Sunday, September 21, 2014

Cinta sempurna.

Sekadar perkongsian bersama...

" Jangan pernah mengharap cinta sempurna sesama manusia
kerana segala yang sempurna hanya dari ALLAH."
Kata-kata ni lahir dari hati aku sendiri..
Lahir setelah aku belajar apa makna redha serta syukur..
Setelah aku mengalah pada keadaan ..
Aku tau aku ni manusia yang sentiasa mahukan keadilan,
meaning kalau aku dah buat yang terbaik tapi kalau orang bagi sh*t..
aku akan marah, geram, dsb ..
tapi,
sekarang aku dah tolak semua perasaan tu ke tepi.
Aku jadi penat bila fikirkan semua tu.
Dan aku rasa semua tu hanya buang masa.
Banyak yang aku fikir sebelum ni ...
Aku bukan fikirkan pasal diri aku ..
Tapi,
ermmmm...hanya Allah yang tau apa dalam hati ni.
Banyak kemungkinan buruk yang aku takutkan
tapi
aku tau aku tiada daya . .
It's better if I can do my best & biarlah Allah tentukan segalanya.
 

19 comments:

  1. Kesempurnaan hanya milik Allah.. Cintailah Allah melebihi segalanya, nescaya kita akan rada tenang..

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Yeah..whatever it is..
      Whatever the obstacles that come..
      Just be strong.

      Delete
  3. bila kita lebihkan ALLAH dari segala-galanya, semua akan jadi baik. in shaa ALLAH. itu janji ALLAH. bukan janji manusia.

    sabar lah kak. itu dugaan yang ALLAH tahu kita kuat nak tempuh. kalau orang lain kat tempat akak, maybe dia mudah rapuh..

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. Kaaann...
      Akak belajar redha dari u olzzz jugak.
      Dari readings kat blogs.

      Delete
  5. Kita ni insan biasa yg tak sempurna dr segala segi....yg sempurna hanyalah Allah swt..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul kak, kita x sempurna.
      Kenapa nak cari yang sempurna?
      Memang x jumpalah, kan..

      Delete
  6. Replies
    1. Thanks Arz moha.
      Keikhlasan tu antara yang paling penting.

      Delete
  7. SETUJU cinta Allah lebih sempurna kerana cinta kepada manusia lebih sakit dari cinta kepada Allah

    ReplyDelete
  8. betul tu.. ;) thanks for reminding

    ReplyDelete
  9. Sesungguhnya kasih dan cinta Allah kepada umatnya tidak pernah putus, sentiada ada... cukup sempurna pemberianNya, cinta dan kasih syg manusia yg mudah goyah...

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~