Wednesday, January 21, 2015

Ubat free.

Memang lah aku keje klinik kerajaan dapat ubat free kn? Tapi ni bukan nk cerita pasal tu. And bukan nak bagi ubat free kat korang. Hehe..jangan marah tau.

Okey ptg semalam aku dah plan nak pm off sebab nak bawak anak amek neb kat klinik. Dia post-tussive vomiting (batuk disertai muntah) & wheezing (bunyi cam asma tu). Kenapa malam teruk? Sebab malam sejuk sangat kan sekarang ni. Aku pun tido pakai setokin. Si onet ni lagi lah. Sejuk..tapi takmo selimut. Macam kebal je. Bila dah muntah habislah aku yang kena lap muntah dia kat cadar, lap badan dia & tukar baju dia.
************************

Pagi:
Aku datang keje cam biasa. Start tengok patient. Dalam 14 patient kot lepas tu tiba-tiba perut aku start sakit memulas + diarrhoea. Aku inform bos nak EL. Aku mana reti nak mintak MC dari boss. Segan weyyy..Tawun lepas aku ada sejumlah 8 MC - tapi, aku just ambik dari private. Tapi boss tetap kata nak examine aku & bagi MC. Cuma aku kena stay kat klinik sebab ada meeting pukul 12.30pm. Meaning, petang takyahlah aku ambik off gitu.

Sabau jelah korang sebab aku memang suka selfie.
Dah kenapa onet tengok depan tu?
Hissshhh...rupenye dia tengok si couple depan aku dok berpeluk macam belangkas.
Dah macam adegan panas atas katil.
Tak kuasa maaakkk..
Petang:
Aku bawak anak pi klinik depan rumah mak je. Klinik Keluarga Darul Syifa' konon nak mintak neb (nebulizer) untuk anak aku. Dr. Hashimah ni baik sangat. Masa tu kebetulan anak aku tak coughing & tak wheezing pulak. So, tak perlu neb. Dr. Shimah suruh aku datang malam untuk neb. Dia bagi ubat macam bawah ni. Tapi, satu yang aku segan kalau jumpa dia, semua ubat FOC. Setiap kali aku pergi sana memang semua FOC. Dia bukak klinik untuk sara keluarga, tapi dia tak charge aku. Rasa bersalah sangat. Sobsss.. Dalam hati aku hanya mampu berdoa semoga Allah bagi balasan syurga kat dia.
Kanan - Syrup Salbutamol.
Kiri - Syrup Chlorpheniramine.
Time makan ubat ~ anak aku ni tadah je mulut sebab ubat2 tu sedap. In fact, semua anak aku suka makan ubat - tak sakit pun mintak ubat. Gediksss. Alhamdulillah malam tadi coughing dah kurang & dah x vomit. Tido lena... Bangun senyuman... (lagu Mommy Poko).

Selingan:
Siang semalam sedih sangat sebab tak banyak 'Awaiting Comment ', plus PV rendah sangat. Tiba-tiba bangun pagi ni...
Apekah?? Stalker?? (Abaikan mode perasan nak mampos tu). Blogger picisan cam aku ni dipandang sebelah mata je kot..tu pun kalau ada yang nak pandang.
PV semalam - 1659.
Selalunya PV banyak ni dapat beserta komen yang banyak. Tapi, komen semalam ciput je. Sobsss..

42 comments:

  1. moga ank cepat smbuh...ida kalau nak selsema suka sedut..sapu dgn minyak bwng putih...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagusnya Ida.
      Ayah pernah sedut hingus saya masa baby.
      Tapi, saya pulak x sanggup nak buat kat anak.

      Delete
  2. Assalam nazeck,
    alolololooooooooooooooo
    iols koemn yer arini :)

    ReplyDelete
  3. baiknya hati dr shimah tu kan..nasib baik la anak2 dr shikin suka makan ubat..ada anak nak sampai 2-3 orang pegang nak suapkan ubat..heheh..

    wow, tingginya pv..bestkan..bahagia tengok angka macam tu

    ReplyDelete
  4. pergh menakjubkan pV tu sy xpnh lagi capai mcm tu hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyaallah nanti ada rezeki.
      Kene rajin BW & up entri baru dapat gitu:)

      Delete
  5. takpa saya datang tinggalkan komen

    ReplyDelete
  6. Dr Shikin beruntung dapat ubat free...rezeki tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanx, Arz.
      Selalunya kalau medical staff pi klinik swasta dapat bayaran murah.
      Tapi, ni FOC terus.

      Delete
    2. oowh baru tahu pasal medical staff dapat harga murah

      Delete
  7. Kenapa budak-budak tak suka selimut? anak saya pun sama

    ReplyDelete
  8. ada silent reader lah kot tu...huhu.baiknya hati doktor tu..semoga dimurahkan rezeki ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teringin nak tau sapa yang rajin singgah.
      Thanx tau semua yang selalu singgah sini.

      Delete
  9. Senanglah macam tu bila your kids suka makan ubat. My kids susah sangat nak bagi ubat kena paksa-paksa dah keluar suara tarzan baru nak makan :-(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasib baik keluar sore tarzan je..
      Bukan jadi tarzan. Hehe..

      Delete
  10. terbaik dah pv blog...comel anak selfie..hehe

    ReplyDelete
  11. oh kalu anak2 sakit dr bawak pegi private ke? singgah komen hihi

    ReplyDelete
  12. Sekrang mmg susah nak dpt komen byk even views byk dlm sehari

    ReplyDelete
  13. rezeki tu...semoga Allah murahkn rezeki dr Hahsimah...
    si onet pon moga cepat sembuh ya

    ReplyDelete
  14. kesiannya dia batuk batuk sampai muntah. semoga cepat sembuh :D

    ReplyDelete
  15. semoga cepat sembuh ya...
    bestnya naik dengan jayanya :)

    ReplyDelete
  16. alhamdulillah pemurah Dr Hashimah tu tapi kalau sis JM yg jumpa beliau belum tentu dapat FREE tu :-)

    kalau lah perlu bayar..berapa harganya eh

    ReplyDelete
  17. pv semalam 1659 pun dh sedih? wahh...byk tu....lain lah kalau sis JM yg malas update nih huhuh...PV merudum...tak pe shikin biasa lah tu ada naik turun graph tu..maybe semlm ramai yg sibuk dgn benda lain x boleh tumpu pada blog

    ReplyDelete
    Replies
    1. PV dah banyak x sedih sangat.
      Masa rendah & takde komen tu sedih lah:(

      Delete
  18. Kalau Dr blogger picisan, saya ni apatah lagi... blogger tepi longkang je kot

    ReplyDelete
  19. untungnya doktor.. kat spital confirm ubat free.. pergi private pun dapat ubat free.. hehehe

    ReplyDelete
  20. anak dr suka makan ubat..bagus sungguh..anak saya sangatlah susah nak makan ubat..sampai gado2..berperang..
    wp blog kita picisan tapi kalau ada banyak info ramai je cari..& kita ramah ramai je sudi singgah kan...

    ReplyDelete
  21. rezeki tu kalau tak kena charge :D.. sedekahkan doa pada dia semoga success

    ReplyDelete
  22. moga adimurahkan rezeki .. baik hati Dr tu yer :)
    Ala kak, janganlah sedih.. PV banyak tu :) maybe ramai yang singgah tapi tak tinggal komen, mungkin tak sempat kot.. :)

    ReplyDelete
  23. Semoga Si onet cepat sembuh :) Wah, PV mendadak naik..:)

    ReplyDelete
  24. bagusnya doktor tuh.. semoga dimurahkan lagi rezekinya.. kalau shikin kata blog shikin picisan, akak lagi laa.. huhuhu..

    ReplyDelete
  25. semoga cepat sembuhh..hehe..
    murah rezeki doktor tu... :)

    banyak gila PV akak..kagum...kagum....worth it dengan kerajinan akak blogwalking

    ReplyDelete
  26. Aikkk! Doktor dengan doktor pon segan... He He He...

    ReplyDelete
  27. rezeki tu namanya murah rezeki dr hashimah tu nnt insyaallah

    ReplyDelete
  28. Baiknya doc hashimah tu. In Sha Allah murah rezeki dia. Best tgk PV sampai ribu :)

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~