Friday, April 25, 2014

I got presents for you !!


          Bila terkenangkan anak-anak happy…Mama tentunya happy sekali. Parents mana yang tak sayang anak Cik Jemah oiii…(tibe2 pulak aku sebut name ni…Memang takde kene mengena langsung arr kan?)
          Tiap-tiap kali aku beli sesuatu kat anak-anak aku, sure aku akan cakap.. "Saaayang, mama ade surprise untuk awak.” or “Saaayang, mama ada hadiah untuk awak.” And dorang memanglah terlalu happy sesangat. Slalunya aku beli buku kat dorang. Walaupun buku tu sangat murah – berharga RM2.90….Dorg tetap akan terlompat2 gembira. Aku ni memang kalau boleh tak nak ajar anak aku beli barang yang mahal2 & aku nak dorang appreciate every single thing yang dorang dapat.
          Selain buku2… barang2 lain yang comel …yang ade gambar cartoon or barang yang colourful macam hanger baju saiz kecil pun aku kategorikan sebagai hadiah. Don’t be surprise…dorang tetap sangat happy & tanye macam2. Eg: mama, ni ape ni mama. Colour ape ni? Untuk buat ape mama? Nak sangkut kat mane mana? Their brains start working with all sorts of Q’s (sometimes unexpected Q’s for their age).
Tumbler pon hadiah..Pyjamas pun hadiah..
Apetah lagi Happy Meal dengan hadiah kecik2 yang comel tu.
          Perangai aku..aku tak suka layan kalau anak aku mintak mainan itu ini. Nanti die mengada-ngada. Nak tu dapat…Nak ni dapat. Biar dia learn yang tak semua benda yang kita nak, kita akan dapat dengan mudah. Semua kene usahakan. Alhamdulillah, budak-budak ni tak pernah pun mengamuk macam anak orang lain bile sampai row yang ade mainan kat shopping mall or hypermarket tu. Memang dorang mintak…but in a nice way. “Mama, boleh tak kalau mama belikan Abe mainan tu. Abe sukalah. Abe ade tengok dalam tv.” Dan aku akan jawab..” Kan mama dah beli, so and so tadi..Ni kene tunggu mama kumpul duit dululah. Nanti mama kerja simpan duit dulu. Okey?” “ Orait mama”. Cakap je elok-elok.. Takyah nak cakap bahasa kasar-kasar. They will understand. Bukan xde duit. Ajar anak jangan boros sgt. Nanti biase sampai ke besar.
           Tapi sekarang, aku pulak yang melebih-lebih. Tiap kali aku kuar beli barang, aku pulak yang belikan macam-macam mainan kat dorang. Belian bulan ni jerr :
 #Just a little sharing..
1.  Inflatable Pool - RM190 (including postage + FREE electric pump).
Bought online from Facebook Mujahidah Kan.
Sent using Skynet.

2.  Music Baby Walker - RM115 (RP : RM129).
Beli dari HAPPY SHOP
@ Kawasan Perindustrian Nilai 3, Putra Nilai.

3.  Scooter - RM49.
Pandangan sisi.
Sesuai untuk umur 3+.
Scooter - Pandangan atas
Screw untuk laras -> bende alah ni foldable.
Screw untuk laras ketinggian -> boleh tinggikan kalau anak korang 
dah meninggi.
Yang Nampak cam cangkuk warna hitam tu untuk hold handle
time dah abes main.

13 comments:

  1. tudia puas aih anak2 main..muahahaa xpayah dh bawa p mndi kolam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. budak kalau dah main air.. tak ingat dunia

      Delete
  2. wahh..bestnya...nk tk nk kena beli jugak mainan untuk anak kan..

    ReplyDelete
  3. yang no 2 tu kena prepare awal..hihi

    ReplyDelete
  4. kegembiraan anak-anak adalah antara keutamaan

    ReplyDelete
  5. Dalam online mama dia tewas dgn mainan2 yg super cute... hehehehe kolam tu da best la... kalau anak2 saya pun sure lompat bintang!!!

    ReplyDelete
  6. Dah ada anak nih mesti ada mainan nyer.. dah tu bila tengok something mesti teringat kat anak... mula laa nak beli itu ini..

    ReplyDelete
  7. Seronoknya! Mesti The Adams excited dapat presents :)

    ReplyDelete
  8. bestnya, permainan budak2 sekarang dh canggih... zaman kita dulu membesar dengan permainan tradisional... :)

    ReplyDelete
  9. Scooter ben 10 tu comellll. Sapa yg suka main skuter, Shikin? Abe ke Ajik?

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~