Tuesday, December 9, 2014

Curang Maxis ~ Berganti Red One.

Autopublish entry

     Sekarang ni kan banyak sangat Telco yang wujud. Macam mushrooms naik lepas hujan (pepatah baru xD. So, inilah pilihan aku ~ Red One. For more info klik SINI.
Dari sekarang, aku tak layak lagi dipanggil ini # I'm a loyal Maxis customer. Haa cik Tipah..sape suruh letak plan mahal-mahal kan customer dah lari.
     Jom tengok plan apa yang ada kat Red One. Firstly, yang ini wajib....
... The LOWEST postpaid plan.
     Available packages - korang tekan SINI baru boleh nampak lebih jelas. So, aku pilih yang 2G** - monthly RM45 je. Kalau call sesama Red One FOC je.
    Satu je aku nak remind - kalau nak ambik plan telefon ni, better korang gi centre sebab apa-apa masalah di kemudian hari senang nak setel. Macam aku, aku register plan ni kat agent time Road Show. Aku kekalkan no Maxis yang lama. Mak oiii punyelah lambat depa nak activate line aku - hari Ahad register, tapi Jumaat baru activated. Internet tak jalan pulak tu - hanya akan diactivate pada tarikh 1hb sahaja. Pulak dahh. Alhamdulillah dah setel problem tu (after about 5x calling2 careline) & setakat ni line call & internet got no problem.

Related topic :
~ Internet - wifi YES

Monday, December 8, 2014

Was blamed.

Autopublish entry
Jumaat, 5/12/14

     Pernah tak korang dipersalahkan? Atau dipersoalkan atas hal yang bukan salah korang? So, apa response korang? Macamana pulak kalau sebenarnye korang kena marah sebab memang korang sendiri yang salah? Korang ada rasa bersalah tak? Mengaku tak kesalahan korang?
     Sepanjang aku berkhidmat as MO since 2009 (Aku start keje as HO Aug/2007) memang tak pernah aku 'takut' atau 'gentar' dengan patient. Tak kiralah kuang ajo macamanepun patient tu. Tapi, harini aku 'tewas'. Juga....takut lepas patient's husband persoalkan management aku. FIRST TIME AKU DIMARAH SEBAB SILAP AKU SENDIRI. Silap apa? Marah apa? Well, actually patient tu melenting sebab wife die dah seminggu sesak nafas. Geram ni! Geram dengan doktor sebelum ni! Sebab doktor dekat kecemasan tu just ambik darah FBC & treat patient as anaemia je (Rujuk SINI) . CXR (X-Ray dada) dia x buat, padahal bila aku check paru-paru dia memang tak normal.
    Malam tadi, patient ni jumpa doktor klinik kesihatan masa extended hours (klinik ni buka 5-9pm), lepas check paru-paru & dapati kaki bengkak air so dia treat patient as Heart Failure (Walaubagaimanapun, ni bukan tahap emergency). Dia bagi ubat & minta patient datang klinik aku hari ni sebab patient ni memang patient kencing manis & darah tinggi kat sini. Dalam surat rujukan tu, dia mintak kitorang arrange for ECHO (scan jantung) appointment dari HTJS. Salah aku sebab aku tak perasan perkataan Echo tu. Actually memang takde hal sangat silap aku tu, sebab ECHO appointment pun memang dapat lambat - makan masa sebulan atau lebih. Silap aku... sebab tak terangkan kat patient pasal procedure ECHO tu. 
     Sebelum buat appointment tu, wajiblah jugak aku buat XRay. Guess apa aku dapat after saw the X-Ray?
- Pneumonia (Rujuk SINI.)
- Pleural effusion both sides (Rujuk SINI.)
- Heart failure.
     Sebelum beredar, suami dia mintak maaf dengan aku sebab bersikap kasar. And for the first time in life as MO aku cakap, ' Tak ape, memang patut pun tindakan encik tu:)'. Sebab aku tau dia dah fed-up disuruh appointment sana-sini oleh doktor2 yang check wife dia, padahal wife dia perlukan rawatan segera. Sobss..