Saturday, November 15, 2014

Bontot besar.

     Hehe...tajuk kontroversi sungguh. Haaaa...pikir ape tu? Jangan nak terbayang yang bukan-bukan pulak. Ni nak cerita pasal anak aku je pun, bukan yang lain ye.

     Tanggal 15/11/14 genaplah setahun setengah umur Iri. Dah nak kene bawak pi klinik cucuk lagi. Pssst...Actually baru terperasan date ni. Almaklumlah busy uruskan si Abe, sampaikan lupa si adik Iri. Iri ni lebih rapat dengan Tok & Tok Wan dia. Takmo sangat dengan aku sekarang . Ermmm....mungkin sebab aku terlebihkan abang-abang dia kot. Tapi, rasanya macam tak. Atau mungkin aku jarang manja-manja dengan dia ke? Iri ni suka sangat berdukung. Tak terlarat badan dia husss semangat dah macam abang sado junior. Jauh beza dari masa dia tak sihat dulu. Tok dia pulak rajin layankan walaupun tak terlarat jugak.

     Nak kate badan anak aku obes, takdelah. Tapi, kalau aku bawak anak-anak aku pi klinik ke, pi kenduri ke, balik kampung ke..memang orang kata tak memadan anak-anak aku dengan mamanya. Sebab anak-anak aku rangka besar ikut papa dia. Tapi, kulit cerah ikut mama dia. Combination effects :) Aku suka gelar anak aku macam-macam sebab best - Cth: gumuk, debab, montel, anak meoww (ni bila dia comot), anak burung (ni bila makan x renti2, suap je abis, suap je abis. Sebab main telan jexD.

     Seiring dengan pembesaran badan, maka bontot pun macam kuih pau jugaklah. Gerammm!!. Aku suka picit-picit bontot Iri ni. Cuma yang tak tahan tu, saiz pampers dia cepat kene up-level. Walaupun kat plastik tu dah tulis umo sekian, maka saiz sekian. Tapi, anak-anak aku ni memang takyah tunggu berat naik, bon*** dia je yang naik. So, regardless of berat badan terpaksa juga beli saiz yang lebih besar. For those yang taktahu, pampers ni bila saiz besar maka jumlah seplastik tu makin kurang walaupun rege sama dengan yang saiz kecil.

Cth untuk Pampers Diapex:
- Diapex XL56 = RM27.90
- Diapex XXL44 = RM27.90

52 comments:

  1. eh iri sm lahir dgn ank buah sy..umo pn sm..

    ReplyDelete
  2. takpe budak kecik debab nampak comel..

    ReplyDelete
  3. Penuh sensasi tajuknye pun. .haha :'D Btw Gud Morning !

    ReplyDelete
  4. Saya ingat bontot sapa yg besar, bontot anak rupanya... Tapi orang tua2 kata pompuan elok berbontot besar, kononnya bila kawin nanti mudah nak bersalin... entah betul entah tidak? Sebab isteri saya bontot kecil tapi dapat anak ramai juga (6 orang anak tak masuk 3 keguguran)...hahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha..klakar betul JR ni.
      Tak semestinya kan?
      Entah hape2 je.
      Actually dorang tu salah maksud, bukan bontot tapi tulang punggung (pelvic bone).

      Delete
  5. Heeee.. Teman pun ingat nk citer pasal bontot beso senang beranak.. Mcm JR sebut tu.. Hihuhu

    ReplyDelete
  6. bontot budak mmg gebu ... lagi lah kalau baby , geram jer tgk

    ReplyDelete
  7. hahaha... kelakar la .. mesti comeiiii sangat kan anak-anak @drshikinzainal ... tapi betul..both anak saya ni.. kalu kemana-2 tak semua akan cakap anak copy paste dari ayah... tapi kulit ikut ibu.. hahah... lepas tu sedar mara tak plu tanya dah anak sapa..mesti kenal sngt... apapun gembira dengan ragam anak-2 kita kan...

    ReplyDelete
  8. haha.kontrovesi jugak la. mesti debab ni..

    ReplyDelete
  9. makin besar saiz.. makin mahal dan bernilai.. haha..

    ReplyDelete
  10. Wah doktor. Bestnya , act zati memang nak jadi doktor. Minat sangat ! Doakan zati dapat jadi doktor dr syikin. Oh follow sini #517 ,

    izzatissamat.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. Hahaha ni kes makan makan, semua gi kat punggung ;)

    ReplyDelete
  12. Baca title dah terkezuutt. Mesti bambam ni, sedap cubit ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam gambar nampak kurus.
      Tapi, ermmm...tengok real.
      Peha pun macam kfc.

      Delete
  13. ohoi Nazeck baby Hadi esok 17/11 genap 18 bulan gak..beza 2 hari jer bebudak ni yer..walaupun dah p menyerah diri kat spital 15/11 tu sebab sakit n bukaan 3cm..tapi lambat pulok keluarnnya hehehehe..

    tapi Hadi masih manja kededek nak nenen jer kerja hahahahaha

    ReplyDelete
  14. kekeke comel nye tajuk. hahaha biase mak mak ni geram ngan anak-anak. montot pun hoookah :P

    ReplyDelete
  15. Org tgk tajuk pun da pkir lain..haha
    Btw muntot besar la comel..kiut..suke cubit..hikhik
    Belog Miss Balqis

    ReplyDelete
  16. maknanya iri dah makin besar tu..hihi..

    ReplyDelete
  17. tajuk bikin panas..hahaha

    bc entry ohh.. heheh

    ReplyDelete
  18. ishh..ingatkan bonto siap yg besar tadi..Iri rupanya hahaha...lawak

    ReplyDelete
  19. hehehehe.. amboi tajuk kak, bukan main :P

    budak kecik xpe... dah besar nanti harapnya memang jadi sado ler... hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aah kaann..
      Harapnya macam tu lah.
      Boleh jadi bodyguard mama.

      Delete
  20. huhu..
    comey je..
    erm diapex tu ok ke dr?
    sama ngn drypers x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kualiti diapex & drypers bagi saya sama je. Saya pun kadang2 guna Drypers. Ikut mood.
      Cuma, Drypers tu lebih soft.

      Delete
  21. Hahaha tajuk tak ingat.. itulah bila dah besar, kuantiti pampers pun dah jadi kurang.. maka bertambah laa bajet nak beli pampers..

    ReplyDelete
  22. Owh harga sama tapi kuantiti berbeza yer Doc, nampak permainannya kan... Opps ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu, Zumal.
      Sediakan duit je lah.
      Sok-sok kalau ada duit lebih nak bukak kilang pampers sendirilah.
      Hehe..

      Delete
  23. Hehehe kelakar la Shikin..macam2 gelaran ada hahahha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi satu, 'anak ulat'.
      Ni kalau dia x reti duduk diam.

      Delete
  24. hohohoh...... anak Nad pulak halus terlebih....umur 2 tahun masih boleh pakai seluar 12 mth old...

    Pampers sampai sekarang size M

    ReplyDelete
  25. nanti dh besar.. bontot dh normal.. biasa tu kecuali baka besar

    ReplyDelete
  26. hehe...bontot besar ye
    memang title kontroversi tu
    orang kata kalau anak lelaki ikut mak tu, sejuk
    begitu juga sebaliknya, orang katalah bukan saya kata =)

    ReplyDelete
  27. Assalam nazeck,
    anak akak si Fayyadh tu montot tipuih
    umur nak dekat 3thn tapi dok pakai pampers saiz L lagi uols he3
    jimat ibu dia he3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woww..jimat tu.
      Anak saya yang 3 tahun memang lama dah XXL.

      Delete
  28. uuhhh... mcm ank buah saya la... geramm tgk... bontot chuby heheheheh..

    ReplyDelete
  29. Hehehehe kongsi bulan bufday ng firash... alamak montot besauuu... alahai kak mcm2 panggilan akk pgl ank akk...

    ReplyDelete
  30. hehee, budak2 montot nya comel.. bila jalan..berentak..

    ReplyDelete
  31. anak meow.. comel je gelaran tu :)

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~