Sunday, October 26, 2014

Contact lenses pelik.

     Sekarang dah macam-macam jenis  contact lenses terjual kat pasaran kan? Macam-macam warna aku tengok. Tapi, aku tak pernah try & malaslah nak try sebab nak kena jaga betul2 kan. Kalau x hygienic or tak handle betul2 tak pasal-pasal kena keratitis nanti. Adusss...sakitnyee.. Sebab nak cantik, lain hal pula yang jadi.
     Baru ni, aku check sorang budak pompuan 18 tahun kot untuk medical check-up. Kenelah check top-to-toe kan? Masa nak check mata - ape ke lain benar mata dia ni? Nak kata mix macam pure Malay pulak. Hitam semacam je.
CREDIT to Google.
Contact lenses dia yang jenis 'black out' tu.
Hitam legap... 
Kalau macam ni biasalah aku tengok.
Aku: Awak pakai contact lenses ke?
Patient: Ye, Dr.
Aku: OK.
* Menahan gelak dalam hati je.

45 comments:

  1. hahah kenapa dr shikin ketawa hahaha kelakar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mestilah ketawa.
      Tapi dalam hati jerr.
      Budak tu cam confident je.
      Tak tergamak nak gelak.

      Delete
  2. tengok catalog tu miinat yang red cat dan Crazy Daisy hehehe

    ReplyDelete
  3. klu ada kanta ok la juga . tatpi klu sesaja nak cantik ... ermm ... dah ada bukti contact lence ni blh membahayakan mata ...

    ReplyDelete
  4. Kenapa pakai contact lense hitam legam? Bukan memang dah hitam ke mata tuuu? hihihi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hitam ni dah lain macam catwoman pulak.
      Ehhh..ye ke sama cat woman?

      Delete
  5. saya dulu pernah pakai juga contact lens
    pastu tak pakai dah sebab tangan suka tonyoh mata =)

    tumpang tanya, doktor ni doktor bahagian apa
    kot lah boleh tanya apa yang berkaitan

    anyway saya done follow sini ye #467
    Diari Seorang Mama

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya bukan Pakar tau.
      MO je - bahagian pesakit luar/outpatient.

      Delete
  6. ramai jugak pakai contact nak cantik ni....kite contact lense yg ade power pon gaduh2 nak pakai...nak masukkan 2 jam, nak bukak 2 jam lagi...baik xpayah...sbb tuh pakai je spect :D hehehehehee

    ReplyDelete
  7. asal jangan membahayakan mata, pakai jelah dik oi...masalahnya banyak contact lens tiruan kat luar tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Owh...yang tiruan pun ada ye,Sal?
      Ishh..lagi bahaya ni.

      Delete
  8. Singgah 'klinik online' Dr Shikin, ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Janganlah cakap camtu..malu pulak.
      Banyak merapu je kat sini.
      Ilmu yang share x banyak mana.
      Tapi, memang suka share whatever yang saya tau..

      Delete
  9. amboii kak..hahah
    kadang mcm pelik je contact lens skg ni.. nadyya pon kalo org pakai contact lens.. errr errr pastuu gelak.. mcm xkene..hoho

    ReplyDelete
  10. honestly, saya x suka pakai contact lens berwarna. and saya x suka tengok orang melayu pakai contact lens berwarna warni. sebab saya rasa mata diorang dah cantik dah. dah sesuai kaler macam tu ALLAH bagi.

    duk ikut nak jadi macam orang putih. ibarat lelaki melayu nak sama style dengan lelaki kpop. ini cuma pendapat saya.

    maaf andai ada yang terasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kira berhias jugak ni,kan?
      Macam kita mekap pun kira berhias kan.
      Huhu..akak pun mekap sikit2.

      Delete
  11. haha..budak2 zaman sekarang suka sangat pakai contact lenses..kadang2 kaler tak sesuai jadi nampak macam lawak sikit..hihi..

    ReplyDelete
  12. Fesyen lettew, dulu pernah guna contact lens tp xb'warna leceh amat sudahnye pki spek je,huhuu.....>_<

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macam susah pernah tengok adik pakai contact lenses dulu.
      Tapi dia pakai yang biasa je sebab masa tu takmo pakai spec.

      Delete
  13. hahhaha kekadang contact lens tak kena dengan kulit.... budak2 sekarang suka sangat pakai contact lens kak shikin...

    ReplyDelete
  14. ada mmbr pakai sbb nk mata cntik.. kalai saya memang xsnggup, malas, xsuka.. merenyah nk pakai, nak jaga lagi...

    ReplyDelete
  15. Tuhan dah jadikan mata kita yg disesuaikan dgn warna kulit dan cuaca, kita pandai2 tukar pulak...
    Tapi dlm banyak-banyak colour kenapa agaknya tak pernah tengok ada org pakai warna merah ala-ala warna mata hantu erkkk...?

    ReplyDelete
  16. org skrg nk cantik punya psl...biar pelik janji cantik ;-)

    ReplyDelete
  17. Huhuhu warna biru tu mat salleh minah sallaeh sesuai laaa hehhehe

    ReplyDelete
  18. Gambar bintang dan bunga pun ada...

    ReplyDelete
  19. saya tak pernah pakai contact lens. teringin tu ada, tapi takut nak pakai. lebih rela pakai spek lagi kot.

    ReplyDelete
  20. xminat pun nak pakai segala bagai.. kenapa la dh anak mata warna hitam tp pakai lg contact lens wrna sama. mmg ptut kena gelak. hehee

    ReplyDelete
  21. ramai yang ikut trend kan.. macam-macam warna ada. kadang tak sesuai bila tengok...

    ReplyDelete
  22. saya tak pernah rasa nak cuba. syukur dengan mata yang Allah beri :)

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~