Tuesday, April 5, 2016

HP Deskjet F4280 cartridge CC640W (black).

Lama tak beli cartridge. Rase-rasenye my last purchase was more than a year ago.

Aku just pakai HP Deskjet F4280 All-In-One Printer. Beli masa preggy anak ke-2 rasenye. Sekarang anak ketiga pun dah 3 tahun. Cubelah korang buat congak2 (eh..betul kan congak @ calculation?) ye.

Bukan selalu print pun. Just guna untuk potostet photostat. So, beli ink hitam (CC640W) cukup. Harga masa tu around RM45-47.

Baru ni survey online harga RM70 plus. Paling murah kat Lelong.com RM52-62 tapi excluding postage. Mujur ada Pamoga tak beli. Sebab lepas tu aku jumpa kat AEON S2 harga memang RM62...and rebate RM5 sebab aku trade-in cartridge lama.
Bahagian yang seal dah terbuka (anak panah) dah tak diterima untuk trade-in.

Lame aku tak pakai printer ni sebab frustrated tiap kali aku pakai ink just bertahan at most 20 pages. Walhal sepatutnya ink tu untuk cetak 200 mukasurat. Rupenye kesilapan teknikal. Nyonya kedai komputer bagitau jangan kerap on+off printer. Sebab tiap kali on akan bazirkan ink - Nak explain lelebih tak reti. Biarkan je on beberapa jam sehari pun takpe bukan bazir elektrik sangat pun.

No comments:

Post a Comment

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~