Wednesday, January 21, 2015

Ayah Fatin Liyana datang klinik aku.

Hari ni awal betul aku datang klinik sebab semalam dah kene sound dengan bos. Ehem..ehem.. Jangan salah paham tau. Bukan aku sorang buat keja salah ni - samelah colleagues yang lain. Wajiblah kena marah. Tapi, kitorang accept dengan hati terbuka & today alhamdulillah ada drastic changes from everyone.

Actually, aku x harap orang lain berubah ikut aku. Memadailah jika aku berubah dulu sebab aku yang in-charge JPL (Jabatan Pesakit Luar) Klinik Kesihatan Ampangan. Kalau kepala ketapi senget, badan ketapi pun tentu ikut menyenget kan? Suka-suka hati aku je kan buat perumpamaan baru.

Okey, bila ada free time... Macam biasa - BLOGGING. Colleagues aku semua memang tau habit aku ni. Siap tanye tajuk latest entri aku. Kitorang ni sama kepala - semua mereng. Haha. Kalau colleagues aku baca ni matiler..

Mana cerita ni? Jauh gila lari tajuk.

Heheh..seawal pagi Dr H dah tanya aku. Masa tu lepak kat meja kantin ngan H.

Dr. H: K.Shikin, Fatin Liyana tu blogger ke?
Aku: Ofkoslah. Blogger femes tu. Dah kenapa awak tanye? Baca blog dia ke?

Dr. H: Taklah. Semalam...bapak dia jumpa saya. Die patient NCD saya. Dielah yang cite, anak dia pun doctor, blogger. Baru bertunang.
Aku: Laaa yeke? (Sambil mata aku terbeliak). Awak ada bagitau tak akak pun blogger? (Nampak tak kegedikan nye di situ? Pantang ada can...)

Dr. H: Alah kak. Mana saya ingat. Saya lebih interested dengan...(Ape tah die borak dgn ayah FL. Sampai hati ko tak cite pasal ahkak :(
Aku: Ayah FL dah sihat ke? Lenkali kalau jumpa pakcik jangan lupa mention nama akak tau:)
Hehe..tak abis2 lagi ngomel ;)

Conversation tu lama lagi, tapi cut short je..
Lepas tu dah masuk klinik nak start kerja.

51 comments:

  1. heheeee...bleh die tak kenal sgt ye

    ReplyDelete
  2. sy blm folow lagi blog Fatin Liyana tu hehehe... dulu ms xde blog selalu jgk bc blog dia... bila dah ada tak ingt nak follow plak... hihi...

    ReplyDelete
  3. wah wah. bukan rezeki nak jumpa ayah fatin liyana ittu dr shikin.

    ReplyDelete
  4. hahaha nk tmpg femes jgk...ekekeke

    ReplyDelete
  5. Waaa...ramai plak peminat Fatin Liyana erk...

    ReplyDelete
  6. haha..memang best kalau ada member yang satu kepala mereng kan dr shikin..hihi..apa yang dibuat semua sama2..ngam ja..heheh ;D

    ReplyDelete
  7. Haha.. untung2 fl buat entry kan kak.. hehe

    ReplyDelete
  8. hahahah sempat lagi Dr. nak 'masuk jarum' ye :p
    FL mmg femes, ayahnya pun dapat tempias glamer..untungggglahhh hehe

    ReplyDelete
  9. akak..saya terbaca dri sini.. blog akak tersenarai best blog kot..saya pon xpham sgt.. tapi tgk ada senarai blog akak...tahniah la..

    http://www.hasrulhassan.com/2015/01/top-senarai-malaysia-best-blog-2015.html?m=1

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila ZF ckp terus akak pegi check..ha'alah tercalon dalam BEST BLOG 2015...caya lah..tahniah Shikin

      Delete
  10. nnti dr.shikin la pulak boleh femes mcm dr liyana

    ReplyDelete
  11. Alaa doc... nanti FL dh kahwin mesti tiap bulan jumpa doc punya.. time tu blh face to face hihihi... FL datang check up baby insha Allah hihihi...

    ReplyDelete
  12. hahahhaa....lawak lak bila baca conversation tuhhh....

    ReplyDelete
  13. ingatkan ayah dia jumpa akak. heheh :D

    ReplyDelete
  14. Ayah dpt tempias kefofularan si anak...dpt jumpa ayah pun jadilah kalau tak jumpa anak.

    ReplyDelete
  15. bukan ke Faten Liyana tu Dr...kenapa ayah nya x refer dia je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab die H.O je sekarang. Tak ade kelinik sendiri lagi. Hehe

      Delete
    2. FL kan dekat HUKm...susah plak ayah dia dari seremban nak ke sana kan.. :D

      Delete
  16. Faten Liyana tu mmg blogger femesr..dh mcm retis maybe pakej beliau cantik, comel dan cute lak tuh....bijak lagi...all in lah pakej

    ReplyDelete
  17. Kak shikin, bile jadi doktor sempat ke blogging? Sebab tengok doktor2, busy memanjang

    ReplyDelete
  18. comel jer kak shikin :D senyum2 kite bace :D

    ReplyDelete
  19. hehe..biasa la kak bila ada blog,smua nak bagitahu..hahaha..
    ada yg minat ada jga tak..
    kalau beliau dtg mai lagi,minta nak kad kahwin..hehe

    ReplyDelete
  20. hahaha kelakar lah dr shikin ..dr shikin pon femes =)

    ReplyDelete
  21. kalau dia jadi patient akak, mesti lagi teruja kan.. hehe

    ReplyDelete
  22. Siapa tu, blogger baru tak kenal lagi.. ada x sapa2 nak share link.. Hik hik

    ReplyDelete
  23. done follow blik #687 =)

    entry ni memg kelakar.. ramai betul la pakat mnat si FL tu kan.. sy knal dia masa xbuat blog lg. masa tu tgh cari info jln2 kt korea. mklumlah nk backpacking so knalah rajin study kan..hehe

    ReplyDelete
  24. Nanti saya pun nak pegi mengorat blog Dr FL, hehehehehe....

    ReplyDelete
  25. Hikhik..untung2 kak Shikin boleh jumpa FL nanti :)

    ReplyDelete
  26. hihi.. ingartkan akak yang dapat jumpa ayah Fatin Lyana tadi..

    ReplyDelete
  27. ingatkan ayah FL jumpa shikin.. boleh laa sembang panjang lagi.. hehehe.. shikin pun in shaa Allah boleh femes macam dia jugak..

    ReplyDelete
  28. yang penting kena sebut nama sis depan ayah FL tu..kan??heheheh

    ReplyDelete
  29. Owh.. saya ingatkan Dr. Shikin yang jumpa ayah FL tu.

    Salam singgah sini. \[^__^]

    ReplyDelete
  30. Nak jugak sebut, hehehe....FL punya penangan.

    ReplyDelete
  31. ala....kenapa kawan DR Shikin tak cakapkan.
    Kalau tak boleh berganding bahu dengan Fatin Liyana hehe

    ReplyDelete
  32. Dulu2 time blm da blog rajin juga lya baca blog fl ni

    ReplyDelete
  33. Lya suka baca blog fl ni byk tntg prcutiannyaa

    ReplyDelete
  34. Biasa dengar nama ti tp tak berapa nak perasan mana satu Fatin Liyana ni....Hihi dah namanya blogger, dengar nama seangkatan pun ghairah gitu hihi

    ReplyDelete
  35. kwang kwang...sempat lagi akak ni..huhuh

    ReplyDelete
  36. fatin liyana blogger yang cute mute tu ke

    ReplyDelete
  37. belum artis masuk klinik lg ya..hihihih

    ReplyDelete
  38. Hehe. Kira kak shikin lg femes dr FL la sbb doc H xkenal FL tp kenal kak shikin :')

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~