Sunday, January 12, 2014

Taktik ketika di 'kesempitan'..

Takut gak nak cerita ni..
Takut ade yang marah or tak puas ati.
But actually takde apepun..

Nak tanye...
Kowrang biase tak pegi beli barang mase SALE? Especially time2 perayaan?
Aku ni even anak berderet memang 'kaki jalan'..'kaki shopping'. Lepas tu ngengade nak pegi mase time2 crowded. Yelah..kalau lambat, melepaslah pulak, kan? Tak gitu?
Cam aku..memang WAJIB bawak stroller + trolley gedabak tu. Utk 'sumbat' askar2 kecik ni. Dah cenggitu memang susah ler bile nak melalui lorong2 sempit (sempit dek mereka yang berhenti membelek barang2..menyervey harga dll).

Kalau jadi cenggini, ape korang akan buat ? Mmg sempit sangat unless orang kat tepi2 tu bagi laluan baru korang blh lalu gitu. Biase orang akan ckp, "Excuse Me/ Tumpang lalu" - betul tak?
Tapi, kalau dah hingar-bingar mane nak dengar kan? Nak pulak suara tu yang halus..yang mulus.

Ape aku buat?

Jeng..jeng..jeng...
Aku buat2 TERLANGGAR DENGAN TROLI GEDABAK TU..Hehe...Jangar mare..
Wehhh, jangan kowrang langgar kuat2 tak pasal2 terjatuh orang tu. Tak baik kan?
Langgar ALA2 MANJA gitu. Berlakon sikit maa. Lepas tu buat muka ala2 comel & cakap...," Oooopppsss sori terlanggar".
Setakat ni ok jerrr..Xde sape marah.

Pandai tak aku? Pandai lah sangat kan tang bagi ajaran sesat !! Haha..

9 comments:

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~