Wednesday, January 15, 2014

Kalau rajin, apepun jadi.

PENGUMUMAN PENTING !!!

Tanggal 14 Januari dalah hari lahirku yang ke-31.
(Bersamaan Hari Keputeraan Yamtuan Negeri Sembilan).

Biasanye, orang akan treat kite mase birthday kite kan?
Tapi, hari ni aku nak celebrate cara lain...aku nak masak baik punye..treat family aku pulak yang selama ni banyak membantu aku.

Sebenarnye ada 6 menu aku nak masak rini. Tapi, hanya 4 yang berjaya. Nape? Sebab pukul 10 lebih baru nak gi beli barang kat Family Store. Kat rumah mmg x banyak barang sebab kitorang jarang dok umah - weekend je. Kol 11.30 baru nak start menyiang ayam, daging, sotong, udang, sayuran & buah2an. Kol 2.30pm baru start makan.

Buat family Along, K.Ta, adik Wani..sori x jemput sbb tau kan Shikin ni sangat lah jarang masak. So, takut 'tak menjadi masakan' tu nanti...maluuuu dgn Along, K.Ta, Adik Wani yang pandai masak. Just jemput mak, Cik BB + P.Su Dan, adik2 je.
Ni laaa 4 menu yang Berjaya dimasak olehku..


Alhamdulillah masakan menjadi. So, next time boleh jemput u ols. Tapi, kene kluar lebih awal untuk beli barang2. Taklah kelam-kabut cam rini.

Abang, thanx belikan kek harijadi. I Like...


Dua boys ni pun sibuk nk potong kek.
Thanx nyanyikan birthday song kat mama.


8 comments:

  1. mcm besday depa ja...tak pandai masak xpa janji rajin utk memasak

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul saya setuju.. kalau rajin masak.. lama-lama jadi pandai

      Delete
  2. sendiri punya birthday.. sendiri kena masak.. hik hik hik

    ReplyDelete
  3. kalau saya tak merasa potong kek tu.. anak-anak yang potong.. tak kiralah besday siapa pun.. diaorang yang berebut nak potong

    ReplyDelete
  4. rajinnya masak untuk celebrate birthday sendiri.. akak pun ada hari rajin masak, ada hari sebaliknya.. huhuhu..

    ReplyDelete
  5. sanah helwa doktor , walaupon dah lama berlalu ;)

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~