Sunday, September 7, 2014

Silap tengok harga.

     Semalam aku drive bawak tiga-tiga anak aku gi Jusco S2 (tak suka nak sebut AEON). Sampai2 terus gi makan le. Aku memang dah janji nak bawa Abe makan mee hijau (tak ingat nama) kat Johny's sebab dia suka mee tu. Alih-alih semalam dia tanya, "Mee apa yang Mama order ni. Tak sedap pun." Elleh..tapi lepas tu makan jugak. Aku pulak cam biasa order Pineapple Fried Rice - habis licin aku makan. Lapar betul. Lepas tu jalan-jalan lah jamu mata. Stop kat sini..
Terpesona dengan macaroon yang colourful tu.
Sebelum ni tak pernah beli.
Pernah makan pun yang melekat atas birthday kek.
Dah clear tulis situ 1 for RM4.00.
Aku mintak 8 dan hulurkan RM8.00 kat penjual tu.
Dia confuse (semestinya dia confuse..) & cakap, "RM32."
"Ooppss...sorry." Dengan muka tak boleh blah aku hulur note
RM50 (lepas aku tengok balik harga tu).
Erkkkk...habis duit aku macam tu je.
Apsal SILAP BACA ni?
     Lepas tu masuk pasaraya nampak kek atas tu pulak. Tekak aku semalam macam orang pegnen pulak. Itu nak..ini nak. Kek tu beli 1 - RM10, beli 3 - RM25. Dah balik rumah, rasa yang layer putih tu semata-mata krim (marjerin kot..). Ingatkan cheese. Aku anggap ni mahal dari Secret Recipe. Sebab saiz dia kecik sikit dari SR & rasa Velvet Cake tu kalau Secret Recipe jauh lebih sedap. * Semua yang manis-manis ni.
Abe sibuk membelek kad-kad kartun yang comel-comel tu.
Lepas tu Ajik pulak mengikut.
Pekerja Jusco tu perati je dari jauh.
Aku x perasan pun masa tu.
Time upload ni baru perasan.
Iri pulak 'selamat' sebab dok dalam trolley.
Kalau letak bawah, habis dia pun sama
nak explore semua.
Dia dok geram bear yang berderet kat atas tu!
Aikk...tiba-tiba papa muncul? Ni baru sampai dari KL terus ke Jusco.
Penjual tu ajak duduk test Massage Pillow dia.
So, duduklah jap merasa.
Okeylah dah penat. Jom balik. Ntah hape-hape je 'hasil' hari ni.


20 comments:

  1. hehehe..kdg2 sy pn blur bab kira2.. pdhl dh tahu tp mcm otak blur..kikiki..

    ReplyDelete
  2. jemput join.. :)
    http://sitizawiah95.blogspot.com/2014/09/segmensaya-nak-keychain-ch.html

    ReplyDelete
  3. sakit jiwa jer bila nak sgt makan sudahnya tak sesedap yg disangka kan ... adat membeli.

    ReplyDelete
  4. mahal... tapi kureng.. ahh! stress... glamer pekerja jusco masuk blog.. hihihu

    ReplyDelete
  5. Klo husband saya dia kira2 gak...tp klo saya, budget lebih kurang jer...hehe

    ReplyDelete
  6. mcm ne shikin boleh tersalah tengok harga haha.. mesti blur masa tu kan? mahalnya shikin... kat sini baru RM3... klu online baru RM1.80 pcs..

    ReplyDelete
  7. sempat pulak pekerja tu posing yee.. agknye die mmg dah nampak akk nak ambil gambar kot. haha

    ReplyDelete
  8. Huhuhu.. naya jer kan sebab salah tengok harga.. kalau beli something tu sedap sesangat tak kisah.. ni dah la mahal, rasa plak ntah apa2.. kekdg2 jadi blurr jugak bila harga yang patut bayar melebihi sangkaan..

    ReplyDelete
  9. tak pernah rasa lagi maccaron...sedap x dr?huhu...btw,kek tu nampak sedap...mungkin sebab wanie suka kek,jadi semua kek nampak sedap..hehe

    ReplyDelete
  10. Sedap tak macaroon 4 hengget tu, Shikin? A bit pricey jugak. Tak pelah, kdg2 mmg baca dah betul, tapi otak register salah gak :)

    ReplyDelete
  11. kita pun pernah terkena doc..memang tak perasan ..he..he

    ReplyDelete
  12. alahai, macam mana boleh terslah tengok.. mahal ek harga dia.. Ros tak pernah beli pun..

    ReplyDelete
  13. mcm menarik ja maccaron tu..quality time dengan anak-anak ya..

    ReplyDelete
  14. hehee, mesti cashier tu pelik kn.....^_^

    ReplyDelete
  15. pernah terkena macam tu..tgok harga lain..masa nak bayar jadi lain...pfttttt

    ReplyDelete
  16. akak pun pernah kena waktu nak beli beras..ahahah...dah le duiat dalam dompet ngam2 je..terus cakap akak nk tukar yg lain :-)

    ReplyDelete
  17. Huhuhu camner tersalah tgk harga ni Shikin ..

    ReplyDelete
  18. Biasalah tu.. Kdg geram gak dgn peniaga nih..

    ReplyDelete
  19. hahaha... adoyai. saya pun pernah terkena kak. malu malu.. sobs.

    sedap lak tengok kek tu. dah lah memang kempunan ni. waaaa....

    saya sampai sekarang kalau lalu depan kad, saya duk belek, biar orang nak tengok ke apa. hahahaha

    ReplyDelete
  20. Mahalnya macaron. Sekali sekala beli ok la kalo selalu beli mau kopak. Hehe.

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~