Wednesday, April 23, 2014

Air-cond SHARP 1HP.




Rase2nye apekah yang ingin ditonjolkan kat sini ek?
Confirmlah air-cond yang baru dipasang di Master Bedroom rumah kami.
Master bedroom ni memang paling berbahang compared tu bilik2 lain.

Air cond ni brand Sharp 1HP tengah promotion kat Courts Mammoth - dapat RM749.
Beli dalam bulan lepas sesame dengan adik ipar & sepupu aku, Naim. Adik ipar aku pun amek item yang same.

Beli suudaaaahh...nak pasang tu plk 1 hal.
Nasib baik at last suami aku teringat Engineer yang kontrak kat kem die. And nasib baik Engineer tu dok dekat je ngan rumah kitorang. Die amek duit beli barang je - RM200. Ok lah tu. Kalau tanyer member lain pun ...upah area RM250 gitu.

P/S - nasib baik aku tak mintak technician sebelum ni.. Die tu mtk RM400. Seb bek aku dengar advise asben spy bersabar. Tapi, sabar2 pun dah setawun lah baru dapat merasa kesejukan air-cond ni.

11 comments:

  1. hurmm.. hari khamis baru merancang nak beli air cond dgn freezer.. tgh mengkaji bayaran pemasangan juga.. harap2 dapat aircond dengan harga siap pasang sekali..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kene survey pasal payment.
      depa ni kalau nmpk kite macam xreti, abeslah depa main harga.

      Delete
  2. panas sekarang kan..tp ana xsuka sgt sejuk2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau panas sangat x selesa tido.
      Kalau sejuk tarik comforter.

      Delete
  3. duk dalam econ..mmg syok tdo lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang best.. Sekarang anak tido malam lena. Tapi, dekat nak pagi kene naikkan temperature.

      Delete
  4. baru sambar satu aircond siap pasang & wiring 1000.00 .. merungut tecnician tu saya suruh buat wiring dari main box.. banyak cantik dia nak tambahan bayaran.. saya dah deal dengan bos dia 1000 siap wiring no extra charge

    ReplyDelete
  5. Ros pula tak tahan kalau ada air cond. badan cepat sejuk.

    ReplyDelete
  6. badan saya plk tak than dengan air cond, kalau g mnginap kat mana2... mulalah sakit kepala, hidung sok sek sok sek...

    ReplyDelete
  7. Akak pun sekarang tengah survey2, cari technician nak tukar location aircond.

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~