Wednesday, December 31, 2014

Petrol bercampur air - Ada kaitan banjir? #Part2

4.30 ptg.
Isnin, 29/12/14.
Sambungan ~ Petrol bercampur air - Ada kaitan banjir?

     Meh aku cerita shortcut - Ritu kete aku rosak sebab aku 'diagnosed' air yang bercampur petrol adalah puncanya. Taktaulah misdiagnosed ke ape, sebab Pengusaha Petronas En. S tu kata depa dah check minyak dorang takde air masa kitorang wassap tadi. Tapi, dia akan tolong aku berkenaan masalah ni. Baik, kan?
     Seperti yang diminta, pukul 11pagi tadi aku pun pi lah repair kete kat Honda Servis Center.
Alamat: BAN LEE HENG MOTOR SB
               381, Oakland Industrial Park,
               Seremban.

     Ramai betul orang yang datang servis kereta. Dekat pukul 3ptg baru kete aku masuk station (suketi aku je guna term ni...). Tak kurang juga kete yang datang untuk repair cam aku.

     Total resit kali ni = RM153.35
Depa tukar Gear oil & Computer setting. Service Manager dia, En. Ramoo mintak aku drive tengok dalam 2 hari. Kalau ada masalah, datang check balik.
    So far, alhamdulillah drive ok. Cuma, symbol engine tu masih menyala. Luckily tak blinking. Plus, sensor minyak dah 'out'. Balik je aku terus call En. Ramoo & set new appointment. Harapan aku, cepat-cepatlah ok.

No comments:

Post a Comment

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~