Saturday, December 6, 2014

Majlis Akhir Tahun PASTI.

Sabtu, 23/11/2014
(Entri jeruk asam boi).

     Dalam entri ni # Taman tema & abang sado.
aku ada janji nak cerita something kan? So, inilah cerita tu - MAJLIS AKHIR TAHUN PASTI.
     Seawal pukul 7.30 pagi aku dah bersiap-siap untuk ke tadika anak aku - PASTI. Alhamdulillah dapat bangun awal hari tu. Aku pun mulalah bersiap-siap sebab aku nak sampai awal so that dapatlah aku duduk depan tengok Abe. Abe & Ajik tu takpe lah biar tido dulu.
     Tapi, tetiba baru teringat parents nak kene bawak hadiah bernilai RM20 above untuk lucky draw. Terpaksalah aku drive balik rumah aku untuk cari Tupperware untuk jadikan hadiah (as usual.. Hehe..). Sebelum tu aku singgah beli beg bertali untuk letak Tupperware tu. Kalau nak wrap dengan pembalut hadiah memang makan masa. Nasib baiklah pasaraya nearby rumah aku bukak pukul 7.00pg.
     Bila aku balik semula rumah mak & pi skolah anak aku. Memang parking dah full. Rows kerusi yang depan pun dah full. Maka, aku duduklah kat....?  Nunnnn...jauh kat belakang. Tang ucapan Pengerusi, Pengurus PASTI, Pengarah Jabatan PASTI N.Sembilan. Majlis, tu bolehlah dengar. Tapi, time persembahan tu sayup-sayup je lah dengar.
Jauh tak seat aku? Sobsss..
Ni aku zoom backdrop yang comel tu.
Antara tentatif program ialah:
- Persembahan murid PASTI 4,5 & 6 tahun.
- Persembahan Sajak, Bercerita, Nasyid.
- Penyampaian Anugerah:-
   > Pelajar cemerlang
   > Bintang Ramadhan
   > Kokurikulum
- Penyampaian hadiah untuk semua murid (beg & foto konvokesyen).
Ni Ajik.
Gambar Abe aku tak dapat ambik sebab kitorang
duduk separate.

47 comments:

  1. Ohhh, ni kira Abe konvo lah ni :)
    Kesian Ajik penat & renyah,...

    ReplyDelete
  2. Singgah blogwalking pagi disini :)..

    ReplyDelete
  3. entri asam jeruk..hehe..sama la jamuan pasti anak dh lepas dh..tu yg dok rasa mcm masam2 ja..hehe

    ReplyDelete
  4. hihi..comel je kasi hadiah tupperware letak dalam beg bertali..ngeee.idea yang bagus,mudah dan cepat

    ReplyDelete
  5. dh elok2 boleh dok depan.. trlupa hadiah plak.. nasib baik semua ada ja..senang dpt...

    ReplyDelete
  6. alala, cian ajik..sampai dah penat..heheh..memang jauh seat tu..nampak ke? ^_^

    ReplyDelete
  7. sipbaik ada ready stok tuppeware. sng boleh amek je hehe.. jauh jugak akak duduk kt blkg ye hehe

    ReplyDelete
  8. kenapa x trs g ke depan je snap gambar? bsr mata sy nk tgk pic tu ;-)

    ReplyDelete
  9. boleh tahan jauh jugak seat tu. depa tak pakai mic ka yang sayup2 dengar tu. hehe

    ReplyDelete
  10. Nak dok pun sekolah kat Pasti? Masa saya kerja di KL dulu semua anak2 dihantar ke Pasti. Bila pindah kat Kedah tadika yang paling dekat ialah Tadika Abim. Saya suka dengan kesungguhan guru2 di Pasti dan Abim mengajar anak didik mereka walaupun gaji mereka agak rendah.

    ReplyDelete
  11. Ingat lagi Kimie punya majlis akhir tahun masa prasekolah dulu.. ibu bapa kena siap hadiah untuk anak masing2.. ada juga ibu member kimie tak tau, dia balik p beli apa2 kat kedai yang buka awal..

    ReplyDelete
  12. Masa ank2 majlis tahun akhir, akak pegi depan stage snap gambar.. ada juga gambar kenangan buat mereka..

    ReplyDelete
  13. meriah juga.. nak buat mcm mana dh patah balik ke rumah

    ReplyDelete
  14. nasib baik dah ada bendanya nak buat hadiah ... senang keje .

    ReplyDelete
  15. Wah ada lucky draw pulak ye. Bestnye ;)

    ReplyDelete
  16. macam mana boeh terlupa. kan dah duduk belakang. hmmm kena buat prepaation awal lain kali Dr shikin

    ReplyDelete
  17. kenapa entri jeruk asam boi? tak faham

    ReplyDelete
  18. tupperware jugak ya sebagai hadiah. Untung sapa yang dpt tupperware tu

    ReplyDelete
  19. Teringat zaman anak2 bunda diakhir tahun tadika dengan acara persembahan mereka..

    Ada yang lucu dan menghiburkan..

    ReplyDelete
  20. muka dah kecik tu kenapa tu.... kerut2 gitu.... kiss mau?? hahahhaa

    ReplyDelete
  21. Hehe...best nya Harith kecil lagi...nnt dah besar baru dapat merasa pergi majlis camni

    ReplyDelete
  22. entri jeruk asam boi...?hee3...kenangan ni besok2 boleh tunjuk kat dorang kan...

    ReplyDelete
  23. tak pernah lagi join tgk persembahaan bebudak ni..selalu dpt tgk aerobik masa sports day jerr..

    nway congrats abe hihi

    ReplyDelete
  24. saya dapat duduk dekat juga
    cuma tension persembahan anak tak ada
    tak patut betul budak yang graduated tak diberi buat persembahan

    ReplyDelete
  25. hahaha siap ada caption im tired mama hahaha

    ReplyDelete
  26. kesian impian x kesampaian nk duduk dpn

    ReplyDelete
  27. Tahniah dh konvo ye.... Pasti ni kalau xsilap taska islamic kn...'

    ReplyDelete
  28. ishh...tomei si Ajik nih..nk cubit pipi sikit boleh?

    ReplyDelete
  29. Kak Lya masa majlis Akif duduk kat depan2 mmg sah2 la bloh ambik gambar yang bagus2 hehehe

    ReplyDelete
  30. wah..abe dah konvo..hehehe..tahniah abe.

    Dr shikin jemput la ke blog baru zarith ni =)

    ReplyDelete
  31. suka tengok ajik. comey. hehe. Iri duk umah dengan Wah ye kak :)

    ReplyDelete
  32. Tema biru ke??
    Nampak semua blue aje

    ReplyDelete
  33. Banyak orang kata PASTI ni bagus sebab dia ajar kenal Allah dan akidah dulu.

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~