Boleh x kalau aku nak salahkan pakcik ghimau ni? Aku x tau lah samada sistem maybank ni macam x brape nk standardized macam klinik2 kesihatan kat Malaysia ni ke(membuka pekung di dada pulak:) or aku ke yang tak faham? Tapi, aku dah tanya kepada yang berkenaan, and they are giving different answers, which are not convincing.
Ape yang aku cuba sampaikan ni? Sorry tau if I made you all confuse. Actually aku buat hire purchase kete guna khidmat Maybank. Starting 1 year ago. Kete lama (NCD 7**7), aku guna loan kete Hong Leong Bank. Selama 4 tahun guna khidmat bank ni memang tip top takde problem. Senang je kalau nak renew insurance & roadtax. ** Tapi, dulu asben yang setelkan semua. Aku just prepare geran je, then dok jaga anak dalam kete while dia masuk HL bank tu.
Start Sept/2013, aku tukar kete ke NCW ni. Aku beli kat NAZA, Rahang. NAZA buatkan insurance transfer (first time aku dengar term ni. Maklumkan xde basic in banking) - means insurance dari NCD pindah ke NCW ni. Betul tak explaination aku ni? Sape ada idea please share tau. So, ni dah setahun aku dah kene renew lah insurance & road tax kan. And, nak dijadikan cerita hangat lagi..rupenye road tax aku dah mati 24/9/14 - sapa yang baca ni please don't report pada JPJ tau. Sian kat aku. Refer SINI macamana aku dapat tau ~ Maybank tengah tunggu aku.
So, kalau kat area aku tinggal the nearest Maybank adalah kat Rahang, tengah pekan, S2 & Senawang. First skali aku pi kat branch Senawang - kat Taipan. Sapa yang biasa kat sini pepahamlah. Memang crowded & sangat susah nak dapat Parking. Parking pulak suka telan duit - sampai aku pernah tampal notis kat meter parking tu. Jangan main-main..aku tulis dengan marker besar2 " Parking metre rosak, so jangan saman saya -NCW 2**5 ". Masa tu pegi spa, massage body la konon2nya. Lama kan, haruslah kene saman kalau x bagi warning tu.
Panjang meleret aku cita..Ok, masa pi Maybank Senawang, service counter tu btau Pegawai dia confinement. Ada pegawai ganti tapi datang seminggu atau 2 minggu sekali. So, dia suggest aku pi Maybank yang tengah pekan which is lagi pening sebab sana memang susah dapat parking. Nearest parking lot adalah yang berbatu-Bata kerikil yang boleh rosakkan tayar kete korang & bayaran adalah RM3 untuk sejam pertama. Pernah aku parking 7min pun charge dia sama. So, aku tanya what if aku pi Maybank kat Rahang je? Same goes here- Pegawai confinement. Feninnn makcik. Nampak x kepala dah berpusing2. So, aku pun decide pi Maybank yang kat S2. Then, katanya Pegawai pi meeting. Tiada pengganti. What the fish! Aku xtau nak kata ape, depa buat aku pusing sana-sini. Habis petrol aku ok. Dah pulak seliter RM2.40 (ke RM2.30?). Aku pun balik ke klinik dengan hampa.
Di hari yang lain, aku pi semula Maybank S2. Tanya same Q. Jawapannye, Pegawai takda. Kali ni aku dah maleh nak tanya mana pegawai tu. Kene culik kot. Uishh..caboiii sungguh. Ada 2 orang kat service counter. Suddenly depa soh aku terus pi Etiqa, belakang Columbia Asia Hospital. Aku terpaksa guna Mr. Google kusayang lah. Sorang kata," Lepas ni Maybank dah tak buat insurance renewal. Kene terus pi tempat insurance. " At the same time, sorang lagi nak cakap something tapi stop in the middle sebab she's kind of nak cakap benda berlainan. Peliksss sungguh kelakuan dorang ni. Aku pun jumpalah Etiqa tu lepas buat beberapa pusingan macam lari 4x100m tu. Lama aku tengok Pegawai tu tekan2 macam-macam kat keyboard PC dia. Muka yang initially manis dah tukar jadi berkerut2 pulak. Rupanya ada problem - insurance aku not being updated since last year. So, die photocopy covernote insurance + geran kete aku & mintak aku tunggu phone call dia. In the meantime dia nak tggu reply from HQ.
Alhamdulillah kejap je dah reply - dalam 3 hari gitu. So, today I went back to Etiqa. Aku reached Etiqa at 1.00pm. Pegawai tu break pulak ~ 12.30-1.30pm. Aku malas nak pi mana so just lepak dalam kete sambil blogwalking. Pukul 1.35pm aku masuk Etiqa semula. Pegawai tu ingat aku,so takyah cerita from A-Z balik :) Masa tu dia dah buka 'kes' aku ( betul ke term ni? Kalau doc & polis kita sebut kes.) Ingatkan ok & will take short time je. Rupanya still ada problem. Pegawai tu masih perlu kol people here & there untuk completekan insurance renewal aku ni. Lame lepas tu baru siap. So, dia kata, "Done," & pass cert kat aku. "So, road tax I kene buat mana ye?" She said at myeg. Aiyyaaa..1 more thing unsettled.
***
Ini adalah trial menggunakan myeg sebelum ni :(
Ape yang aku cuba sampaikan ni? Sorry tau if I made you all confuse. Actually aku buat hire purchase kete guna khidmat Maybank. Starting 1 year ago. Kete lama (NCD 7**7), aku guna loan kete Hong Leong Bank. Selama 4 tahun guna khidmat bank ni memang tip top takde problem. Senang je kalau nak renew insurance & roadtax. ** Tapi, dulu asben yang setelkan semua. Aku just prepare geran je, then dok jaga anak dalam kete while dia masuk HL bank tu.
Start Sept/2013, aku tukar kete ke NCW ni. Aku beli kat NAZA, Rahang. NAZA buatkan insurance transfer (first time aku dengar term ni. Maklumkan xde basic in banking) - means insurance dari NCD pindah ke NCW ni. Betul tak explaination aku ni? Sape ada idea please share tau. So, ni dah setahun aku dah kene renew lah insurance & road tax kan. And, nak dijadikan cerita hangat lagi..rupenye road tax aku dah mati 24/9/14 - sapa yang baca ni please don't report pada JPJ tau. Sian kat aku. Refer SINI macamana aku dapat tau ~ Maybank tengah tunggu aku.
So, kalau kat area aku tinggal the nearest Maybank adalah kat Rahang, tengah pekan, S2 & Senawang. First skali aku pi kat branch Senawang - kat Taipan. Sapa yang biasa kat sini pepahamlah. Memang crowded & sangat susah nak dapat Parking. Parking pulak suka telan duit - sampai aku pernah tampal notis kat meter parking tu. Jangan main-main..aku tulis dengan marker besar2 " Parking metre rosak, so jangan saman saya -NCW 2**5 ". Masa tu pegi spa, massage body la konon2nya. Lama kan, haruslah kene saman kalau x bagi warning tu.
Panjang meleret aku cita..Ok, masa pi Maybank Senawang, service counter tu btau Pegawai dia confinement. Ada pegawai ganti tapi datang seminggu atau 2 minggu sekali. So, dia suggest aku pi Maybank yang tengah pekan which is lagi pening sebab sana memang susah dapat parking. Nearest parking lot adalah yang berbatu-Bata kerikil yang boleh rosakkan tayar kete korang & bayaran adalah RM3 untuk sejam pertama. Pernah aku parking 7min pun charge dia sama. So, aku tanya what if aku pi Maybank kat Rahang je? Same goes here- Pegawai confinement. Feninnn makcik. Nampak x kepala dah berpusing2. So, aku pun decide pi Maybank yang kat S2. Then, katanya Pegawai pi meeting. Tiada pengganti. What the fish! Aku xtau nak kata ape, depa buat aku pusing sana-sini. Habis petrol aku ok. Dah pulak seliter RM2.40 (ke RM2.30?). Aku pun balik ke klinik dengan hampa.
Di hari yang lain, aku pi semula Maybank S2. Tanya same Q. Jawapannye, Pegawai takda. Kali ni aku dah maleh nak tanya mana pegawai tu. Kene culik kot. Uishh..caboiii sungguh. Ada 2 orang kat service counter. Suddenly depa soh aku terus pi Etiqa, belakang Columbia Asia Hospital. Aku terpaksa guna Mr. Google kusayang lah. Sorang kata," Lepas ni Maybank dah tak buat insurance renewal. Kene terus pi tempat insurance. " At the same time, sorang lagi nak cakap something tapi stop in the middle sebab she's kind of nak cakap benda berlainan. Peliksss sungguh kelakuan dorang ni. Aku pun jumpalah Etiqa tu lepas buat beberapa pusingan macam lari 4x100m tu. Lama aku tengok Pegawai tu tekan2 macam-macam kat keyboard PC dia. Muka yang initially manis dah tukar jadi berkerut2 pulak. Rupanya ada problem - insurance aku not being updated since last year. So, die photocopy covernote insurance + geran kete aku & mintak aku tunggu phone call dia. In the meantime dia nak tggu reply from HQ.
Alhamdulillah kejap je dah reply - dalam 3 hari gitu. So, today I went back to Etiqa. Aku reached Etiqa at 1.00pm. Pegawai tu break pulak ~ 12.30-1.30pm. Aku malas nak pi mana so just lepak dalam kete sambil blogwalking. Pukul 1.35pm aku masuk Etiqa semula. Pegawai tu ingat aku,so takyah cerita from A-Z balik :) Masa tu dia dah buka 'kes' aku ( betul ke term ni? Kalau doc & polis kita sebut kes.) Ingatkan ok & will take short time je. Rupanya still ada problem. Pegawai tu masih perlu kol people here & there untuk completekan insurance renewal aku ni. Lame lepas tu baru siap. So, dia kata, "Done," & pass cert kat aku. "So, road tax I kene buat mana ye?" She said at myeg. Aiyyaaa..1 more thing unsettled.
***
Ini adalah trial menggunakan myeg sebelum ni :(