Sunday, November 22, 2015

Cadar Ben 10.

Dulu aku pernah cerita pasal aku jahit langsir rumah aku & rumah yang aku sewakan kat ~
Langsir Raya 2015 - in process.
Jahit langsir di Jati Park, Nilai.

Masa tu plan nak jahit cadar jugak cuma takde masa.

Baru ni pergi Nagoya Textiles and beli kain cotton gambar kartun Ben 10. Harga = RM12.80 semeter. Bidang kain = 60".
Kalau nak jahit cadar, korang dah tak perlu nak ukur panjang cadar. Memadai ukur lebar je. Macam sekarang, aku nak jahit 2 cadar untuk katil single anak-anak aku beserta sarung bantal sedondon. So, 4.5m kain memang lebih dari cukup.

Siap gunting ( lurus je..).
Nak jahit tepi pulak.
Hasil jahitan. Alamak, mana sarung bantal Ben 10?
Actually aku x jadi jahit dengan kain kartun ni.
Aku plan nak keluar cari kain warna hijau plain pulak.

16 comments:

  1. Assalamu'alaikum Shikin, rindunya lama tak ke mari!
    Cantikkkkkkkkk cadar Ben 10. Rajin betul Shikin menjahit-jahit :)

    ReplyDelete
  2. Sama design dengan anak bujang ai punya tapi selimut Ben 10 lah.. dan beli bukan jahit sendiri.. hehehe..

    ReplyDelete
  3. Assalam Shikin..lama x borak...rindu nya!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah lama tak dengar crita ni....keep blogging dr shikin

      Delete
  4. Menjahit cadar lak dia...rajin nya lah hai Dr sorang ni

    ReplyDelete
  5. hai Dr Shikin aRz singgah sini...wah ni mesti guna mesin jahit ari tu kan? cantik

    ReplyDelete
  6. ishhh serba boleh betul la.. menjahit pon pandai

    ReplyDelete
  7. lena tidur anak2 akak ada cadar baru =D
    mesti diorang peminat Ben10 ni..

    ReplyDelete
  8. cantik cadar tuh.. boleh jahit ni senang, boleh cari ja nak corak macam mana..

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~