Tuesday, January 13, 2015

Hadiah Birthday & Top Commentator blog.

     Orait...inilah parcel ke-3 yang aku dapat kat klinik hari ni. Terjawab suda segala persoalan kan? Kalau nak tau, parcel ni yang pertama aku bukak sebab tak sabar nak tau sapa sender nya. Yang lagi 2 memang dah tau :)
Atas: Handmade birthday card.
Bawah kiri: Furoshiki tissue box wrapping (2 pcs) - hadiah top commentator.
Bawah kanan: Aku rasa satin shawl - hadiah birthday.
Macam tau2 je rini aku pakai baju kurung maroon colour. Memang sesuai bebenor ngan warna baju aku.
1.30 pm - Serabut dah shawl aku lepas dok keluar-masuk stetoskop cucuk kat lubang telinga.  
Tadi masa aku datang labuh lagi..Huh.
Meh datang dekat sikit. Cer tengok tulisan sape?
Kad birthday dari K.Farrah. Cantik kan kad ni?
Apa yang aku tau tentang K.Farrah?

- Beliau juga single macam Kak JM. Rujuk SINI. Kalau nak tackle wajib mintak restu Cekebon & Cekengah dulu tau.
- Beliau sangat kreatif. Kalau nak tengok hasil tangan beliau, semuanya ada kat 'Pinterest' yang ada di kanan sidebar blog beliau. Bermacam peralatan yang namanya aku baru dengar hasil penjelajahan aku ke blog beliau. Setiap kali aku tak jumpa barang2 ni kat kedai buku, for sure aku akan message K.Farrah untuk tanya pendapat. And, memang cepat je K.Farrah reply tau.
- Selain tu, beliau juga aktif dalam mencipta chords lagu. Aku tak boleh explain lebih sebab 1 habuk pasal muzik aku tak paham. Hehe.
- Bukan saja kreatif mempelbagaikan hasil kraf menggunakan kertas & mencipta kod muzik, beliau juga suka create her own recipe & share kat blog. Semuanya nampak menyelerakan. Kalau aku dok sebelah rumah K.Farrah, kompom aku dah buat2 mengigau & berjalan ke arah pintu dapur rumah beliau di waktu malam sambil memegang pinggan Tupperware aku kat tangan. Hehe.
- K.Farrah juga sangat peramah & rajin BW.
- Juga pemurah - Beliau siap bagi hadiah untuk birthday Abe, anak sulung aku tau.

Semoga Allah bukakan lagi pintu rezeki K. Farrah.. (sebab nanti high chances aku buleh dapat hadiah lagi. )

Kalau nak kenal K.Farrah dengan lebih lanjut, boleh klik2 SINI - FAMF-TOWER

Selingan...
     Dah dizzy because last night aku tido dalam 1.5 Hr je. But, it's ok. No big problem. Cuma jap lagi dah nak berkuak lentang, kuak kupu-kupu bagai atas tilam. Haha..buruk perangai ...Takdenya aku buat macam tu pun.

     Harap malam ni aku jaga awal untuk blogwalking. Esok kan N.Sembilan cuti so boleh stay-up lagi.

42 comments:

  1. selamat bercuti dr.shikin..bestnya dapat hadiah..saya pun suka menyinggah blog kak Farrah yang kreatif dan peramah tu.

    ReplyDelete
  2. semua2 ni kak farrah kasi yer? omo omo omo, banyaknya...best nya dpt! :D

    ReplyDelete
  3. kak farah memang kreatif...suka tgk... dok terjah segala hasil kraf dia la.. nk try

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak pun baru terjah sikit2.
      Banyak sangat kan..

      Delete
    2. Tissue box wrapping tu akak beri supaya Shikin boleh cuba crafty2 di hujung minggu. Harap instructions kat kertas tu clear :)

      Delete
  4. happy birthday Dr shikin... semoga berbhagia dan sihat2 selalu

    ReplyDelete
  5. untungnya dr menang byk hadiah! haha

    ReplyDelete
  6. Happy holiday kak shikin... lamanya tak singgah ! semoga sentiasa diberkati Allah SWT !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanx Sha. Akak pun jarang dapat singgah semua blog dengan kerap. Memang selalu buat ikut kemampuan.
      * Maaf pada yang lama2 saya perap hutang tu :)

      Delete
  7. sis dh boleh agak hadiah tu dari siapa coz bila tgk kad tu..kak Farrah nko tu mmg baik, pemurah, rajin bw, pandai masak..kiranya semua pakej dia ada..untunglah siapa dapat jadi teman hidup dia tu..

    sis JM tahu besday Shikin pun kak Farrah ko yg kabar heeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye betul tu.
      Dah pakej.
      Saya ni masak pun maleh.
      Takde orang nak jaga anak..so, xdapek nak masak.

      Delete
  8. ituah rezeki dpat kenalan yg baik-baik di alam maya kan

    ReplyDelete
  9. Negeri Sembilan cuti sempena besday ke? He He He... Dah kul 12... I know your besday is 14 January (SS over confident... He He He...)... Happy Birthday Nazeck! Semoga panjang umur... Panjang langkah... Murah rezeki... May God bless you always!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe..maceh SS.
      Ucapan tu memang unik sikit - 'panjang langkah'. Acaner tau itu yang dalam pikiran saya?
      Boleh jadi nujum lah SS ni.

      Delete
    2. Akak pun suka tang 'panjang langkah' tu :)

      Delete
  10. ok..dh jam 12.30 pagi...so sudah 14/01...happy beday to u..happy bedsay to u..happly besday to Shikin happy besday to u....Selamat hari lahirShikin, sis JM doakan Shikin sihat, maju dalam kerjaya dan tabah dalam mendidik2 anak or hero2 yg cute dan bahagia bersama org tersayang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maceh k.JM.
      Maceh atas doa2 tu...
      Tapi yang last tu..tak ade maknenye :(
      #Biarlah rahsia..

      Delete
    2. Hahahah ok apa part last tu :)

      Delete
    3. nape kak Shikin.. jangan sedih sedih yer.. ros doakan yang terbaik buat akak...

      Delete
  11. Shikin, tanjoobi omedeto! Happy Birthday! Selamat Ultah! Selamat Hari Lahir! Moga dengan bertambahnya usia, semua kegembiraan, rezeki, kesihatan, keceriaan akan berlipat ganda.

    Alhamdulillah, akak lega tengok kad tu selamat sampai dan boleh berdiri. Harap Shikin suka. Siap buat entri lagi,...rasa macam kena lelong jap kat sini hahaha. Nway, thanks so much. Enjoy your birthday :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak Farrah, susah je buat kad & bagi birthday present kat saya. Terharu sangat tau - seb bek tak leleh air mata.
      Tak ape pun tak balut hadiah. FYI, saya prefer hadiah yang tak balut sebab senang tak payah teke2, tak payah koyak2 & tak suka membazir wrapper nanti kena koyak jugak.
      Akak kalau nak tau, saya jenis x sayang wrapper main koyak je. So, better jangan bagi kat monster ni. Haha.

      Delete
  12. Tahniah Kak, wah cntik hadiah yg akak dpt

    ReplyDelete
  13. bnyak juga tu tapi kn rajin komen la kan..

    ReplyDelete
  14. Wah dapat hadiah,.tahniah Kak Shikin..:)

    amboi nk berkuak lentang bagai..hikhik..selamat bercuti..

    ReplyDelete
  15. rezeki.. yeay dapat hadiah :) kak Farrah memang kreatif! hihi. suka jugak belek belek blog kak Farrah tu. hihihi

    ReplyDelete
  16. tahniah..cantik2 hadiahnya..seronok la kan :)

    ReplyDelete
  17. selamat hari lahir dr shikin.. hadiah-hadiah yang menarik tu..

    ReplyDelete
  18. semua kak farah bagi?? perghh bestnyee... berkenan kat kad bfday tu..hihi... kak farah memang pakej lengkap..hihi.. peacee kak farah ^_^

    ReplyDelete
  19. Assalam nazeck,
    waaaaaaaaa....banyak hadiah uols

    ReplyDelete
  20. Cantik sangat kad tu. tangan kak farrah memang magic. Tangan versatile pun ye sebab kreatif, berseni dan berkulinari. Hehe.
    Happy birthday kak shikin :)
    Abe wish birthday x kak?

    ReplyDelete
  21. Bestnya dapat hadiah.. akak pun baru berkenal2an dengan kak Farah nih.. suka tengok hasil kreativitinya..

    ReplyDelete
  22. Alhamdulillah rezeki Shikin la tuu ..Tahniah ya Shikin... Banyak dapat hadiah bila kawan baik menjelma hehehe ..........

    ReplyDelete
  23. wah dpt kad birthday dr kak farrah.. comelnyaaaaaaaa :)

    ReplyDelete
  24. Beshnyaaa dpt kad befday kreatip mcm tu. Hehe

    ReplyDelete
  25. sonoknya kak farah bg hadiah! hehe

    ReplyDelete
  26. org kludilahirkan bakat kreatif , apa sahaja menjadi kat tgn dia mcm farrah ni ...

    ReplyDelete
  27. bestnya dapat hadiah besday , siap combine dengan hadiah top komentar lagi..hehee, bahagianya:)

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~