Thursday, October 16, 2014

Maqon tengah malam - supper ke?

12.30am

     Alhamdulillah selesai post 2 entries tadi. Ni tengah menjamu selera. Ni salah ayah lah - dia tapau nasi goreng ayam balik rumah masa pukul 10.30pm. Lepas tu dia kata nasi goreng tu nampak tak sedap & offer aku yang dah gosok gigi ni makan. Mula-mula aku takmo. Lepas tu ayah ajak lagi..dan lagi.. Sebab taknak hampakan ayah, aku pun makan. Cewahhh..ayat cliche gitu. Kalau lapar, ngaku je lah kan..kan..kan?
Nasi goreng ayam ayah yang punya...
Tapi, aku yang habiskan.
     Korang jangan ikut perangai tak baik ni tau. Karang increase/gain weight pulak. Lagipun aku makan ni sebab nak naikkan berat badan. Bak kata patient aku semalam (pakcik R), "Doctor, please don't mind if I said this - you should put on some weight." [Dalam hati - Huh..pakcik ingat senang ke?] "Pakcik, everytime I eat, sure I'll go to toilet. Bla..bla..bla..." Pakcik R tu takmo terima alasan aku. Siap soh aku amek multivitamin, etc. Aku macam nak nyanyi, " Percayalaaaahhh - lagu Dato' CT."

28 comments:

  1. Rezeki Depan Mata mana leh tolak hehehe..saya nie roommate balik kul 1 bwk balik kebab... Ajak makan skali..mula2 xnak..lastly makan gak heheheh

    ReplyDelete
  2. sha pulak, hasben tukang habiskan makanan yang tak habis, padahal dia tak boleh gain weight sangat, susah nak bangun sebab kaki tak kuat....

    hehehehe... rezeki tuuuu... telan je kak shikin....

    ReplyDelete
  3. susah jgak kalau ada metabolism tinggi ni kak.

    ReplyDelete
  4. best la makan byk2 badan maintain je.. sy makan sikit pun berat still tak turun. selera menjadi lepas ada baby :)

    ReplyDelete
  5. Hehehe.. akak telan laa makanan time tengah malam ke awal pagi ke bila ke badan stay macam nih jugak.. abis tuh nak buat macam mana kan? kita nih metabolisma badan tinggi kan, tuh susah nak tambah berat badan walaupun makan lebih dari orang biasa..

    ReplyDelete
  6. jarang makan after 10 pm..uuu sebab selalunya dah nak tidur. tapi kadang kadang teringin, makan juga hee

    ReplyDelete
  7. bhahaha.. akak kalau lapar makan aje :P jangan cover cover. untung kena put on weight. CT ni huwaaaa T.T

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe.
      Akak ni bukan risau berat badan.
      Tapi, risau kolesterol tinggi.

      Delete
  8. sabar je la kena nasihat dgn pesakit ... hehheee

    ReplyDelete
  9. Ohhh ni yg lapar ni.. dapat nasi goreng sebungkus best juga ni

    ReplyDelete
  10. Comellah Pak Cik tu, siap bagi rundingan pemakanan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Free consultation.
      At least saya tau orang lain pun pandang saya ni kurus sangat (selain asben).
      Tapi saya x boleh makan banyak2 pun nanti mesti loya nak muntah.

      Delete
  11. Tgh tgh mlm ni kalau tk tdo jd lapar huhuhu

    ReplyDelete
  12. hahaha.. saya pun tengah dalam usaha nak tambah berat badan.. tapi sama kes macam kak Shikin la.. masuk je kuar masuk je kuar balik.. hmmm...

    ReplyDelete
  13. Pakcik R tu bagi nasihat cam doktor yer ^_^

    ReplyDelete
  14. best la kak shikin makan anytime pun badan maintain je. hehe. xpe biar kurus dan sihat. XD

    ReplyDelete
  15. bila demam dah pulih, selera plak makin besor... nampak nasi goreng dalam gambar pon dah tak sabar nak masak atau makan kat luar..hahaaa

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~