Tuesday, June 17, 2014

Kol. bersara kusangka Mejar bersara.

Bedak Agnesia.
Active ingredients :
Zinc oxide
Chlorhexidine HCL
Talc, Perfume
Segak pakcik ni. Masih macho walaupun dah bersara..
[Oooppps terlebih sudaaa].
Pakcik ni patient yang aku jumpa rini.
Mr. H: Saya ni tentera. Baru je bersara.
Dr. S: Owh, suami saya pun tentera. Bersara dari Mejar ke? (Cam tak logik je soklan aku sebab dari umo mesti pangkat nye higher than that. Napelah mulut gatai salah cakap camtu..)
Mr. H: Taak.. Adelah.
Dr. S: Tak pun, Lt. Kol.
Mr. H: Adelah..
Dr. S: Owh...mesti tinggi lagi ni.
( Matilah aku..ni mesti Kol).

Borak punya borak...kluar macam-macam crite...termasuklah BAKAT. Aku terus-terang cakap yang aku xminat nak join2 BAKAT ni. Sebab aku ni bukan jenis suka bersosial borak bende merapu. Setakat nak tari-menari tolonglah jangan ajak ok. Die understand.. Tapi, die nasihat supaya aku take part. Kalau yang kecik xdapat join, attendlah yang major event. Sebab BAKAT ni akan effect kenaikan pangkat suami. "Baiklah."

Borak punye borak lagi..
Dr. S: Kenal tak Kol. Md. Din. Kol Md Din tu baik sangat.
Mr. H: Owh.. Kawan saya tu..
## Hurmmm..memang sah Kol. Apelah aku ni...memang bengong.

19 comments:

  1. hihii..saya pun tak pandai pangkat2 dlm tentera nie, walau pun dah diterangkan berkali2 en. suami...

    ReplyDelete
  2. Penah tesalah sebut Kol. ms tu kite keje kat koperasi tentera..hahhaa..malu sgt ms tuh! :)

    ReplyDelete
  3. nsib baik pak cik tu sporting je..hehe

    syu tag dr shikin..
    http://www.syuhadasalleh.my/2014/06/giveaway-by-azura-abd-rahman-duit-raya.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyaallah saya join nanti:)Tadi saya just sempat follow blog.

      Delete
  4. hahhaha kami suka sosial tp kekangan sebab keja..rugi2 sebab ilmu bnyk kalau join bakat..

    ReplyDelete
  5. Hehe... Sy best, dtg la pngkt pe pun panggil encik je... Hehe...

    ReplyDelete
  6. hurmmm. kadangkala elok juga berbaik dengan orang berpangkat nih.. banyak peluang terbuka..
    tapi rezeki ada dimana-mana... kalau dah kita punya.. kita punya jugak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekarang susah nak jumpa orang berpangkat yang merendah diri

      Delete
    2. selalunya orang-orang besar nih sepatah kita tanya sepatah aje dia jawab.. kadangkala tak berjawab pun.. main anguk-angguk kepala aje

      Delete
  7. eh wife tentera ye?.. samala kita.. oh kat kem husband Ros, memang diwajibkan semua isteri hadir aktiviti BAKAT.. kalau tak nanti, suami kena tindakan..

    ReplyDelete
  8. sya tak reti sgt bab pangkat2 ni, bila tgk calit kat baju anggota... saya anggap ni baru masuk kot... hahaaa, kalau baju lain sikit pastu byk sgt lencana .. besar pangkat eh ni... cenggitu je lah andaian saya...hehee

    ReplyDelete
  9. Akak bab ni memang fail. Nasib baik Shikin pandai gak hint2 pusing soalan tanya :D

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~