Wednesday, August 27, 2014

SIFAT-SIFAT HANTU YANG BOLEH DI CONTOHI.

Toyol
-Masih kecil sudah berdikari, boleh cari wang sendiri. Tak menyusahkan mak bapak.        

Pontianak
-Susah senang sentiasa tertawa, ini menunjukkan kepribadian kuntilanak ini optimis dan sentiasa berfikiran positif.  
      
Pocong
- Dari dulu bajunya x pernah ganti, ertinya dia tidak tertarik pada fasyen, sangat bersahaja. Sifat berjimat ini baik diamalkan pd zaman barangan serba mahal ini.        

Hantu air
- Walau selalu menetap di lautan, tapi pakaiannya selalu lengkap dan sopan, dia tak pakai baju renang yg menggiurkan, ertinya dia selalu menjaga etika dan kehormatan diri. Dia juga tidak membazir masa dgn aktiviti memancing dan sebagainya.   

Jerangkung
- Datang tak diundang, pulang tak dihantar, ertinya dia tak mahu menyusahkan orang lain. Kalau masuk rumah hanya menetap dlm almari sahaja, tidak duduk di sofa lembut, satu sifat kesederhanaan yg tulus ikhlas.      

Jebon
- Ini adalah makhluk halus yang paling istimewa, walau mukanya buruk, hancur, badannya berbau, dan menakutkan tapi sifatnya sangat penyabar. Buktinya dia baca tulisan ini sampai habis.......  

19 comments:

  1. Sengih sorang-sorang. Ada nilai2 murni gak hantu2 ni ye,..

    ReplyDelete
  2. hihihi...hantu pun tau malu kan...ngee

    ReplyDelete
  3. hahaha...hadoi..terkena saya.. huhu

    ReplyDelete
  4. hahaha..tak pernah terfikir plak benda ni!baca yang last sekali terkena da..

    ReplyDelete
  5. adoi..macam2..tapi yang last tu lah..adeii

    ReplyDelete
  6. hahahahhaha...aiseh..terkena pulakk..

    ReplyDelete
  7. cehhhhh hahahahaha... hampeh toi..

    ReplyDelete
  8. Alamak, sapa yg tgh bca ni? Pandang kiri pandang kanan. Hehe

    ReplyDelete
  9. hahahaha pena baca ni.. suka sgt :D

    ReplyDelete
  10. hahaha baru baca ni dari whatsapp..mama hantar hehe

    ReplyDelete
  11. hahahahaha.... pandai betul cari kebaikan di sebalik hantu2 tu. adoi.

    ReplyDelete
  12. lalala.. tak tawu.. tak tawu.. siapalah agaknya yang baca entri ni sampai habis ye? Mesti penyabar orang tuh.. ehem.. ehem.. hahaha

    ReplyDelete
  13. ahahaahha....lawak2..kekadang sifat hantu ni lebih baik dari manusia

    ReplyDelete
  14. ala...Dr, sampai hati kenakan kite lagi..

    ReplyDelete
  15. hahaa, kira depa semua ni ada sifat murni jugaklah..walaupon menakutkan...

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~