Tuesday, April 15, 2014

Mesin jahit TOYOTA..

Impian yang telah tercapai.
Ceeewah ayat aku. Tak tahan..
Actuallynye dah lame aku nak beli mesin jait ni. Sebabnye aku ni suka bangat menjait..tapi, mesin jait yang lama (X hengat pulak brandnye) dah rosak. Hajatnye …nak beli sebijik mesin jait lurus & sebijik mesin jait tepi. Survey punye survey blog2 org lain..ramai yang recommend Brother . Maybe sbb x semahal Singer, tp kualiti bagus. Ade jgk yg recommend Toyota.
Mesin jait tepi..setakat yg aku survey ramai gune Singer. Aku tanye tukang jait, katenye Juki bagus jugak. Tapi mesin jait tepi mahai2 tau - more than RM1k.
Papehal pong pilihan korang tu .... dependslah whether untuk kegunaan biase je ker or heavy duty (industy)…yang portable atau yg gedabak tu. Aku lebih suke yg portable sbb hidup aku ni berpindah-randah..so senang aku nak hangkut kemana2.
Tapi, yang xbestnye..kat Seremban ni haa..Mane tah aku nak cari kedai mesin jait pun aku xtau. Sejibik kedai Singer je yg aku tau wujud. Surf kat map pun haghaam..(Oopsss bahasa kasar nampak…). At last, aku terpikir nak gi Courts Mammoth. Kalau x salah, 23 MAC 2014 aku amek pm OFF pastu kuar ASB aku…then shoot ke Courts Mammoth yg opposite Terminal 1 tu. Penuh pulak parking nye. Mujur ade 1 betul2 kat lorong sempit – puas aku ejas mpv aku yg pjg tu baru muat.
Masuk dalam…
Alamak mcm2 barang electric pulak aku nampak. Biaselah aku ni kannn… Kadang2 lain yang nak dibeli…’termenambah’ bende lain pulak kann.. “Shikin…please focus ok!”. “Okey, there!"  Aku dh nampak mesin jait yang kuidam2kan selama ni.  Brothers RM599.. tOYOta RM799. Each got discount RM50. I chose Brother..tp yg display tu last stock. Xmolah..nampak dh berabuk. Terpaksalah beli yg mahai sket.. - Toyota ni nmpk lebih mengancam, canggih & teguh sbb body die made of steel. Brothers tu pelastik jerr. 
Sebijik TOYOTA 'parking' dalam rumah.
Front view. 
From above. 
15 choices. 
Boleh mula menjahit sekarang..
            Kat Courts Seremban ni cashier die tgkt 3..Naik tangga ye. Jangan berangan naik lif. Huh mengah makcik. Stamina bukan kuat mane. Harap badan je kurus. Dah bayar..bawak resit (ade 2) selai ke pak Guard yg dok betul2 tepi entrance. Ohh rupenyer die check barang dgn resit mesti talley. Ni mesti ade kes ni (hehe…memandai je aku). Ape2 jelah asal barang aku dapat bawak balik segera.
         Kat rumah..bermulalah operasi menjahit. Petang tu jugak siap set sarung tilam+bantal baby aku.

9 comments:

  1. baru saya tahu toyota ada mesin jahit.. ingatkan kereta aje

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi.. memang betul.. sekarang nak cari kedai singer memang susah.. macam dah pupus aje

      Delete
  2. ingatkan kereta ja ada jenama ni..rupanya mesin jahit pun ada dh besar yer keluarannyer..

    ReplyDelete
  3. lepas nih dr shikin kena buat tutorial cara menjahit bantal pulak

    ReplyDelete
  4. tengah servey jugak mesin jahit.. aduhai.. perasaan dah membuak-buak nak beli.

    ReplyDelete
  5. Datang intai mesin jahit, Shikin! Syoknya! Nanti free boleh buat macam2 guna mesin ni.

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~