah nak pakai 1 set.

      Delete
  11. SA pernah beli tp x sesuai ngan kulit muka SA...x tau kenapa..last2 sedekah kat mak aje la...

    ReplyDelete
  12. Tak pernah cuba lagi.. akan dtg x taulah.. ;)

    ReplyDelete
  13. Betullah tu kan dh berseri2 macam diamond..cepat juga keberkesanannye

    ReplyDelete
  14. kalau ada yang puji tu, betul la tu kan kak :)
    Ros pernah cuba produk Safi dulu, tapi bukan yang ni lah. tak sesuai dengan kulit Ros..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Owh..Ros cuba yang mana?
      Akak bukan apa, akak jenis tak percaya 100% kalau orang bagi pujian. Teruk ke akak ni? Ermmm...

      Delete
  15. Oooh sunblock rupanya. Ingatkan krim kecantikan utk mlm ker.
    Kalau sunblock mau le di try sbb akak ni cuma guna sunblock jer
    utk keluar. Bedak medak suma dah dak pakai dah belasan tahun.
    Thanks for info doc.

    ReplyDelete
    Replies
    1. K.Lyn, saya mmg mintak sunblock tapi dia bagi yang ni.
      Takde pulak tulis sunblock.
      Tapi sebab SPF tu ada saya bukan reti sangat main taram je tepek kat muka lepas Cina tu kata boleh guna as sunblock.

      Delete
  16. wah, boleh ganti ziana zain la camni. hehe. safi ni memang bagus pun krim dia. dulu dok pakai yang safi balqis, memang puas hati sangat. cuma sekarang ni, dah stop pakai. curang sat. hehe

    tapi kan yang saya baca, kalau ikut cuaca kat malaysia ni, kena guna sunblock spf30++ ke atas. tapi ikut produk jugak kot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oyeke? Thanx for info ni cik Fafa.
      Akak tengok asal ada SPF lebih 20 tu akak ingat dah ok.
      Hehe..
      First time guna Safi ni.

      Delete
  17. hehe.. lepas ni kulit ala2 Ziana Zain ah ea kak.. hehe

    bolehlah mintak sign nanti.. heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nama bapak pun nak sama dah..
      Zain vs Zainal.
      Hehe..Jangan buat hal.
      Kena saman ngan K.Ziana pulak nanti.

      Delete
  18. Dr shikin muda lagi lah..pakai yang gold pun ok kot..sy x boleh pakai yg anti aging sebab dok naik jerawat lagi walaupun dah tak remaja lagi. .huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu yang nak dengar tu, Sal.
      Tapi agaknya Cina tu nampak saya dah wrinkle ker?
      Rasenye 'bercollagen' lagi muka ni :D

      Delete
  19. maksudnya kulit doktor sesuailah guna produk tu, mesti sekarang ni bertambah jelita...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jelita hapenye,Cik Sal.
      Tajuk tu saje nak naikkan trafik. Hehe..
      Tapi, serius mmg kesannya nampak cepat.

      Delete
  20. saya try safi rania gold ja.. nk jadi cek ta

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya lah, Che Ta SRG.
      Nampaknya akk macam nak lawan Che Ta :D
      Ishhh tak terlawan. Kene berendam air susu seminggu skali baru cantik macam Che Ta ni. Hehe.

      Delete
  21. woooh berkesan eh ? hehehe laju gak tu dalam sminggu da nampak efek.. baguih kak keep it up.. harus manjakan diri kita hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takde sape nak manjakan..
      mmg kena manjakan diri sendiri :)

      Delete
  22. blm pnh try lg safi rania nih. nti nk try gak lah hehe

    ReplyDelete
  23. betullah tu
    saya nampak pun dah macam retis doktor ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. YY, saya memang teringin nak jadi retis.
      Tapi, saya pemalu. Kui3.
      Pemalu konon..Hampehhh..

      Delete
  24. haah, kita pon rasa kulit kak shikin cantik...suke tengok...bersih jer...inilah rahsia dia yer... :D

    ReplyDelete
  25. Wah menjadi la kiranya ni ..Dah berseri2 gtuuu ..Teruskan usaha pakai biar lagi berseri2 besinar2 hahaha ..

    ReplyDelete
  26. wife saya pun belum pernah cuba lagi....saya?? lagi la tak pernah cuba hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Arz, ada lah idea nak bagi hadiah kat wife lepaih ni :)

      Delete
  27. Kak shikin, angkat kening sebelah jap kot dah jd ziana zain. Hehe :)

    ReplyDelete
  28. Rasanya betul kot...sebab tengok Ziana Zain tu mcm cantik jer kulit dia hihi... lepas ni nak try jugaklah hihi

    ReplyDelete
  29. saya ada dengar juga safi rania ni bagus. tapi kalau x silap, harganya boleh tahan mahal juga kan...

    ReplyDelete
  30. wahh mahal x?? hihi.. ramai kata safi rania nie best..

    ReplyDelete
  31. Amy, Anizz : Yang akak pakai ni RM40. Tapi, bekas dia besar macam tahan 2 bulan lebih je akak rase. Mahal tak camtu?

    ReplyDelete
  32. kulit saya ni sensitif
    macam-macam dah cuba try
    nak try ni plak la, kut-kut leh cantik macam ZZ

    ReplyDelete
  33. x dpt di nafikan kulit Shikin mmg dah cantik x de cacat cela

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~