Tuesday, September 2, 2014

Semuanya masuk akal.

" Isteri saya nampak sehelai rambut perang yang melekat pada baju saya dari jarak 20 kaki tetapi dia melanggar pintu garaj apabila mahu memarkir kereta. "

Biasa tak dengan situasi yang seakan-akan sama di atas?

Penjelasan :
1. Kebanyakkannya wanita mempunyai penglihatan periferi yang mampu mencapai 180 darjah.
- That's why wanita boleh melihat orang lain tanpa menggerakkan kepalanya. Mereka seakan-akan mampu melihat apa yang berlaku si belakang mereka.
- Wanita juga mampu lihat hampir semua isi kandungan peti sejuk tanpa menggerakkan kepala.
2. Kemahiran spatial atau ruang dimiliki lelaki.
- That's why mereka dapat mengagak jarak di antara belakang kereta & dinding garaj ketika kereta bergerak.

3. Lelaki mempunyai penglihatan seperti teropong.
- That's why lelaki dapat mencari dengan mudah kedai rokok yang berbatu-batu jauhnya, tetapi tidak pernah menjumpai barang yang mereka cari di dalam fridge,  almari ataupun laci.
(Olahan buku Why men don't listen and women can't read maps.)

14 comments:

  1. So true Doc & very Interesting kan...

    ReplyDelete
  2. dah lama tak singgah sini..skang dah mula busy..

    ReplyDelete
  3. Itulah bezanya lelaki dan wanita. Memasing saling memerlukan...

    ReplyDelete
  4. Haha. Mohon kaum lelaki terasa :)

    ReplyDelete
  5. Ohhh, begitu rupanya! Tapi utk akak yg memang tak suka cari benda ni rasanya takde kaitan penglihatan kan?

    ReplyDelete
  6. ahahaha...masing2 ada kelebihan kan..wanita jugak punya kelebihan..syukur jadi seorang wanita :-)

    ReplyDelete
  7. sebelum ni tak tahu pula penglihatan lelaki macam tu..

    ReplyDelete
  8. nice sharing.. emang berbeza kan antara wanita dan lelaki.. hehehe..

    ReplyDelete
  9. oh, padanlah lelaki confident je bila bawa kereta ni. hahahaha... menarik gak buku ni erk. macam nak beli je. hehe

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~