Saturday, April 21, 2012

Ah Long datang cari kat rumah!

2 orang Singh datang rumah mak aku semalam (Seremban) - maklum cari aku & husband.
Btau husband (Army Officer) aku pinjam duit RM5000 & juga jamin budak (lelaki ) pada 2009 (budak tu pinjam RM1000, tapi plus interest dah jadi dekat RM2000). Siap tau dulu aku keje mane..skrg keje mane..balik keje kol brape. Tp, kitorg xde rumah time tu - so dia tggl biz card pd mak.

Hari ni aku balik rumah - terkejut beruk - terus kol Ah Long tu - dia kata husband aku dah byr RM5K - tp nk setel bab Penjamin.

Aku kol husband - husband mmg kate budak die pinjam dr Singh tu tp dh lama setel - then, husband aku tak de jadi Penjamin pon.

Kol Singh tu balik tp xdapat - So, kol office die lak - Lain cerita lak aku dapat - Dia ckp husband aku jamin pompuan yg pinjam RM4 ribu lebih - aku mtk nama & alamat.

Aku balik Port Dickson - ajak asben gi cari rumah pompuan & budak dia kat Sua Betong. Rupenyer pompuan yg dimaksudkan adalah wife budak dia.

Kol Singh balik - aku tanye nape tuduh asben aku jadi Penjamin? - Singh kata asben aku ade sign dokumen - aku kate asben aku ada kat sebelah ni better u cakap ngan die - asben aku sound die - memandai je reka cerita - manede die sign

Dalam rumah budak die:
Budak die ngaku pinjam RM1000 tp dh lame bayar RM1800 (campur interest) - Dah lame setel. Tak sangka Singh tu cari die balik & libatkan kitorg dlm hal ni. Then, wife die xde pon pinjam duit.
Aku kol Singh balik - loudspeaker - bagi dia ckp ngan budak tu - kali ni dia mintak RM4000 - tp budak tu kata mane boleh - dia hanya akan bayar another RM1000 tp dengan syarat tak kacau asben aku (merangkap Officer die). Singh tu terus setuju.
Aku soh kol polis xmau.

PESANAN : JANGAN SENANG2 PINJAM CETI/ AH LONG WALAUPUN DIA TUNJUK DOKUMEN KONON2 PERNIAGAAN BERLESEN. TAK GUNA SUME TU. MCM NILAH JADINYA. BILA KOL SINGH1 DIA REKA CERITA LAIN & BILA KOL SINGH2 LAEN PULAK DIA PUTAR BELIT. NASIB BAIK AKU & SUAMI BERTEGAS BARU DIA TAK BERANI NAK UGUT KITORANG. BAHAYA BETUL - PINJAM RM1K TP MINTAK RM1800 & LEPAS 2 TAHUN MTK LAGI RM4K - MELAMPAU - BAIK PINJAM KAT BANK.

7 comments:

  1. ei takutnya bahaya lah kalau nk pinjam biar tempat yg boleh di percayai..

    ReplyDelete
  2. bank pun macam along jugak.. interest tinggi jugak huhuhuhu

    ReplyDelete
  3. Allah , menakutkan sungguh . gilalah along ni .

    ReplyDelete
  4. memang bahaya.. jauhilah pinjaman yang macam ni.. merbahaya!

    ReplyDelete
  5. pening pala..jangan la pinjam meminjam dari geng ni..huu

    ReplyDelete
  6. takutnya, janganlah berlaku lagi macam tu... huwaaaa

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~