Wednesday, May 16, 2012

Awet muda dengan antioksidan

Tentu ramai yg pernah dengar ttg antioxidant,kan? Natural antioxidant of course dapat dari sayur2an & buah2an. Tapi, most people mmg tak cukup makan sayur & buah. That’s why mesti ambil dari supplement.Antioxidant mmg diperlukan oleh setiap orang. Fungsi? Dalam bahasa yg mudah.. untuk neutralkan radikal bebas ..untuk fight against free radical. All people like to have everything for free but
not with free radical. Why? Kerana radikal bebas ni makes your cell unstable..cell integrity not strong.. ...later on cell damage…then, mudah diserang sel kanser dll. Bukan setakat kanser, tetapi u all mesti sedar yang setiap penyakit dlm badan adalah kesan buruk dari free radicals. Dari mana free radical ni dtg? -Asap rokok, Asap kenderaan, Sun exposure, Inadequate rest & sleep, Unhealthy food (processed food, flavoured food..etc), Stress…stress…stress.. Antioxidant apa yg perlu saya ambil & dr mana nak dapatkannnya? Ada banyak jenis di pasaran :-Vitamin ,C,E,CoenzymeQ10. Brand apa tu terpulang. Tapi hati2..ada yang tiruan. Yang mana tiruan..saya tak dapat nak tolong.. Saya cuma percaya dengan Nutrilite. Saya dah kenal ramai doktor yang makan Nutrilite.. ..mereka kekal sihat & awet muda tanpa rosak buah pinggang atau hati, dll. Saya pun ada pengalaman tersendiri : Saya berumur 29 & mmg org kata saya awet muda. Mgkin kerana bdn saya kecik. Sebelum makan supplement Nutrilite, biological age saya 24. Sekarang saya makan Nutrilie & biological age saya turun ke 18 tahun. Ini menandakan sel2 badan saya dah di’repair’. Husband saya pula umo 30 thn.. ..b4 makan supplement ni, bio age dia 50 thn. Tapi, lepas makan sebulan..terus turun 36 tahun. Hebat kan! Kami cuba..kami sihat! Anda bagaimana? Dr. Shikin : drshikin@outlook.com

5 comments:

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~