Wednesday, August 13, 2014

Be positive.

     Dulu aku memang orang yang sangat-sangat NEGATIVE. Banyak benda aku tak boleh terima, especially kalau orang cuba nak ajar aku perkara berkaitan bidang aku. Cth: Kalau lecturer nak ajar aku cara diagnose penyakit..or engineer ajar aku cara nak treat patient. Kalau aku pulak ajar pegawai tentera cara nak command prebet ape dorang rasa? Atau aku ajar kontraktor cara nak buat plan bangunan..korang rasa patut ke? U get the point?
     Mase dulu memang aku boleh melenting. Tapi sekarang, aku dah boleh control. Ye lah, kita makin hari makin tua. Takkan nak buat perangai macam budak kan? Lagipun aku banyak belajar to be POSITIVE masa aku attend kelas2 AMWAY dulu.
     Korang perasan tak..orang yang berjaya semuanya berfikiran positive? Walau kena kutuk hebat macamana pun tetap maintain COOL. Kalau kita preoccupied with BAD FEELINGS, kita akan cepat letih & akan jauh dari KEJAYAAN. FMS aku pun ada pesan, "Awak imagine je wire dia dah putus." Thanx, boss for teaching me of being cool & smart.
     Orang ada mulut..biarkan mereka cakap apa saja. Fitnah kamu, hina kamu, kutuk kamu. Mulut orang takde filter. Tapi ingatlah, di sana (akhirat) nanti, mulut ni dah terkunci & tak boleh berkata-kata lagi.
Cherish your day.
Why bother with CRAZY people because they will drive you crazy too.
When you have done your best,
Let Allah do the rest.
Sumber: En. Google. 

10 comments:

  1. kene sentiasa be positive inshaaALLAH tenang ^^

    ReplyDelete
  2. Bersama org yg +ve, insya Allah kita pon jd +ve

    ReplyDelete
  3. bukan sng nak be +ve setiap masa kan, so perlukan kekuatan mental jgk ni :-D

    ReplyDelete
  4. In sha allah.. makin bertambah usia kita sebenarnya makin matang. stay postitve :)

    ReplyDelete
  5. Semua kena terima dengan positif. Baru seronok idop.

    ReplyDelete
  6. saya dulu pun susah gak nak terima pendapat orang sebab saya rasa saya punya pendapat dah cukup bagus. *amboi

    tapi lama2 fikir balik, tak kisahlah diorang siapa pun, maybe diorang pernah ada pengalaman macam tu. kalau x, kenapa nak suggest pandai2 kalau xtahu.

    ReplyDelete
  7. samalah..waktu akak remaja dulu pun begitu cepat melenting..pastu ego tinggi...tapi skrg bila dgr byk talk motivasi terutama dari Prof Muhaya akak byk berubah..since dah berubah ke positive thinking tu hidup lebih ceria..kurang keladak dalam diri

    ReplyDelete
  8. positifkan diri kita.. jangan terlalu negatif sangat.. lihat sesuatu perkara dalam skop yang luas :)

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~