Tuesday, July 29, 2014

Last week puasa.

Tak sempat nak hapdet yang ni.
Ni minggu last puasa - Isnin 21/7/14.
     Time aku teman Mak gi beli tudung.
Mahal tau tudung awning - aku tengok biasa je pun dah RM75. 
Aku tak berkenan yang tu..mak pun sama.
So, kitorang masuk Pearl Haya pulak.
Ni kat Pearl Haya, Taipan Senawang. Tudung kat sini almaklum
memang sangat-sangat mahal lebihkurang Fareeda.
Paling murah RM85 tapi plain je.
Kalau layer, then 1 layer to corak ~ RM99 ke atas.
Kalau dalam 5 layer ~ RM250 ke atas.
Tapi, memang cantik2 & puas hati.
Belanja mak 1 tudung. And mak sendiri beli 1 tudung.
Membership Pearl Haya RM25 first registry.
'Queen Of Pearl Club'.
RM15 renewal per year.
Kalau beli first tudung dapat 30%.
Then, next tudung in same month dapat 10%. 
     Lepas beli tudung kat Seremban, kitorang 'shoot' ke PD untuk beli juadah buka puasa. Antara tempat yang famous ialah kat Batu 4. Bersebelahan Petronas. Kalau hari Sabtu, memang jem area ni sebab jadi Pasar Malam. Pengunjung yang datang Port Dickson memang suka singgah sini.
Pintu gerbang di Batu 4, Port Dickson.
" ANDA MEMASUKI ZON SIFAR SAMPAH ".
Roti pita yang so yummy.
Dah nak habis puasa baru jumpa. Tu pun kat sini.
Puas cari nearby rumah aku memang tak ade.
(Mula kenal roti pita ni masa belajar kat KL).
     Jumaat 25/7/14; around 2pg, gi bazar Ampangan beli halfmoon shawl. Actually nak beli kerepek-kerepek je tapi biasalah aku..akan menyinggah. Bazar Ampangan ni memang famous kalau kat Seremban. Sini pun slalu jem. Ramai double parking tepi jalan & atas divider jalan.
Hijab aku murah-murah je. Tak sampai RM20 pun.
Slalunye aku pakai shawl yang panjang tu.
Ni tukar selera pulak.
     Ok, jom lah balik. Esok asben nak duty.

15 comments:

  1. Mahal betul 0,0 Mesti berkualiti ni kalau plain tapi mahal :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kain n jahitannya berkualiti, YS.
      Tapi, kalau ratus-ratus tu dah lebih dari harga baju.

      Delete
    2. Nama pun barangan berjenama kan :) Nak beli tu yang poket boleh koyak tu xD

      Delete
  2. Masa belajar dulu, kalau g bazar..mesti beli 2 kebab pita tu..satu berbuka..satu g ley simpan sahur hehe

    ReplyDelete
  3. Amboi mahal nau harga tudung sekarang. Sy beli tudung bawal je senang. Hehe

    ReplyDelete
  4. ahaha. saya pergi mana-mana pun memang suka menyimpang ke mana-mana dulu baru pergi ke destinasi yang dituju.

    kalau dah berkenan sangat dengan tudung tu, nak buat macam mana kan. tapi janganlah melampau-lampau sangat harganya. haish.

    ReplyDelete
  5. tudung situ memang harga melambung lambung. tapi memang puas hati :)

    ReplyDelete
  6. Hehe.. Rasa berat kpla pakai tudung mahal...

    ReplyDelete
  7. pearl haya kt sini sy lalu je ;-)

    ReplyDelete
  8. best g pasar kat area petronas tu... byk betul pilihan makanan , next raya , kalau doktor nak tempah kerepek dekat saya pon boleh... saya boleh hantarkan sekali... suami sya makcik2 nya pengusaha kerepek... k.pisang, ubi pedas, ubi kari, keledek, temoe keping, semua ada... kat kg suami pon ada kilang buat kerepek... boleh ja kalau nak order :)

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~