Tuesday, November 26, 2013

Fotogenic vs fotogedik

At 6.20am:
Baru lepas tidokan anak (die jage dari 5.00am tadi). Actually b4 that banyak kali dengar die nangis tapi husband aku yang bangun...aku tak boleh nak buka mate do. 
Hari ni chill sket (siap blogging) sebab kursus kat PROSTAR, KK PD. 

See the above pic? Saje letak effect..bagi tak nampak real face. Aku tak faham kenape...bila aku diri depan cermin..aku tengok..canteks gak lah aku ni (bukan perasan..tapi u ols...siapa lagi nak puji lelebih kalau bukan diri sendiri. Betul tak?). Tapi, yang tak bestnye..bila aku snap gambar je AUTOMATIC MUKA AKU BERUBAH BURUK. Tu yang aku tak paham . Maybe need help from professional photographer kot..(ahaks...memang gedik lah aku ni..). Tapi, memang tak disangkal lagi..patients pon puji.."Sekarang doctor nampak cantik lah."..(Tak tahan..sekali lagi tahap gedik yang tinggi..). Actually, memanglah tak cantik mane..Tapi, kalau compare orang nye dengan gambarnye..memang hampeh amat.

Bile aku tanye asben..
Shikin : Bang, nape bila amek gambar..muke ayang tak fotogenik?
(macamlah asben aku tau the reason why, kan? tapi..nak tanye jugak..kan)

Jawapan die yang aku nak gelak & takkan boleh lupe sampai bile2..

Salmi: Ayang tu fotogedik..bukan fotogenik...
Gambar kat atas ni ok sket kot..Taklah buruk sangat, kan ?
Aku memang kene amek gambar sipi2 kot baru 'menjadi'. 
Kalau amek dedepan mungkin kene 'sumpahan' kot.so jadi buruksss sangat.

8 comments:

  1. ini semua salah kamera.. bukan orangnya.. hahaha

    ReplyDelete
  2. fotogedik ? hahaha . ada2 jak akak ni :) btw , cantik apa . sipi2 ke , depan2 ke . tetap cantik . hehe :)

    ReplyDelete
  3. tak dapat fotogenik, fotogedik pun jadilah :) hihi

    ReplyDelete
  4. fotogenik ke fotogedik ke..dua2 boleh! :)

    ReplyDelete
  5. saya tak fotogenik huhu..bab tu tak berapa suka ambil gambar

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~