Tuesday, December 30, 2014

Beg & kain cotton Vietnam murah - 13/12/14 (Day 4) #2.

Shopping lagi....
Terapi minda :)
Ben Than Daytime Market :
     Market ni dalam bangunan. Setau aku, ada 4 pintu masuk - North, South, East, West. Banyak sangat lorong dalam ni. Boleh hilang anak kalau tak jaga betul-betul. Kedai rapat-rapat menyebabkan keadaan panas. Ventilation not so good.
     Pelbagai barangan dijual dalam ni - pakaian, tudung, kasut, kain ela, cenderahati, dll. Misi aku - cari KAIN COTTON! So, aku tak kesah sangat yang lelain tu. Aku cari kedai 209 seperti yang k.JM suggest kat blog dia masa dia pi Vietnam, tapi tak jumpa. Adik aku btau ada 1 lagi kedai kain cotton murah. At last jumpa kedai kat atas ni. Kain cotton dia sampai nak cecah ceiling. Corak-corak semua mavles. Aku beli banyak - sepasang Japanese cotton RM23. Murah gille. Kalau kat N.Sembilan tak kurang RM50 atau 60 (kain aku dah basuh, tak kecut pun).

Address:
Kedai 480-526-528-530-532
Thuy Duo Fashion
Western Door, Gate 4 Section II,
Ben Thanh Market.
WhatsApp Pe. Lin: 0909 712 634
Email: Pelin1110@gmail.com

- Kiri atas: Yang baju oren, seluar track 3/4 adik bongsu aku, Z.
- Hijau tu Deuter aku - muat 7kg untuk masukkan dalam cabin.
- Kanan atas: Kat kedai beg.
- Kanan bawah: Kat Coop Mart - mencari pampers. 
     Kat sini pulak beli backpack Deuter - VND 220.000. Dan sebab abe nak skolah, mama belikan beg North Face - VND 120.000. Tahun lepas papa belikan Deuter made in Thailand :)
     Misi seterusnya ialah mencari pampers. Aku salah bajet kuantiti pampers so x cukup. Tanya few Vietnamese semua taktau apa tu 'pampers' or 'diapers'. Aku macam tak percaya je. Kedai runcit pun susah nak jumpa. Yang ada, rupe bentuk macam 7eleven tapi tak jual pampers. Nasib baik terfikir nak tanya recep kat hotel kitorang tggl. Tapi dia pun tak faham soklan. Kebetulan anak buah aku pakai pampers - terpaksa selak panties dia untuk tunjuk rupa bentuk pampers tu. Kes naya betoi. Tau tak dorang panggil pampers ' tayai-yembek' (ejaan depa memang definitely lain, tapi, sebutan lebihkurang macam ni lah). Dia bagi address supermarket so that bolehlah kitorang tunjuk kat taxi driver - so sampailah kitorang kat Coop Mart ni. Banyak je pampers kat sini. Cuma brand tu limited - Setakat yang aku jumpa: Mommy Poko & Huggies Dry.
    
Related topics :
~ HCM, Vietnam 10/12/14 (Day1) - Part 1.
~ HCM, Vietnam 10/12/14 (Day1) - Part 2.
~ HCM, Vietnam 10/12/14 (Day1) - Part 3.
~ HCM, Vietnam 10/12/14 (Day1) - Part 4.
~ Ben Thanh Night Market -11/12/14 (Day 2).
~ Jalan-jalan @ HCMC - 12/12/14 (Day 3) #1
~ Nguyen An Ninh St. - 12/12/14 (Day 3) #2
~ Jalan-jalan @ HCMC - 13/12/14 (Day 4) #1.

22 comments:

  1. murahnya kain cotton tu.... memang syok bangat lah klau shoping kt sana....

    ReplyDelete
  2. memborong sakan tu ... lain padang lain belalang . tu yg susah . kena tunjuk baru tau ...

    ReplyDelete
  3. wahh backpack deuter dengan northface...bestnya :D btw, murah giler akk kain tuh rm23 jer...nk jugak :D heheheheh nnt kalau kita ade rezeki gi sane, nk borong jugaklah :D

    ReplyDelete
  4. bertingkek tingkek kain cotton dekat situ. mesti rambang mata nak pilih ni kann. :D

    ReplyDelete
  5. Rambang mata tengok kain cotton tu... pening memilih kan kak...

    ReplyDelete
  6. yes shopping.. terapi minda terbaik!!! ^_^

    ReplyDelete
  7. Kain cotton murah2 kat sana.. ok laa tuh beli beg kat sana.. hehehe nasib ada contoh nak tunjukkan kat diaorang.. kalau tak jenuh nak mencari pampers tuh..

    ReplyDelete
  8. uit memang sakan shopping ni..murah-murah! kat vietnam ni boleh jahit siap-siap macam kat Bandung ke?

    ReplyDelete
  9. geramnya tengok kain cotton. banyak jugak beza harganya yer. kalau dah ke sana, mestilah nak kena borong.. rugi tu kalau tak beli kan, dah alang-alang di sana :)

    ReplyDelete
  10. berapa harga backpak tu ?

    bebudak kat sana bolen saja . nak2 yg tidur tepi kaki lima

    ReplyDelete
  11. beg deuter brapa hrga kalau duit malaysi

    ReplyDelete
  12. tu kalau ikut bahasa saya nk sebut tayai jembek tu jadi lain dh tu hihi

    ReplyDelete
  13. jenuh jugak bila bahasa lain ni nk cari pampers dah jd mslh hehe. wahh kain cotton dah nk sampai ke bumbung ye kak shikin? bapak arrr murahh!

    ReplyDelete
  14. rasanya CT kalau gi memang nak borong crocs. suka pakai crocs and made in vetnam pun hehehe

    ReplyDelete
  15. Murahnya kain cotton.. best ni klu dapat borong banyak2..

    ReplyDelete
  16. Aaa rm23? Murahnye! Aaaa bestnye kalau dapat pergi.

    tayai-yembek haha baru tahu depa tak faham pampers tu apee

    ReplyDelete
  17. gambar doktor dekat entry ni sekali pandang cam abby fana lah =)

    ReplyDelete
  18. malam tadi terbaca pasl deuter... rupanya kilangnya ada di vietnam... patutlah org akan berpusu2 bli beg deuter ni... saya pon dah mula riki2 nak bli daypack... heheee, tapi, beli online j lah...

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~