Wednesday, January 8, 2014

Ini baru dikatakan perempuan....

Malam tadi kami melawat Yana, anak buah ku yang admit HDU, DEMC di Seksyen 14, Shah Alam. Mase kami visit die dah pukul 1 pagi. So, husband bawak aku & baby tido kat bilik VIP Kem Wardieburn, Setapak (2 boys lagi tggl dgn Tok dowrang). Husband kate leceh nak balik Seremban sbb sok die nak keje.
Esoknye...
Selepas asben abes keje, singgah kat shopping complex baru nearby kem die - KL Festival City Mall.
Hajatnye nak cari cover Sony Experia Z1 & pouch PC Tab ASUS ku.
Z1 tu beli kat SenQ , AEON S2 secara installment - RM2199 (Cash tu ade, tapi...terasa sangat kalau bayar cash.) Warranty setawun bagi non-member, 2 tawun bagi member. Tapi kalo screen pecah mmg x include warranty tau. Then, nak cari cover yang jenis transparent - kat SenQ ni mahal sangat - ade yg RM49 & RM59 je. 
Tengah2 mata melilau cari kedai phone/ kedai computer...
"Bang, ade booth kasut lah. Cam cantik je kasut2 die. Tengok jap ek."
Tapi, biasalah aku...singgah sekejap tu adelah 30 min. Siap bergambar bagai..
Siap tekejut lagi, "Dik, betul ke kasut ni sepasang RM20?" Cam x caye je. Kualiti same je cam kasut Vinci yg aku beli kat AEON,S2. Tapi, yang tu sepasang ada yang RM59.90 & RM49.90 - Beli 2 pasang baru dpt diskaun 20%. Aku ni takdenyer nak beli yg mahal2. Kalau kasut RM10 ade yang cantik aku sebat je. Kalau RM100 mmg tak lah. Kem salam je...
Ni lepas mintak izin Tuan Tanah, "Dik, tumpang amek gambar kat tepi booth adik ye. Nak bagi masuk gambar kasut2 yg cantekss ni." 
Selepas beberapa minit di booth tersebut. Inilah 2 hasil yang ku dapat. Baru habis 40 hengget. Selamat duit aku. Kihkihkih...

Cantik x ? Biar ler kembang sket. Dah pakai kang hilang ler kembang tu. Tak gitu?

 Kasut kelabu belang2 hijau.
Brand tak penting. Yang penting, sedap dipakai & cantik menawan kau memang de-bom. 
Lepas tu baru jumpe kedai phone. Tu asben tengah survey lah tu. Tapi, hajat x kesampaian lagi.  Katenye..phone baru..so x banyak choice utk cover yang available.

Lepas keluar masuk beberapa kedai, jumpelah kedai kat bawah ni. Alhamdulillah jumpe. Tapi, jenis plastic je. Plastic pun Rm19.90 ke? Sebat jelah. Tu pun yg last stock.

1. Amboi...cik asben ni..die pulak yang senyum lebar ye.
Tu sebab die pun jumpe cover utk Samsung die.
2. Tu aku tgh membebel , "Bang, pastikan gambar ayang tu cantik ok." Tadi, die amek gbr aku blur. Penat aku posing je. Dah pulak org tengok2 minah ni cam poyo. Hehe.
3. Kat tgn aku tu cover yg dimaksudkan..

Lepas tu jumpe jgk pouch ASUS aku. RM30 je. Cantik, kan?
Ni dah nak balik baru aku perasan ada LADIES PARKING. Bagus gitu..


12 comments:

  1. cntiknye kasut .. sya berkenan yg warna klabu tu larh .. ><

    ReplyDelete
  2. barang murah jnji quality mantap..hahahhaa..jgn nk ikut standart sgt..

    ReplyDelete
  3. cover untuk sony le yang paling seksa cari kat kluang.. bukan takde pilihan.. memang takde.. huhuhu.. entahlah mungkin ada.. saya yang tak jumpa.. arghhhh

    ReplyDelete
  4. cantinya...bab kasut kita no 1..smpai asben marah sebab byk sgt kasut tp jrg pakai

    ReplyDelete
  5. cantik kasut yang warna kelabu tuh.. ni pun nak kena beli kasut baru.. kasut pun memasing dah mula senyum, mungkin asyik kena ujan agaknya.. huhuhu.. kena beli baru laa, kang tercabut tengah jalan, tak pasal2 kena singgah kedai kast beli baru..

    ReplyDelete
  6. bagus kan shopping complex yang ada parking untuk wanita..rasa selamat laa skit kan..

    ReplyDelete
  7. Pouch ASUS tu memang cantik & smart :)

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~