Friday, January 23, 2015

Maybelline.

8mlm, 22/1/2015
Rumah Mak Cik
Aku, mak, ayah & anak-anak pi rumah makcik kat Taman Desa Orkid, Senawang sebab melawat Pak Su yang tak sihat.

Tiba-tiba, buka backpack ..
(Sekarang dah tak pakai handbag pi kerja - tukar selera).
Alamak.. alatok..alanek...alatan mekap tertinggal kat surau klinik tadi. Kalut sangat that's why jadi cenggitu. So, camne nak mekap pi kerja esok pagi? Ekelleh takdelah blusher, compact powder ke hape - yang tertinggal tu eyeshadow yang dah berusia 2 tahun & eyeliner je pun. Eyeshadow tertinggal aku tak kesah. Tapiiiii...kalau eyeliner memang WAJIB ! Aku boleh meroyan kalau benda alah ni hilang tau.

So, alang-alang dah dekat ngan Taipan, Senawang -
Drive lah pegi singgah Watsons Nyambek dengan niat yang satu .. alpaham-paham je lah ea..

Yang aku plan & unplan beli:-

1. Maybelline crayonliner.
- Harga RM12.90
* Eyeliner aku suka jenis pencil sebab mata dia soft & warna pekat.
* Kalau eyeliner jenis stick, aku kene tekan kuat untuk nampak pekat. Sakit bijik mata ahkak ok.
* Kalau eyeliner yang liquid-based pulak ahkak tak reti nak control masa apply tu. Ambik masa lama pulak nak adjust kat mata.
->Apepun, depends pada keselesaan masing2.


2. Maybelline the Rocket Volume Express Mascara.
- Revolutionary Ultra-Sonic Brush
- Explosive Volume that extends, clump-free
- Harga asal RM39.90
- Harga promosi RM31.90
* Biasalah aku kan, plan 1 item, tapi balik ada lebih dari 1 item.
* Aku pilih ni sebab dia kata tak water-proof. So, takdelah susah payah aku nak tenyeh mata masa wudhu'. Aku mana pakai make-up remover dah sekarang sebab malas.

3. Maybelline Brush Set.
- FOC hasil beli 2 items ni.
- Ada 6 brushes with different sizes.
* Aku tak pakai pun sebab x reti. Tapi, Watson dah bagi free kan. So, just shut-up, Shikin & ambik je.

Alah..apa susah. Kalau ada function & nak mekap, aku akan contact blogger Scha Nazri je sebab dia kan dok area Seremban. So, harga boleh kowtim ye, Scha ? Hehe..

NOTE:
Watson ada member card kalau nak apply k.
(Tapi, aku x apply pun. Malas lah nak collect2 point ni. Ishhh...berapa banyak malas daa...)

37 comments:

  1. wahhh maybelline ! singgah sini ye DR !

    ReplyDelete
  2. wah Dr shikkin pengguna Maybeline. mungkin peminat juga ya?

    ReplyDelete
  3. Bab make-up ni saya bukan reti sangat nak komen banyak-banyak. singgah sini Dr Shikin

    ReplyDelete
  4. o0o0 nampaknya dr Shikin menekankan kecantikan pada mata. dari mata turun ke hati gitu ahaks!

    kiter pakai eyeliner avon stick tu..tp bila remove kan dia selalu spread smpi ke seluruh mata jd hitam. mungkin aku yg tak pandai agaknya huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pernah jugak pakai Avon stick tu tapi suka no patah. Patah hati ni jugak tau..

      Delete
  5. amboi...siap ada harga tu..
    saya maybeline tak serasi..serasi dengan revlon..tu pon..2 tahun sekali baru beli

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe.. Panduan untuk readers.
      Senang buat price comparison.

      Delete
  6. hehe..memang macam tu la tu.kalau wana pun pandai terbeli barang yang xde dalam list..hehe..wana pun suka pakai eyeliner pencil tu..senang..kalau guna jenis liquid jadi comot..sememeh jadinya..haha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pun pakai yang tu comot.
      Tengok adik pakai comel je.

      Delete
    2. tulah..nampak orang lain pakai nampak comel..bila pakai kat mata sendiri jadi comot..terketar-ketar tangan menggaris..memang wana x pandai guna la.. ;D

      Delete
  7. haa senang.. simple...

    siap ada rocket2 aihh hehehe

    ReplyDelete
  8. maybelline eyeliner saya suka yang hypersharp tu...

    ReplyDelete
  9. saya pulak tak pernah beli dan guna.. hanya pelembap muka dan lipstick.. ;)
    kalau nak sangat make up bagai, mintak my SIL yang buatkan.. hehehe.. dapat free sebab dia mak andam..

    ReplyDelete
  10. waa, info yang berguna untuk para pembeli ;)

    ReplyDelete
  11. Jarang sangat pakai eyeliner Nazeck, eyeshadow lagilah.... bila ada kerja kawen barulah pakai kononnya....

    Biasalah org pompuan, nak rembat barang satu, belinya 4 haha...

    ReplyDelete
  12. Oowwh.doc peminat setia maybelline ye..

    ReplyDelete
  13. Sape yg suka shppg kat watson sgt berbaloi kalau ada member card. Bila point banyak boleh redeem. Jadi harga jumlah belian akan berkurang bila redeem nanti

    ReplyDelete
  14. Hehehehe...Cik Mimie tak pandai pakai semua ni..:)

    ReplyDelete
  15. Klu dah rajin shopping kat watson, berbaloi apply card, Shikin. Point senang kumpul, senang tebus :)

    ReplyDelete
  16. beli la kak kad member watson.. boleh gna utk touch n go dah..sekarang dah upgrade

    ReplyDelete
  17. Dr Syikin 'tak bole hidup' tanpa eyeliner ya..sy plak tak bole hidup tanpa lipgloss lipIce hehehe

    Happy weekend!

    ReplyDelete
  18. Hehehe dulu2 suka jugak guna Maybelline ni ..Sekarang dah tukar jenama lain pulak..

    ReplyDelete
  19. itu standard...belum sampai kedai plan nak beli satu...
    keluar kedai borong abes

    ReplyDelete
  20. saya ni kalau rajin memang mekap
    kalau dah malas, just apply bedak dan lipstik jer

    ReplyDelete
  21. Menconteng make up di muka lebih baik dari menconteng arang di muka...
    * Falsampah baru... He He He...

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~