Monday, January 12, 2015

Fashionista.

     Selepas seharian mengerah keringat memerah otak, akhirnya dapat jugalah lah aku berlabuh kat atas kusi empuk ni. Perah otak ler sangat...hehe..padahal rini banyak cold case je, melainkan adik umo 11tahun yang aku check-in kan ke hospital pagi tadi sebab bacaan darah dia dah teruk sangat. Kes denggi!!
- Hematocrit 47 (tak boleh lebih 40)
- Platlet 17
- Tekanan darah 70/50 (rendah sangat)
- Nadi 120 (laju sangat)
* Ada banyak lagi pemeriksaan yg dibuat tapi tak dinyatakan kat sini takut korang fenin. Hehe..

     Petang sebelum balik, terserempak bos. Bos tanya ok tak rini? Maksud bos - keadaan klinik. Aku: Okey je, boss:) Depan boss kena tunjuk kental okey :D Jangan nak mengadu bagai, nampak sangat ko lemah. Hahaha berlakon ke ape? Tak lah... Always do our best kan..Let Allah do the rest.

     Panjangnye intro aku...
Actually cuma nak cakap, boss kalau tengok aku selalu nak senyum2 tau. Nampak tau walaupun boss macam nak sorok. Tau x kenapa? Tengok attire aku... Aku mmg kalau pi klinik macam nak pi jalan atas red carpet - so outrageous. But, what to do. Aku memang macam tu. I like to be different!
     Pernah staf aku, Mizan tanya, " Dr. ni pakai tudung ke serkup je kat kepala? " Mizan ni memang baik, dia selalu tolong belikan setem kat aku untuk pos hadiah blogger. Aku memang tak ambik hati pun sebab dorang ni memang selalu melawak ngan aku. Ape aku jawab? " Mizan, this is fashion, ok! " Hahaha...Fashion lah sangat Shikin oii..

     Aku suka bila datang klinik semua (my colleagues n my nurses) dok tanya macam mana nak pakai shawl, harini doktor pakai kasut warna apa, mana beli itu... ini...bla..bla..bla... Nanti aku btaulah. I like if people follow my style. Huhu...tamat sessi merepek..

48 comments:

  1. Wah..jadi sumber ilham pekerja kan...no harm sharing..dapat pahala jugak..kadang2 diorang pun x tau macam mana nak combine bg nampak cantik...

    ReplyDelete
  2. Bagus jugak dress up sikit... pesakit tengok pun senang je hati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul kan, Sal. Sejuk je mata pesakit. Leh tenang sikit :)

      Delete
  3. wahhh.macam macam soalan tanya tuuu :D

    ReplyDelete
  4. hehehe... tu baru fashion...
    kena bergaya jgk walaupon di klinik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalu camni doktor punya cun... SS tak sakit pon sanggup buat2 sakit... He he he...

      Delete
    2. tapi SS ni doc perempuan lah.. kalau doc laki..hahhaha

      Delete
    3. Kalu ada peluang nak mengada-ngada apa salahnye... Janji dapat MC... He He He...

      Delete
    4. haha kalo SS jmpa doktor lelaki konfem buat sakit selalu kikiki

      Delete
    5. SS, kat sini ada sorang doctor laki hensem tau. Patient lah dok carik, "Mana doctor hensem..mana doctor hensem? " Tapi, yang cari tu makcik2. Nak buat menantu lah tu.

      Delete
  5. Karisma stylista.. hehe.. so macho laa doktor... confirm pesakit jumpe doktor terus sihat ni...")

    ReplyDelete
  6. wahh kak shikin, baru tahu the other side of kak shikin...bagus2 suke fesyen....macam kita plak lain sikit, segan nak pakai cantik2, takot orang pandang....bila orang pandang terus nebes :D hahahahha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haaa simptom tu sama ngan akak tu. Bila dah nebes, abislah apa benda buat semua serba tak kena. Datang penyakit clumsy-klutz-cemerkap akak. Sep sikit!

      Delete
    2. hihi.. kesamaan jugak di situ.. sorii nyampuk sini :P

      Delete
    3. Kalau kita berfashion ikut keadaan semasa n appropriate tak apa. Memamg akan nampak pelik sebab kita sorang je yang buat benda tu, tapi buat je. Level of confidence tu yang penting.

      Delete
  7. Replies
    1. Bestnya kalau dapat jadi model.
      Takde sape ke nak ambik jadi model iklan?

      Delete
  8. aha...baru nampak elegan sesuai dgn title Dr..sis JM sokong cara penampilan shikin ni..nampak manrik dna tertarik biarlah org nk ckp apa janji cantik!!..satu bonus kerana kulit muka pun cantik :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul2... cantik menarik tertarik... kau memang dabom hehehehe gurau ja

      Delete
    2. Betul k.JM, asal cantik saya go on je.
      Tak perlu fikir apa orang kata asalkan menutup aurat.

      Delete
  9. Kejap tinggi kejap rendah... Dah macam bawak kereta... He He He..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bwk kereta ada tinggi, ada rendah ka..

      Delete
    2. mstila ada ZF. tekan pedal minyak. pstu kan meter tu jd jap tinggi jap rendah kikiki

      Delete
    3. Alaaa SS, tau lah saya pen-dek.
      153cm je..
      Tinggi SS mesti x kurang 170cm kan?
      Betoi dak?

      Delete
  10. dr shikin memang pandai mengayakan pelbagai fesyen tudung kan..sangat cantik dan pandai suai padan.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wana nak tau x...
      Tiap kali saya dressing, saya memang x ingat tudung apa yang saya suitkan.
      Asal ada tudung yang warnanya boleh masuk depan mata, saya bedal je.

      Delete
  11. gituu dr. bestnya! high confident level. tak kisah apa orang pikir and kata :)

    ReplyDelete
  12. SELAMAT MALAM..RINDUNYA NAK BLOGWALKING....LAMA TAK SINGGAH SINI..
    JOM TERJAH BLOG SYIRA - PENCARIAN SPONSOR :D

    ReplyDelete
  13. saya suka orang macam Dr nih..hahahah..boleh sembang macam2 terutamanya bab tudung baju kasut..kan??

    ReplyDelete
  14. Hehehe barulah pesakit suka jumpa doc kan hehehe

    ReplyDelete
  15. I love it too.. too bad kat opis takleh nak outrages sangat ade dresscode.. kena understated katanya..

    Salam perkenalan, saya Aula penulis di blog aulawrites.blogspot.com, semoga perkongsian saya dapat memberi manfaat.

    ReplyDelete
  16. kalau patient datang hilang sikit sakit bila tgk dr cantik :D

    ReplyDelete
  17. stylista gitu kan Dr? hehehe..ingt tyme Cik Mimie blaja dulu g kelas siap pakai headband ada bunga lagi tau..hakhakhak..student len tgk len je..

    ReplyDelete
  18. dah kerja ni,tak kisah kerja apa,imej itu sangatlah penting.hehehe..tak boleh selekeh/simple sangat.. simple tu biar ikut fashion la..entah macam mana nak terangkan..huhu

    ReplyDelete
  19. Zumal pun nak berfashion gak la ^-^

    ReplyDelete
  20. hehehe ramai ynag dok perati tuuu nak ikut style Dr la tu hahhaa........Bagus juga lain dari yang lain pastu jadi ikutan ..Pasni ramai la kat situ duk pakai shawl gituu..

    ReplyDelete
  21. selalu doktor simple2 je...pandai dr shikin menggayakan...ni patient bole cepat baik ni nampak doktor dressing cantik2...sedap mata memandang...^_^

    ReplyDelete
  22. dokter yang bergaya la ni kan :)
    takpe, jadi sumber ilham untuk kawna-kawan yang lain kan.

    ReplyDelete
  23. penampilan kita menunjukkan keyakinan kita :)

    ReplyDelete
  24. Ade tak pernah kena ngorat? Hehe. Nampak mcm anak dara ^.^

    ReplyDelete
  25. hehehe.. baru vouge.. mesti pesakit pun selesa jumpa doktor macam nih.. tak rasa macam jumpa doktor.. xlaa nampak formal sangat kan.. akak kat opis nih kalau pakai lain skit, macam pakai seluar slack selalu kena tanya.. macam2 laa.. hehehe..

    ReplyDelete
  26. Haha. Bila jmpa akak haritu pun terkejut akak mcm ada style. Hehe. Caya lah kak!

    ReplyDelete
  27. berfashion tu satu keseronokan dan kepuasan ... kekadang tu ada yg kata style mcm mak datin ... mcm statement jeles je kan ... heh heh .

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~