Thursday, May 22, 2014

Skin Care.


Set ni aku beli dari Sepet.
Ada 3jenis set (ikut saiz)
Aku start pakai Tabita -Jan 2014. 
Dlm masa 2mggu, alhamdulillah dh nmpk perubahan. Kulit mcm flawless gitew. Pipi merah macam pakai blusher. Mase tu ikut peraturan pemakaian yg betul. Rase mcm..cantiknyeeee. Oopppsss terperasan pulak. Tp, bila dah mula malas pakai, especially krim malam.. muka otomatik nampak kusam balik. Bile rajin pakai, okey balik. Nasib baik. 
Aku ni memang kulit putih, tp kusam. Alhamdulillah lepas pakai muka berseri & yang paling penting tak payah pakai mekap bile pergi kerja. 
FB Nina Emelyn 
Cantik kan K.Nina ni?
Sms/wassap 0179776325 
Nina Skin Care
OXYGEN CELL
RM75 incl. Postage 
Memandangkan aku ni malas cuci muka dgn facial wash & xjage makan, jerawat pun naik. Nasib baik aku bace kak Nina Emelyn nyer pm kat FB aku. Katenye krim Oxygen Cell ni boleh kecutkan parut jerawat dlm 1mlm. Memang betul pun..tapi, bukanlah hilang terus in 1 night. And yang bestnya jerawat kecut & flatten . Dah x raise kat muka. Muka lebih cerah & pori-pori mengecil. 
Cara nak pakai pun senang:
Cuci muka bersih2 dulu.
Lps tu, sapu nipis kt muka within 3-5min.
Lps tu dah boleh cuci.

On+off aku pakai Shiseido Mask. Lepas pakai ni pun muka nampak sedikit flawless. And lembut.. Sampai staff aku pun tegur, " Muka doctor nampak licinlah. Pakai ape?"

Di samping tu, aku amalkan collagen.
 Macam-macam jenis.
Collagen kan bagus untuk kulit.
Lagi bagus kalau tambah Vit C, Vit E & soy protein powder. 
Tapi, papepun..nak kene rajin.

16 comments:

  1. oh ini la rahsia dr ! memang cantik skintone doc :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. cantik kan lola jelous ana hahah :)

      Delete
    2. setiap orang ada kecantikkan tersendiri

      Delete
    3. Iola, parut2 lama tu ada jugak tapi x obvious.
      But, Alhamdulillah dah dekat 2 bulan memang langsung xde jerawat baru kat muka.

      Delete
  2. kulit cantik memang idaman semua.. lelaki kini pun dah pandai nk cantikkan kulit juga

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe.. idak le.. saya bedak pun tak pakai.. hahaha

      Delete
    2. Klakar Aana & Azman ni. Selalu berseloroh.
      Azman, saya pun x pakai bedak dah even to clinic.
      Save bajet.

      Delete
  3. Malas nak pakai apa-apa.. sekarang tak kisah lagi xD

    ReplyDelete
  4. salam perkenalan..

    jarang2 guna produk macam2..on off jer guna pencuci muka..mekap lagi la malas..alhamdulillah muka tak de banyak masalah..

    thanks sudi blogwalking blog saya..

    ReplyDelete
  5. sy pn jns x ske jugak pakai leceh2 kat muka..hehe

    ReplyDelete
  6. ramai yg kata tabita o tapi kesan akan namapk klu kite brhenti...ooo...amik shaklee ngk ke?hehehhe..
    ok patutula nmpk sweet je...

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~