Friday, December 26, 2014

Jamu mata kat Popular.

     Setakat ni, ada 3 kedai yang kalau aku masuk memang takkan sekejap menepek kat situ & mesti ada je barang aku nak beli walaupun setakat RM2-3. Yang aku maksudkan ialah :
- Kedai buku.
- Kedai alat jahitan & kraf.
- Kedai alatan komputer.
    So, semalam aku pegi kedai buku Popular sebab nak cari few barang untuk buat FM aku. Alhamdulillah dah jumpa. Sambil-sambil tu, macam biasalah menjamu mata tengok apa yang best2 kat sana. Sempat juga grab 2 barang ni:

VIVA USB Wired Optical Mouse -RM15.
(RM10 For Member).
Aku pernah beli Mouse Wireless Logitech RM58 tapi baru pakai sebulan battery die asik teralih dari tempat battery sebab loose. 
Aku tak ingat warranty dia sebulan ke setahun. Ermmm..








Untuk Mouse Logitech tu boleh refer SINI .
Mouse Pad - RM4.90.
Paling murah yang aku jumpa kat kedai tu.
Yang lain RM9.90 ke atas.

Pastu aku jumpa ni jugak ...
Universal Travelling Adaptor - RM23.90.
Promosi = RM15.90.

     Tau tak harga adaptor ni yang aku beli kat Lelong.com? Bentuk yang aku beli macam kat bawah ni = RM35 (tak termasuk postage). Kenapa aku beli online? Sebab, aku dah fed-up cari benda ni kat bahagian elektrik tapi tak jumpa. Rupanya jual kat bookshop.
Suggestion aku, better beli yang kat atas sebab yang kat bawah ni berat, so dia mudah tercabut dari tempat suis.

Related topics:
- CG Handicraft, Seremban .
- DIY fridge magnet .
- Sambutan birthday budak tadika .
- Pencil case hand-made .
- For the becoming Teachers' Day .
- Malware menyerang ASUS Transformer .

30 comments:

  1. Kalu SS ke kedai buku or kedai computer... Jangan harap nak kejap2... Confirm lama nak belek barang satu2... Satu lagi kedai yang SS paling suka Daiso dan DIY... He He He...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samalah, SS! Kalau jumpa Mr.DIY atau DAISO memang wajib terjah. Tak boleh seminit dua. Confirm akan lama :)

      Delete
    2. ana pon suke Daiso & DIY jugak! lama melekat dlm kedai tu hehe

      Delete
    3. semalam baru lepaa pegi..mr diy ngan daiso... berejam kat ctu...

      Delete
  2. comelnyer mouse pad tu aih gambaq elephant..ho kat fofular ada jual yer traveller adaptorrr ha sekarang dah tau.

    ReplyDelete
  3. cuti semalam kn..boleh la menjamu mata ya..

    ReplyDelete
  4. senang dan memudahkan... selalunya bnda gini kena amik bnyak masa tuk cari... tapi kalau dah jumpa kat online... beli jelah kat online..:)

    ReplyDelete
  5. kalau dah masuk kedai tu memang tak keluar dengan tangan kosong la...hehhe

    ReplyDelete
  6. Zumal nie tak boleh window shopping nanti akan terbeli macam2. Hehe...

    ReplyDelete
  7. seronok masuk kedai buku, belek2 buku. jadi ralit. hehe

    ReplyDelete
  8. cute laa mouse pad tuh.. hehehe.. kekadang beli macam nih murah lagi..bila dah tak tau nak mencari kat mana, online juga tempat yang mudah..

    ReplyDelete
  9. Nani kalau ke popular rak novel yang tuju dulu. heheheh :P

    ReplyDelete
  10. POPULAR,...my favourite place utk lepak :)
    Power adapter Shikin yang hitam tu memang nampak berat hihih

    ReplyDelete
  11. semalam g popular juga..tak beli apa pun..tapi suka masuk tengok tengok buku hee

    ReplyDelete
  12. Sha kalau masuk kedai buku, memang berkampung dalam tu... hehe

    ReplyDelete
  13. sesape yang pergi travel mesti akan cari punya traveller adapter. bagus untuk ada yang sesuai untuk semua negara. CT beli di giant aje kak.. tak mahal mana tapi kena make sure sirim lepas kang guna guna meletop plak hehehe..

    ReplyDelete
  14. Suke g kedai buku.. tak kira lah Popular ke Mph.. kadg tak beli pape pun, ddk situ baca buku.. hihi...

    ReplyDelete
  15. popular ni mmg..klu gua masuk ja mesti rasa excited..sampai nk terkucil..selalu sebelum nk masuk mesti p toilet dlu..haha

    ReplyDelete
  16. dah jarang masuk Popular sekarang ni. tapi, memang tak boleh masuk kedai Mr DIY. masuk, takde plan pun. bila keluar kedai, kiri kanan plastik. hihihi

    ReplyDelete
  17. walaupun jamu mata duitnya tetap juga akan terbang melayang masuk popular tu kan kann

    ReplyDelete
  18. Kalau Kak Lya bawak anak2 rak buku la yang tuju dulu...

    ReplyDelete
  19. Klau lya suka gi kdai alatan jahitan hihi

    ReplyDelete
  20. Comel sangat mouse pad tu..murah pulak tu kan..kalau wana pun mesti terrrbeli juga...hihi

    ReplyDelete
  21. ada beli universal adapter RM15 guna tak sampai setahun dah rosak..walhal guna time travel je...'kaki patah'...frust tul

    ReplyDelete
  22. comel mouse pad tu hehe

    haa kite pun suke pakai wireless mouse sbb sng. Tapi leceh nak pergi beli battery

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~