Monday, August 18, 2014

Jamuan Hari Raya Aidilfitri di lorong gelap.

Sabtu, 16/8/14.
     Sambutan Hari Raya Aidilfitri lorong rumah aku. Walaupun aku jarang sangat dok rumah, tapi alhamdulillah hubungan dengan jiran baik. Ni pun actually jiran aku kol maklumkan kena bawak potluck. Di kesempatan ni juga, aku berhajat nak celebrate birthday anak-anak aku - tiga-tiga skali. Sonang...
Fokuskan pada meja belakang yang full dengan potluck.
Semua sedap belaka. Tapi, tak sempat rasa semua.
Biasalah..melayan anak-anak.
Ni jenuh nak gather tiga-tiga anak meow..
Ehhh...anak mama.
Mama nak suruh potong kek tapi dia berlari kesana-kemari.
Dapat idea ni..
" Happy Birthday Anak2 Soleh "
Moga menjadi anak-anak soleh, ye sayang.
Pandangan atas-:
Cantik tak? Chocolate indulgence cake.
Mula-mula love tu takde.
" Adik, boleh tak ambik warna merah
& tambah sikit love?"
Skali aku tengok....penuh kasih-sayang..
Si onet ni (Ziqri) baru belajar kene lepas kat luar.
Oooiiiii bukan main seronok
dengan sandal yang mama beli siang tadi kat Giant.
Tu yang semua rumah orang dia menyinggah..
pantang ada gate terbuka.
     Asben aku kata kol 2pg baru selesai.
Aku memang dah balik awal sebab anak-anak dah meragam sebab ngantuk. And of course mama terpaksa pura-pura tidur untuk bagi depa tidur. But, at last...ermmmm paham2 :)

8 comments:

  1. meriah kan kalau buat potluck.. nampak banyak makanan..hihi.. happy birthday anak2 soleh.. :)

    ReplyDelete
  2. syoklah dia dapat keluar dari rumah, tu merata dia berjalan :)

    ReplyDelete
  3. Bestnya buat potluck macam tu :)
    Happy birthday utk hero2 soleh.
    Moga membesar jadi anak yg cemerlang!

    ReplyDelete
  4. happy belated besday buat hero2 Nazeck tu..mesti penat kan nak jada dorang...tgh lasak tu

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah..meriah juga sambutannya

    ReplyDelete
  6. wahh..secret recipe..besttnyaa..hhehe

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~