Sunday, December 8, 2013

Bercuti di kala banjir?

       Sebelum Subuh kami dah bangun. Malam tadi dah tertido sebelum set alarm. Dah nekad nak bangun before 4.30am...seb bek terjage jugak. Nak gi LCCT..bawak budak2 ni jumpe Tok & Tok Wan dorang yang nak gi Terengganu...(dah lame dorang book Air Asia ticket tu). Bangun-bangun terus bersiap-siap. Kejut cik asben suruh die dengar2 budak2 ni sementara aku kat bilik air. Biarlah diorang tido dulu. Aku nak siapkan barang2 diorang cepat2.
      Pukul 5.30am gitu kitorang dah ready nak gerak. Then, Atih (adik laki aku) kol kate nak ikut kitorang same. So, kitorang singgah umah mak untuk ambik die. Rupenye kol 4.30am tu mak, ayah, ancik, acu, shafiq, alang & yana dah gerak....paksu dah datang amek dorang ke LCCT.
      OTW kitorang sesat pulak. Awal2 tak nampak pon signboard LCCT. KLIA adelah. Asben aku pulak seperti biase dengan gaya confident nye. Kalau awal2 cakap dah sesat...senanglah aku on GPS. Disebabkan berpusing2 jalan yang sama...kol 6.30am kot baru kitorang sampai. Mase tu family aku sume dah masuk dalam. Flight kol 7am...(cepat jugak dowrang ni masuk..kire tepat mase lah dorang akan depart). Yang sian budak2 ni... Tak dapat jumpe Tok dorang. Dorang ni very close dgn Tok dorang. Tak jumpe sehari pon boleh meraung... Tapi, alhamdulillah dorang tak menangis tadi.. Maybe sebab diorang takot dengan Mama dorang yang garang ni.
     Takde ape boleh buat...jom balik jelah sayang-sayang mama. Petang karang kite nak keluar lagi, kan? Harap Tok & yang lain-lain tak tersekat dalam banjir.
   

6 comments:

  1. pemandangan yang cantik dikala hening pagi..kecian muka masing mcm mengantuk jer..

    ReplyDelete
  2. disaat saya komen nih.. rasanya LCCT nih sepatutnya dah tutup.. hurmmm

    ReplyDelete
    Replies
    1. dulu selalu hantar adik balik sabah kat senai airport.. tapi tak pernah dapat tengok kapal terbang mendarat.. ditutupnya keliling

      Delete
  3. keluarga bahagia dunia akhirat :) insyaAllah . hehe

    ReplyDelete
  4. kalau banjir, memang tak ke mana lah jawabnya

    ReplyDelete
  5. dan musim banjir pon kembali lagi...

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~