Saturday, August 30, 2014

AEON, Seremban 2 - Part1.

     Kat Seremban ni kalau nak kate tempat shopping yang mantop sket ialah kat S2. Tapi, ni just pendapat peribadi aku je. Palm Mall aku xsure sangat sebab aku baru pergi sekali je ritu & that time I found that banyak shop lots yang kosong lagi. Then, Giant dia pun tak berapa besar.
     Ni Rabu malam yang lepas (kelmarin). Mase balik kerja tu aku tak plan pun nak kluar. And, biasanya pun memang jarang sangatlah aku keluar. Tapi, tiba-tiba lepas Maghrib aku terus ajak anak kluar, "Jom kita kluar." "Mama..mama.., mama nak pergi mana ni?" "Mama tak sure lagi. Kita tengok dulu ye." Aku ni jenis tak suka buat anak mengharap, tak suka tabur janji kalau rasa tak mampu nak tunaikan, and aku boleh suddenly tukar plan kalau 'angin' aku tak berapa baik. That's why aku akan elakkan dari btau anak destinasi kitorang. Mane tau tengah2 jalan banyak kete & tukar mood aku.
     Alhamdulillah, everything went smoothly. So sampailah kat sini. Macam biasa, yang berdua ni bukan main seronok. Macam tahanan baru lepas penjara (ehh ..teruk pulak perumpamaan aku. Ada bahasa yang indah sikit tak?)
" Mama, tengok! Cantiknya bola-bola yang warna/I tu."
[ Erkkk..bola ke?]
"Bukan bola lah. Tu tanglung."
     Sambil berjalan tu mata aku melilau sana/i cari barang apa aku nak beli. List dah tulis tapi hilang entah ke mana. At last, beli slipper comel ni kat 2 orang ni. RM19.90 sepasang.
"Abe, meh try slipper mama taktau Abe saiz ape."
Aku tak plan nak belikan untuk Haziq sebab sandal dia ok lagi.
Rupanya, si lantih ni dah capai sepasang sua kat kaki dia.
"Mama..mama, ni Ajik punya slipper."
[Btau mama sambil terkial-kial menyua slipper tu kat kaki dia yang lebar.]
"Ajik nak slipper jugak ke?"
"Nak!" [sambil angguk2 kepala dia].
At last, belilah 2 pasang. Takpe lah..beli slipper senang nak sarung kalau jalan-jalan.

16 comments:

  1. Xpernah sampai Seremban 2 lagi,..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seremban2 ni best jugaklah.
      Shop lots yang kat Avenue tu best & 'happening' jugaklah - cth Amway, kedai baby, tempat makan (tapi saya tak penah pun makan sini), SPA.
      Tapi, byk lots yang kosong lagi.
      And belum dapat lawan Taipan, Senawang.

      Delete
    2. Shopping complex yg dekat ngan station keretapi/bas tu ada lagi ke, Shikin?

      Delete
  2. rindu nak lepak aeon s2. wayang dia paling best dalam banyak2 pawagam kat seremban so far. hehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak pernah skali 2 je rasenye masuk panggung dia. Tapi, memang jauh beza keselesaan dia compare to Terminal 1,kan? Terminal 2 ada cinema jugak kan?
      *Dulu masa bujang layan panggung kat KL je sebab study sana kan..

      Delete
  3. seremban2?..nampak besar dan selesa mall ni

    ReplyDelete
  4. rasa macam baru pergi aritu seremban 2 ni..hehe

    ReplyDelete
  5. comel slipper tu.. dah pernah sampai Seremban, tapi sekadar lalu je.. So, tak tahu sangat.. teringin jugak nak pi :)

    ReplyDelete
  6. Yeay Yun Sing pun baru dapat slipper ^^

    ReplyDelete
  7. suka pergi aeon s2, best.. senang nak jalan... tempat luas.. tak serabut pale...kalo masuk palm mall.. fainted# hahaaa

    ReplyDelete
  8. Anak suka sangat la dapat kuar pergi shopping yer...

    ReplyDelete
  9. pernah beberapa kali masuk seremban tapi blm pernah masuk mall nya lah ... selipar mmg selesa klu nak jenjalan .

    ReplyDelete
  10. heeee...area ke arah selatan ni semakin maju ....hopefully dekat nilai nanti pun ada aeon...hikkss...

    sorry lama tak singgah sini kak shikin...

    almaklumlah 'bos besar' ada di rumah seminggu ni heee

    ReplyDelete
  11. p/s

    SOMETHING FOR YOU, HERE:

    http://aniesandyou.blogspot.com/2015/01/perhatian-kepada-blogger2-berikut.html

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~