Sunday, May 15, 2016

Hadiah Hari Guru.

9.00pg.
Kat kampung :

Puas fikir hadiah apa nak bagi kat cikgu sekolah & tadika anak. At last dapat idea dari PT kat klinik. Dorang beli tapwe & cawan kat kedai RM2. Pastu beli wrapper plastik bercorak & print ucapan kat kertas warna. Simple kan?

Aku malas nak redah pekan pi kedai RM2 - susah dpt parking. So, aku pi supermarket dekat umah je & beli fancy cup & plate macam kat bawah ni.
 Bajet:
- Plate (biru) RM2.90 x6
- Cawan fancy (3pc/set) RM2.20 x17set
- Wrapper RM0.90 x4
- Ribbon polka dot RM3.90
- Lain-lain: Selotape, double-sided tape.
Cetak kad ucapan kecil.
So, ini hasilnya.
Nampak mudah kan? Tapi aku ambik masa yang agak lama juga untuk siapkan sebab cam remeh jugak nak buat.
Di kesempatan ni aku nak ucapkan Selamat Hari Guru buat semua guru di Malaysia yang berdedikasi dalam mendidik anak bangsa menjadi insan yang berilmu & beramal soleh. Semoga kalian kekal tabah dalam tugas di zaman yang semakin mencabar ini. Segala jerit-perih yang guru sekalian harungi biarlah Allah yang membalasnya kelak.

~ Printer HP Deskjet F4280
~ For the becoming Teacher's Day

5 comments:

  1. dr shikin..saya nak minta tolong jikalau berkesempatan dan berkesudian bolehlah kiranya edit blog address kite kat bloglist sebelah ke adaubiadabatas.blogspot.com TQQQQ

    ReplyDelete
  2. hai Dr Shikin sori lama tak singgah...blog update...

    terima kasih kongsi idea untuk hadiah hari guru...bagus juga hadiahkan cawan macam ni...

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~