Monday, December 22, 2014

Husband kerap sakit.

     Dalam tahun ni kerap betul husband aku berulang-alik ke Unit Kecemasan HTJS kerana pedih ulu hati. Macam biasa, dia dirawat sebagai 'sakit gastrik'. Awal-awal dulu makan ubat gastrik ok lah. Tapi, sekarang simptom (gejala) penyakit dia dah bertambah severe (teruk). Sampai sesak nafas & sakit dada. Dah macam sakit jantung aku tengok. Tapi, check jantung (ECG) ok je.
     Paling teruk time raya puasa tahun ni - he was admitted at Hospital Tanah Merah that time. Rafer sini ~ Kenangan Hari Raya 2014. Kat wad pun still sakit ulu hati.
     Dan hari ni, asben sakit lagi. 3 kali dia muntah. Dia mintak aku sapu minyak panas kat dada & belakang badan dia. Tangan aku urut tak kuat, so dia mintak aku urut guna siku. Adalah dengar angin keluar sikit. Lepas tu dia tido. Nampak tak larat. Anak-anak pulak bising. Lagi dia pening.
     Ni dah malam alhamdulillah nampak ok. Cuma 1 aku geram - aku nak refer dia for scope tapi dia takmo. Ishh..takut agaknya. Tapi aku tanya dia senyap je. Ermm...

43 comments:

  1. ya allah kenapa akak...
    kita yang baca ni rasa seriau bab2 sakit ni

    ReplyDelete
  2. Simptom ni lah yg SS kena hari tu... Sebijik sejibon...

    ReplyDelete
  3. Semoga husband cepat sembuh! kuatkan semangat demi anak-anak...

    ReplyDelete
  4. kena paksa secara lembut kak shikin..
    badan nak pakai lama tu... nanti ada sakit tak diundang lebih teruk... pergilah refer... semoga hasben kak shikin cepat sembuh... risau banyak penyakit sekarang...

    ReplyDelete
  5. kenapa agaknya yer.. moga husband akak cepat sembuh ...

    ReplyDelete
  6. wife doc senang la nak pantau tp kena lah p buat rawatan jugak nk tahu pnyakit apa kn?? semoga takde yg bahaya blaku

    ReplyDelete
  7. memang risau bila husband sakit kan..risau kan dia lagi..nak menengok anak2 sensorang lagi..memang penat mental dan fizikal.. hu hu pengorbanan sorang isteri.bertabah yer nazeck! moga terbuka hati dia dia nak buat further check up..

    ReplyDelete
  8. lagi cepat tau punca, lagi cepat boleh start treatment, kita pun lebih tenang sebab dah tau hala tuju..

    ReplyDelete
  9. Semoga kuat yer sis.. moga suami cepat sembuh...

    ReplyDelete
  10. Maaf saya suka percaya pada benda2 mistik... mungkin perlu rawatan alternatif kalau rawatan di hospital kata dia okay...

    ReplyDelete
  11. Eh! kebetulan la pulak. husband Mrs. A pun ada penyakit yang sama dengan Husband doc. Tapi takdelah samapi tahap admitted lagi. Bila kena memang teruk sampai berpeluh-peluh, ada gak yang dia tumbuk-tumbuk kat tempat yang sakit tu, then kekadang buat stretchinglah memacam gaya. Gaviscon jangan cakaplah dah berbotol-botol minum. Tapi tak jugak pulih. Samalh degil bila suruh pegi hospital buat proper check tak nak pegi sindrom takut jarum macam anak-anak kecik.

    ReplyDelete
  12. bab hospital saya pun takut nak gi.

    selalu tahan dari makan kot?

    ReplyDelete
  13. betul tu, lebih baik pergi buat scope..klu tak de apa2 hati kita dah senang...saya sudah mengalaminya, klu ubat tak jalan cuba scope dulu..kut2 ada batu karang atau lain2...Shikin pun doktor, mesti tahu banyak bab sakit2 ni...apa pun saya doakan semoga suami Shikin sembuh..aminn..

    ReplyDelete
  14. kesian husband doc..ish mmg risau kalau asyik sakit n bila check ok ja result..tak tau punca..tp mugkin dalam kes ni ada kelebihan kt husband doktor pasai wife dia kan doktor..,,InsyaAllah..mudah-mudahan tiada yang serius..

    ReplyDelete
  15. Kalau sampai tahap muntah tu ada la yg x kena tu. Appendiks ke. Cuba cek ambik darah bagai.

    Apa apa pun harap suami awk sihat lah hendaknya. Cepat dapatkan rawatan kalau x sihat.

    ReplyDelete
  16. Kena check juga akak takut penyakit lain pulak. Apa pun semoga tabah ye.

    ReplyDelete
  17. Moga husband kembali sihat yer Doc...

    ReplyDelete
  18. semoga cpt sembuh to ur hubby dr..

    ReplyDelete
  19. Kena paksa jugak tuh check.. takut sebab sakit yang lain..apapun semoga dia cepat sembuh..

    ReplyDelete
  20. Kalau scope nak check apa doc...?tekak ke perut...?
    Harap2 asben kembali sihat seperti besa...

    ReplyDelete
  21. semoga cepat sembuh ya..rawatan ken buta berterusan ya..Dr Shikin lebih tahu apa nak buat untuk rawat suami ya

    ReplyDelete
  22. saya pon gastrik jugak, ada suatu hari tu ia dtg ....dah lah pkul 3 am masa tu... bekalan ubat tak da... pergilah klinik.. pukul 7.00am baru doktormula bertugas... dh cek2 semua... dia suh saya refer doktor pakar...sampai sekang saya tak pergi..takut punya pasal...apa2 pon bab makan saya kena jagabebetul..

    ReplyDelete
  23. Kesian saya baca suami doktor sakit. Saya doakan dia agar cepat sembuh. Gastrik memang seksa kan? Adik saya berguling guling atas katil sebab gastrik. Nasib baik dia ada isteri macam doktor. Boleh tolong jaga dia masa sakit.

    ReplyDelete
  24. Doc
    semoga dipermudahkan segala urusan.amimnn

    ReplyDelete
  25. Semoga husband Shikin cepat sembuh. Mesti tak selesa sakit camtu.

    ReplyDelete
  26. orang lelaki kadang-kadang nampak gagah tapi hakikat takut juga nak gi hospital

    ReplyDelete
  27. huishh kesiannya hasben kak shikin.. moga2 dia mau la dgr kata kak shikin soh p check tu ye..

    ReplyDelete
  28. ada masalah paru2 kot ... klu muntah2 tu mcm dah bahaya jer ... takut kanser lah pulak ... cuba buat rawatan alternatif perubatan islam ...

    ReplyDelete
  29. pujuk la hasben akak p medical check up.. jampi jampi kasi lembut hati nak pi check..

    ReplyDelete
  30. Moga husband dr shikin cepat sembuh ya..

    ReplyDelete
  31. semoga husband shikin cepat sembuh ye..

    ReplyDelete
  32. Semoga tak ade pape yg serious ye kak.

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~