Sunday, October 26, 2014

Access denied!

     Aku ni dah pulak jenis pelupa, lepas tu banyak pulak password nak ingat. Ntah bila aku tukar password Google Account aku ni pun aku x tau. Kenapa aku kene tukar pun aku x hengat. Kalau password M2U tu ye lah kerap bertukar sebab asik kena hack.
     Aku happy sangat sebab semalam SGT aku dah dapat balik lepas sebulan lebih peram kat kedai komputer. Beli tak silap tahun 2011. Pakai 2 tahun batt die kong. Dalam setawun lah simpan kat rumah (2013).
'Kekasih lama aku dah kembali'.
Aku pun plan nak blogwalking lah kengkononnya. Tapi, log-in FAIL!!
Tau kan apa maknanya??
Means....x dapat blogging.
Ohh nooooo..Feeling upset tapi tetap meneruskan perjuangan untuk log-in. * Aku ni dah pulak tak reti tang komputer & yang seangkatan dengannya. Aku godek2 je ikut sukahati aku. At last, menatang ni kluar..
Semua password yang aku pernah pakai aku try,
tapi tetap tak berhasil.
Ada satu step kat tengah ni aku ter'miss' untuk screen capture.

Luckily keluar ni - Account recovery option.
Most importantly ialah tukaq ke current phone number.
(Puas tau aku cari part mana yang aku nak delete phone number lama & replace with new no. Alhamdulillah berjaya:)

29 comments:

  1. nasib baik.ada kebaikan gak ek register no handphone kita..saya pun ingat nak buat gitu lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu,Sal.
      Saya pun tak ingat rupanya saya ada letak phone number.

      Delete
  2. sy pn sm..sb tu biasa pakai beberapa je pasword,xleh bt pelik2 sgt hehe...husband sy siap ltk dlm note kt laptop sbb dia lagiiiiiii banyak pasword haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aah lah.
      Dulu pernah buat macam asben Mila.
      Tapi, laptop tu dah kene format..habis semua lenyap.

      Delete
  3. haha..sama la kita pun pelupa juga..tapi sekarang ni dah alert nak tulis p/word dalam buku nota..heheh

    ReplyDelete
  4. Cikna pun sllu jdi camtu sdhnye buat buku utk password je....^_^

    ReplyDelete
  5. penah gak kena dulu...ye la kan skrg byk sgt PW yg nk diingatinya ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Register banyak benda..
      Lepas tu susah na nak ingat password.

      Delete
  6. Kalau taknak lupa kena samakan semua password tapi macam bahaya jer kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu saya guna password yang sama untuk semua benda.
      Tapi, ada satu benda terjadi yang buatkan saya tak buat camtu dah..

      Delete
  7. haha..sama la kita..minggu ni je dah 3 kali tukar pasword sebab terlupa je memanjang

    ReplyDelete
  8. Sama la saya pun..mudah sangat lupa. Nak plak semua pasword berlainan, ladang-kadang tersalah keyin

    ReplyDelete
  9. yes betul.. elok letak no phone. pape dia send thru phone.

    ReplyDelete
  10. Akak selalu terlebih bijak tukar password pelik-pelik,..lepas tu lupa sendiri!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tau dah k.Farrah mesti reka nama peliks utk jadikan password.

      Delete
  11. alhamdulillah. nasib baiklah. kalau xley masuk blog, ni yang nak sedih ni..

    ReplyDelete
  12. dulu pernah buat tp rasa macam menyusahkan plak...

    ReplyDelete
  13. kalau yg lupa password tu mmg kena tulis kt mana2 la. nina listkan semua benda termasuk on9 bnking. hehe. kalau yg boleh recovery guna email ok la juga

    p/s: REDone ni lebih kurang mcm cel. xsure pula ownernya tp mmg berbaloi la kalau ambil plan internet.

    ReplyDelete
  14. nasib baik boleh masuk kan.. kalau tak, aduhai... Ros pun kadang-kadang terlupa password. sebab banyak sangat kan.. hihihi

    ReplyDelete
  15. sekarang zaman ingat password. kalo x keje susah nak jalan. hehe. lama peram tu kak shikin. hehe

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~