Tuesday, November 18, 2014

Baby keeper.

     Aku terjaga dari tidur ni. Macam biasa BW apa yang terlepas. Sapa yang aku x jenguk2 tu harap maaf bukan sengaja tapi alasan sama macam bloggers lain. Hehe..malas nak taip sebenarnya sebab banyak reasons kalau nak mention.
     Actually aku tengah cari Baby Keeper. Pernah dengar tak? Pernah nampak orang guna kat Malaysia tak? Baby keeper ni digunakan kat oversea for the purpose of kid safety. Bukanlah 100% safe, cuma  senang nak keep kids in track. Takdelah kejap terlepas ke sana-sini. Anak aku ni memang lasak amat. Nauzubillah depa buat kat tempat orang perangai tak terkawal depa tu.
     Baby keeper ni pernah jadi kontroversi (melalui pembacaan aku) sebab seolah-olah bawak pet gitu. Entahlah pendapat orang lain-lain. Aku takdelah sampai fikir ke situ. Dah lama aku usha benda alah ni tapi dok pikir buat apelah nak beli bukan penting sangat pun. Pernah lah aku jumpa masa pi shopping raya kat SOGO baru-baru ni - RM39.90 /pc. Mahal lah jugak. Tu yang fikir lebih sekali. Ni memang aku dah perlukan sangat. Aku kene survey sebab taktau mana nak dapat baby keeper ni. Takkan pi SOGO kat KL tu semata-mata nak beli 2 pcs benda ni. Maunye tersoping benda lain karang. Biasalah tu :)
     Kat sini hasil Google aku. Harga ok dah. Masalahnye tinggal 1 jenis je. Nak lah design lain kan. 2 yang atas tu aku tak minat sebab aku rasa tak comel. Sape ada info please lah share ngan aku ye. Thanx.

39 comments:

  1. kadang kadang baby keeper ni penting juga....tak terlarat nak dukung...hehe

    ReplyDelete
  2. alaaa...no idea sbb x pernah cari barang nih huhuh

    ReplyDelete
  3. xtau gak bnde ni kat mane..tp selalu nmpak org pakai...bior le org nk pikir ape pun..asal anak xhilang...gitu kekdahnye

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeke? Sheyla nampak orang pakai kat mana? Akak x pernah nampak orang mesia pakai.

      Delete
  4. budak.. memang semua benda tarik perhatian dia.. kadangkala nak kongkong sangat pun tak boleh..

    ReplyDelete
  5. Bunda pun baru tahu benda ni...tak tau lah bunda kat mana ada lagi jual benda ni...

    Maaf yer....mungkin kawan2 lain boleh membantu doc...

    ReplyDelete
  6. Ohh ya ka shikin.. akak tak pernah tau pun benda nih.. klu akak ada dengar dan tertengok, akak bgtau shikin ye..

    ReplyDelete
  7. owh x penah plak jumpa benda ni...eh sapa yg edit blog doc ni? Hehe.dh lama ke tkr??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mila, boleh cari utk Arfan.
      Tapi, Arfan x lasak sangat kot.

      Delete
  8. Yg penting ia praktikal dan baby selesa berada di dalamnya...

    ReplyDelete
  9. menarik nampak....dua yg diatas nampak biasa ja

    ReplyDelete
  10. kadang2 macam perlu juga benda ni sebab ada sesetengah budak kecik yang terlalu aktif sampai susah nak kawal bila berjalan..apalagi di tengah orang ramai..tidak la hilang kan.. :)

    ReplyDelete
  11. Sometimes kalau bawak pergi jalan kat mall susah juga nak control budak aktif...

    Nad yang ada sorang ni pun letih sgt...

    ReplyDelete
  12. biorle orang nak kata apa..anak kita kan.cewah,ayat mak-mak sangat.takde info la doc..kalau ada saya bagitau ek.tak try carik kat FB?

    ReplyDelete
  13. Baru tahu... Hehe... Tapi comei2 kan..

    ReplyDelete
  14. penah nampak orang pakai.. xdela pelik sgt pun.

    ReplyDelete
  15. Tak sempat nak pakai doc....dah besar dulu, baru ada benda alah ni..nanti share ye

    ReplyDelete
  16. ni baby pakai or ibu bapa yg pakai? adeh. lost.. kuikui. ni macam gari antara anak dengan parents eh? supaya ank tak lari jauh.. hehe. tak pernah nampak org kampung guna lagi.. hihi

    ReplyDelete
  17. saya tak tahu langsung pasal kewujudahan barang camni

    ReplyDelete
  18. hahaha comel la design tu kak.. okay aje hahaha.. dilema emak sebab tanak beli
    coz design tak menarik >.<

    ReplyDelete
  19. kalau boleh mudahkan, kita mudahkan.
    awat nak samakan dgn pet pulak.
    eh mental pulak rase.

    ReplyDelete
  20. xpernah tgk plak sebelum nie bnda alah niw

    ReplyDelete
  21. Akak pernah nampak parents pakai baby keeper ni. Memang pernah jadi isu sebab sesetengah orang berpendapat yang skita seolah-olah pakaikan leash pada anak kita. Tapi bagi akak, it's kind of safety precaution. Lagi2 kalau pergi tempat sesak & ramai orang. Takkan larat asyik nak dukung je anak tu kan,...

    ReplyDelete
  22. Assalam nazeck,
    he3 iols tak bekenan menda alah ni
    tapi uols hero ramai he3
    ikut diri memasing la kan3

    ReplyDelete
  23. Thanks pada feedback u olzzz.
    I really need this stuff.
    Ermmm..how? Where?

    ReplyDelete
  24. Akak google kt mana? Try la tgk kat mudah.com.my
    Pernah gak nampak retis pakaikan anak dorang kalau x silap. Sebab untuk keselamatan jugak sbb budak2 kan lasak.

    ReplyDelete
  25. Haaa xpenah tau pon cmni.. klau cmni ok lg kott sbb tali tu kat beg.. yg ayu tgk ltk tali kt anak..

    ReplyDelete
  26. pertama kali saya tengok, cer cri di website barang baby...

    ReplyDelete
  27. wah, menarik juga baby keeper ni.. saya ngah buat final year project pasal baby monitoring device. aritu ada whatsapp akak, tapi x berbalas. akak dah tukar no erk?

    ReplyDelete
  28. kita pun tak tahu mungkin bukan kaki berjalan kot

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~