Monday, September 1, 2014

To Sungai Siput with love.

Sabtu, 30/9/14:-
     Ingat lagi tak entri baru ni - Nak Lari. So, inilah destinasi yang aku maksudkan. Ke Sungai Siput bersama keluarga untuk gi rumah Pak Ndak aku hadiri wedding anak dia, Lin (adik sepupu aku). Biasalah, plan nak kluar lebih awal. At last, 10.30pg baru bertolak dari Seremban.
Cuba lihat betapa 'syahdunya' keadaan trafik sepanjang perjalanan kami.
Amboiii...ada yang sampai lunjur kaki atas dashboard.
Itulah cucu mak a.k.a anak aku.
Seperti biasa, memang macam2 ragam dalam kereta:

Iri - Entah apa dia buat kat bawah tu. Aku biar je.
Kalau ditegur, mulalah masing2 akan buat perangai.
Abe - Macam selalu ...selfie.
Ajik - dah tergolek atas pangku P.Long dia (anak Mak Su aku).
Gambar paling bawah kiri - Peel Ajik yang suka duduk kat bawah
(sebelum dia tidur) sambil rapatkan telinga kat speaker.
Katenye, "Ajik tak dengar lagu lah,Mama."
Sila abaikan keadaan gigi Abe.
Hehe...
     Pukul 4.30 kami sampai. Singgah homestay (nearby rumah P.Ndak je) untuk turunkan semua barang-barang.
Pengantin perempuan di singgahsana -
menanti si teruna melafazkan akad nikah bagi
melengkapkan majlis.
Sah! Sah! Sah! Sah! At last - Alhamdulillah kini dah
bergelar isteri adik sepupu aku yang comel ni.
Tema - biru+orange lembut (colour block).
Di luar rumah, aku & anak2 tak lepaskan peluang.
Ikut tema lah jugak baju aku.
Aku tak pernah menempah baju pun
kalau attend mana2 wedding - tak sempat.
Pakai je apa yang ada dalam lemari.
Mama & angels.
Dari kiri : Abe, Ajik, Mama & Iri.

To be continued ....

11 comments:

  1. Dr. kita pergi kenduri rupanya. Hehe ^_^

    ReplyDelete
  2. eiii..cumel pulak budak yg takde gigi tu... =D

    ReplyDelete
  3. Suka tgk gambar last. Shikin dgn hero-hero macho!

    ReplyDelete
  4. lohh..ingatkan nak lari ke mana hikss

    ReplyDelete
  5. jangan larikkkkkkkkkk...alahai ingat nak lari lari jauh ...

    ReplyDelete
  6. wah, saya macam dah boleh bayang je bila anak-anak kak Shikin dah besar. dia protect mama dia, macam bodyguard :D

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~