Tuesday, May 20, 2014

Adam hadif sits for exam. Owh..really?

Sedar tak sedar..rupenye dah besa anak mama ni.
Teringat lagi mase dalam pantang
 - banyak dugaan yang kite lalui, sayang. 
Alhamdulillah besar juga anak mama - sihat & jadi anak yang bijak.
T.L: 14 NOV 2009.
Umo sekarang 4 1/2 tawun.
Studying at PASTI.. under syllabus 5years.
Aku daftar Adam lambat seminggu sebab aku jage Iri kat ward time tu.
Macam budak2 lain memang susah die nak biasakan diri dengan suasana baru.
Tiap pagi nak gi skolah mengamuk je.
Alhamdulillah lepas bagi minum Air Saffron yang dijual kat skolah
+doa yang ditiup kat ubun2 die
+yakin janji allah...
at last adam dah semangat gi skolah. Memang ajaib sangat..sebab the changes is very drastic.
Suke sangat cikgu pggil die, "Enche Adam".
Dan Alhamdulillah die faham ape yang cikgu ajar. Aku slalu assess pemahaman die.
Roster exam:
19-22mei 2014.
Sekarang time exam..
Aku pulak yang nebes. Padahal tadika jer pon. Mula2 Sabtu aku ajak revision die buat taktau... tgk kartun je. Start Ahad petang sampai rini (selasa) die pulak asik tanye bile mama nak ajar baca buku.
Buku yang cikgu bagi bawak balik
- Untuk revision. 

Banyak tak buku adam?
Tu baru half.
Kat skolah ade lagi.
Hari biasa, PASTI anak aku ni memang x bagi bawak buku balik. 
Yang adam xmahir sangat lagi Arabic, & hafazan. Silap aku sebab x ajar die. 
Yang aku slalu ajar, English & Maths.
Die dah kenal ABC & 1-20 without assistance.
Die bukan hafal..memang dah kenal betul & pandai tulis.
And he knows simple maths.
(Die tau kalau seketul nugget dipotong half akan jadi 2, and 5nuggets akan jadi 10).

Arabic tu nanti mama ajar ye. 
** Seb bek mama ade basic BAK (B.Arab Komunikasi).
** BAT (B.Arab Tinggi mama memang tahap hancuss dah).

Harapan mama..Adam dapat no1 macam mama dulu2. (Tapi, kalau xdpt mama xmarah. Cuma, ia akan jadi 1 cabaran untuk mama give more attention untuk sayang mama).

6 comments:

  1. ololo good luck Adam :) sebaya anak sulung saya :)

    ReplyDelete
  2. terasa cepat betul tengok anak-anak membesar

    ReplyDelete
  3. Waa.. ingat lagi masa mula-mula belajar dulu.. kemain eksited dan rajin setiap hari balik baca buku.. sekarang....... err.. hahaha

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~