Tuesday, July 1, 2014

Best ke melancong ke Vietnam?

U olzzz, sedih tak kalau dengar? -> Aku ni bukan berani sangat naik flight....
Sepanjang hidup, pernah skali je boarding flight ..tu pun mase single & kerna terpaksa.
And, tu pun KL -> Kota Bharu (45minit jerr..)
 
Which means, aku takpenah lah jejak kaki kat negara orang.
Kalau ikutkan hati, memang tak teringin langsung keluar dari Malaysia...
Tapi,
Jeles tau tengok u olzzz yang sering melancong ke luar Negara.
 
So, kali ni aku dah tekad...
aku & anak-anak akan join family adik aku ke Vietnam cuti sekolah hujung tahun ni.
Aku belanja tiket pergi & balik untuk ayah & adik aku skali (Dik Wan).
Tak pernah lagi belanja tiket flight dah aku pun x reti nak booking.
Mak taknak pergi - reason sama cam aku.


Booking done.


Payment done.

;) So, ini adalah printscreen oleh adik ipar aku, Syaffiq.
(Umo aku tue brape bulan jerr pun dari die. Cehhh...nak cakap aku pun x tua lagi sebenarnye)
Die yang uruskan sume. Aku M2U je kat die.
Aku x le reti sume ni. Lepas ni insyaallah boleh buat sendiri.
Blajar je dari die.
 
Okess...TOTAL = RM2690.
Doakan kami panjang umur & diberi kesihatan bagi merealisasikan impian ini. (Cehh..)

24 comments:

  1. wahhhhh selamat bercuti ke Vietnam..

    ReplyDelete
  2. sy dah pergi vietnam. tempat shoping kain kat sane. best2!

    ReplyDelete
  3. mesti best.
    nanti try kopi dan pho vietnam

    ReplyDelete
  4. Bestttnyaaa .. Dr.syikin nanti jangan lupa beli buah tangan untuk saya yee :D

    ReplyDelete
  5. besnye nak g vietnam..xpenah pegi situ lg..

    ReplyDelete
  6. Wahh ... Best nyer jalan2, nak ikut ...

    ReplyDelete
  7. selamat bercuti shikin...saya tak pernah sampai sana lagi

    ReplyDelete
  8. Ros pun tak ada pengalaman ke luar negara lagi.. apapun, ros doakan semoga semuanya dipermudahkan :)

    ReplyDelete
  9. jauh perjalanan luas pemandangan

    ReplyDelete
  10. semoga selamat pergi dan selamat kembali..

    ReplyDelete
  11. Wow best nye dr nk pegi vietnam.. Nnt jgn lupa share cite2 best ye.. plus review hotel n foods :)

    ReplyDelete
  12. Nak hbiskan kt dlm negara dulu baru nk g luar ngara pula...

    ReplyDelete
  13. Selamat pergi dan balik... selamat bercuti :)

    ReplyDelete
  14. saya dengar kain dan baju kat sana jual murah2 sis..hee :D

    ReplyDelete
  15. Selamat berlibur, Shikin! Have a safe journey & enjoyable vacation!

    ReplyDelete
  16. mahal jugak harga tiket yg shikin dapat tu e maybe bukan sale..biasa sis JM dapat below RM300 return..maybe sbb beli tiem sale :-)

    ReplyDelete
  17. dulu ada kawan pergi sana, dia borong kain ela banyak2 ..cantik2 jugak coraknya..

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~