Saturday, August 16, 2014

Sambutan Hari Raya Aidilfitri PASTI.

Mak: Ngah cuba baca surat Abe ni. Ada jamuan raya kat skolah. Kene pakai kopiah/songkok dengan samping skali.
Aku: Ye ke,mak? Nak kene beli ni.

     Raya ritu songkok pun takde, butang baju melayu pinjam biras punye, samping memang taknak beli sebenarnye.
Persiapan raya tahun ni paling 'out'.
Kuih raya sebalang pun takde kat rumah aku. Aku pun dok umah mak kan..
     Khamis, 14/8/13: Balik je keje terus fetch anak aku bawa ke  Zulda Masri.
~ Samping tu RM17
Luckily. Aku bajet RM3+.
~ Kopiah RM6.50
Tu je yang tinggal. Yang lebih2 jual musim nak raya ritu.
~ Butang baju RM5.50
Semua murah-murah je aku beli. Bukan nak pakai lama pun kan.
     Jumaat, 15/8/14: Taraaaaa...
Enche Adam Hadif tersipu-sipu malu selesai pakai 1 set baju Melayu.
Dapur rumah mak
- Ni lah tempat dia breakfast setiap pagi
before pegi school.
" Gambar tak clear lah sayang.
Meh tukar tempat pulak. "
Tak aci lah anak je bergambar.
Mama pun nak juga.
(Dah nak balik rumah ni..)

18 comments:

  1. Assalamualaikum dan salam singgah pagi..comelnyer dia berpakaian melayu...

    ReplyDelete
  2. wahh! mak dy pon xnk ketinggalan jugak..hihihih

    ReplyDelete
  3. Cutenya adam bersampin ibunya boleh tahan cantik pakai shawl tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Shawl tu ikut time cantik alunnye.
      Ada masa..tak menjadi.

      Delete
  4. Anak ngn mak sama2 comel lah :)

    ReplyDelete
  5. comel nya heee warna pink tu sangat sesuai dengan hadif :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iola, nampak pink ea?
      Actually bukan pink.
      Oren cair kott..tak sure warna ape nak sebut.

      Delete
  6. alalala... comelnya Adam Hadif.. hehe...

    tengoklah maknya pula >.<

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~