Monday, February 16, 2015

Aku rindu kamu.

Dah macam menggatal pulak bunyi tajuknye. Sape pulak yang aku rindu ye? Cer teke...cer teke? (Ngengade soh teke pulak).

Jawapannye... Orang yang tengah baca entri ni lah. " Iya, kamu dong. "

Kat sini aku nak share maksud nama aku. Dah lama nak share tapi lupa. Tingat balik mase came across entri Amy J kat SINI.

19/12/2014.
Me, Dr.Liyana & Dr. Maslina.
NURASHIKIN.
Sebutan dalam bahasa Arab ~ Nur A'syiqin.
Maksud - Cahaya Yang Merindu.
(Ni lepas aku tanya ustazah B.Arab Form 2 aku).

Walaubagaimanapun, maksud nama aku tu tak terhad pada 1 makna je. Jom tengok lagi...
- Kekasih.
- Bersungguh apabila membuat sesuatu.
(*Patutlah aku bersungguh-sungguh bila buat sesuatu kerja).
- Pecinta.
- Mengasyikkan.

Maksud nama korang pulak? Meh lah share..

45 comments:

  1. Teringat lagu black aku rindu sayang kamu. Hehe :)

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. a ah la.. syazana rupanya =) hehehe
      lepas ni Kak Sal jangan keliru lagi aakakaka

      Delete
  3. sayidah napisah.

    ketua perempuan yang berani :)

    ReplyDelete
  4. Cantik sungguh maknanya...

    Auni Afiqah : Kelembutanku, ketetapanku, ketenanganku, sangat pemurah dan berpengetahuan....

    Tapi satu pun takde ciri diatas... sobs

    ReplyDelete
  5. dalam bahasa Hindi Aashiq - kekasih. nampak nau kaki layan hindustan, geng Amy jugak...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaaaaaa den tau pagal aje.. gila ahahaha..

      Delete
  6. Norshamimi atau bahasa arab norsyamimi maksudnya Cahaya keharuman/ketinggian :)

    ReplyDelete
  7. Ada anak yang bernama NurFarah Assheqen ;-)

    ReplyDelete
  8. makna - makna yg saling berkaitan ... cantik maksudnya ...

    ReplyDelete
  9. nak juga bgi tahu..Farhana gembira
    zarul saya cari xjumpa.. tapi ramai ja nama zarul

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tah2 nak letak nama Nurul kot... Ha Ha Ha...

      Delete
    2. miahahaha.. nurse salah tuleh =p

      Delete
  10. Nama kene ikut cara islam dan tahu apa makna nyer.. Alhamdulillah la baik makna nyer.. :D

    ReplyDelete
  11. Rindu akak jugak.. bila nk bg alamat rumah ni. Kang xpos bru tahu. Heheh. Mksud nama cita2 dan harapan mak ayah.

    Jemput join mini GA nina + Anies

    ReplyDelete
  12. nk lebih tahu mksud namanya... cuba check kat sini:
    http://www.almaany.com/home.php?language=english

    ReplyDelete
  13. Alhamdulillah baik nama Dr. tu... Zumal tak tahu maksud nama zumal...

    ReplyDelete
  14. wahhh..erm saya pun taktau maksud nama saya ni.dulu mcm tau tapi dah tak ingat..tolong carik satttt doccccccc ha ha dasar rajin sangat kan

    ReplyDelete
  15. sedap makna nama dr shikin...nama wanie pelik,tak jumpa lagi org nama norniwanie...hehe

    ReplyDelete
  16. nice maksud dia...hehe...nama nad agak pening juga...sebab kalau Nadhirah dah maksud lain...Nadirah pun maksud lain...

    ReplyDelete
  17. wah. mendalam la makna nama akak ni :)
    rindu rindukanla diriku ;)

    ReplyDelete
  18. Rindu kamu jugak dong!.... hihi
    Alahai ....bangga tengok org islam jadi doktor! Wow ...mesti penyayang kan awak ni Nazeck .
    Okje tak de makna kot hihi....

    ReplyDelete
  19. ohhh... patutlah bulu mata kite selalu jatuh...

    hahaha... *perasan sat..*

    ReplyDelete
  20. sedap nama doktor. selalunya nama kita tu akan mencerminkan keperibadian kita. sebab tu Islam suruh bagi nama baik baik kat anak kita.

    ReplyDelete
  21. humairah = kemerah2an.. ehehe pinjam gelaran aisyah moga2 dapat aura aisyah dalam diri..

    ReplyDelete
  22. kekasih.. lover.. aaaa merindui dirindui atototot semua yang lovey dovey =D

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~