Friday, May 16, 2014

Cara letak banner & backlinkkan ke blog 'tuan tanah'.

Alhamdulillah,  hari ni saya dapat 1 ilmu lagi & sudah semestinye I will share with you guys [buat yg xreti macam saye..].

Okey semenjak 2 menjak ni sy byk join GA. Utk join GA kenelah tampal banner & backlinkkan kat tuannye smule kan?
Selama ni sy gune Photobucket.
Tapi lame2 blog asik loading je.
Rupenyer loading disebabkan gune Photobucket.
Lagipun Photobucket ni leceh sebab kene buka new tab/new window.


Sekarang dah jumpe cara lebih senang - actually same je cara macam nak tag orang kat blog.
  1. Klik New Post. 
  2. Copy & Paste gambar banner dari GA tu.
  3. Highlightkan gambar banner tu & klik LINK.
  4. Akan keluar box Edit Link. So, korang masukkan URL GA yang korang nak join tu ye.

Refer SINI for details. 
(Credit to Mailey Jalley Cafe)


5 comments:

  1. Thanks..membantu ni. In shaa Allah join GA tp nak kena tanya jawapan kat pakcik gugel dulu :)

    ReplyDelete
  2. terima kasih untuk perkongsian ilmu ini

    ReplyDelete
  3. saya dulu join ga suka copy paste aje.. tapi semenjak dua menjak nih saya suka pulak cara leceh.. saya save gambar banner tu kat pc/komputer kemudian saya upload kat entry.. hehehe..

    ReplyDelete
  4. Dulu2 tengok orang join GA dan segmen apa bagai nih kena backlink ke blog penganjur.. memula memang tak reti langsung.. selepas try and error, lastly baru reti buat..

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~