Sunday, October 26, 2014

Bukan hospital.

     Jumaat lepas pihak imaging, HTJS kol klinik aku sebab hantar patient untuk scan tanpa bagi borang. Dah kenapa pulak jadi gitu gamaknye? Lepas tu mulalah cari siapa doktor yang bertanggungjawab. Sebab nak kene menjawab. Bila aku dengar ni..macam aku je orangnye. Sebab aku ada kol sorang makcik ni supaya datang klinik untuk sain consent CT Brain tanda persetujuan melakukan scan kepala ( consent = keizinan pesakit untuk melakukan prosedur). Sekali dengan kene fill-up borang radiography (yang sama macam borang X-Ray tu) & juga 'allergy form'. Borang radiography kene isi in details,  tak sama macam masa isi untuk buat X-Ray. Kalau ketiga-tiga ni tak complete, haruslah direject oleh Radiologist.
     Berbalik pada makcik tadi, aku suspect dia ada Cerebellar disease. Lepas bincang dengan FMS, kene proceed dengan CT Brain. So, aku dah kol mintak makcik tu datang klinik sebelum aku boleh proceed untuk dapatkan appointment date dari HTJS. Tapi, makcik tu ulangkali tanye.... At last, dia kata ok - aku hesitate jugak dia faham ke tak ye?

Perbualan phone:
Makcik Z: Nak pergi bahagian mana? Yang dekat dengan lif tu ke?
Aku: Bukan, makcik. Ni klinik. Takde lif. Makcik datang klinik ye & pergi bahagian X-Ray.

Ermmm..

21 comments:

  1. mungkin kena sebut nama klinik tu secara penuh....mungkin baru makcik tu faham

    ReplyDelete
  2. hehe...ckp dgn org tua kne ckp terang2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah, Mila.
      Maybe die x dengar sangat kot sebab elderly kan slalu ada hearing impairment.

      Delete
  3. dia stress tak kak? hehehe... x pun blur macam saya -.-

    ReplyDelete
  4. lol..
    mybe dah salu sgt gi hspital,. makcik tuu jd confius la kot. huhu

    ReplyDelete
  5. hehe kekadang sha pun slow gak.... mesti staff and doctor pun boring.... adat resam la kak shikin....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan macam tu,Sha.
      Makcik ni jenis yang kalau bercakap non-stop.
      Bila kita cakap, dia pun nak cakap..
      So, dia x pay attention.
      Tu yang inform lain, tapi buat lain.

      Delete
  6. Hehehe biasa la tu kdg2 Blur kejap ..poning bila duk dlm klinik tuu

    ReplyDelete
  7. Kenapa la dibiarkan makcik tu sorang-sorang ke klinik? Mana pi la anak-anak dia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anak-anak selalu biarkan parents depa datang klinik sensorang :(

      Delete
  8. makcik tu tak berapa faham lah tu.. comel aje salah tempat hihihi..

    ReplyDelete
  9. kadang2 org veteren ni xberapa faham.. kena sabar nk jelaskan something.

    p/s: honda tourer tu kt europe je.. mesia xda pulak

    ReplyDelete
  10. patut anak makcik tu temankan. ni sorang2 memang keliru jadinya :)

    ReplyDelete
  11. a'a. ros pun rasa makcik tu keliru ni...

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~