Wednesday, June 3, 2015

Allergy Prevention Talk.

Firstly aku nak apologize sebab aku tak pergi pun talk ni (tak dijemput :)

Niat aku post ni sebab nak korang tau yang pihak kesihatan ada guideline untuk manage /treat patients with allergies, etc.

 Are you suffering from allergies? 
Allergy Prevention Talk. 
23rd May 2015/ 8am - 1pm
Auditorium Gemilang, HTJS.

- Allergy in Malaysia- 20th century epidemic. 
- Malaysia Allergy Prevention Guideline / Allergy Prevention Through Nutrition Intervention. 
- Health economic through allergy prevention.

27 comments:

  1. ohh ada jugak ya talk berkenaan allergy nih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus ye ada exposure begini. :)

      Delete
    2. Akak berkenan ngan topik Allergy Prevention Through Nutrition Intervention tu :)

      Delete
  2. erk dah lepas kan..so apa guideline nyerr ngeee..kami ada 2 anak allergic susu, telur, soya etc but alhamdulillah bila umur dekat 2 tahun semua allergic pun hilang..

    ReplyDelete
  3. anak sedara saya ada allergy
    sampai sekarang walau dah masuk usia 2 thn tpaksa
    buat appointment dengan doktor
    susah nak bagi dia makan, bukan semua boleh masuk mulut dia

    ReplyDelete
  4. saya and myy anak ade allergy. hehe.. tapi jauh sangat nak pergi...

    ReplyDelete
  5. saya pon ad allergy.. and sampai skrg ni kene wat appoiment jumpe doc.. :(

    ReplyDelete
  6. kalau ada kat sepital melaka boleh gak g ..hehee

    ReplyDelete
  7. anak sulung saya ada allergy..

    ReplyDelete
  8. Kakak Ros ada elergik. Kadang kesian kat dia, salah makan sikit je terus merah dan bengkak muka dan badan...

    ReplyDelete
  9. singgah sini & join tau :)
    http://syahirahvaliant.blogspot.com/2015/05/contest-saya-nak-hadiah-by-syahirah.html

    ReplyDelete
  10. alaa tkboleh pegi!! tp saya ada allergy, boleh postkan entry berkenaan allergy ni lebih details? hope to see from you drshikin :)

    ReplyDelete
  11. bestnya talk pasal allergic...kita ade allergic... dulu pernah macam sampai bengkak gatal satu badan....suffer almost setahun... masa tuh azab sangat2...tapi skrg dah berkurang dah... tpi ada lagi...bestnya kalau ada ilmu psl allergy ni :D

    ReplyDelete
  12. Bgus info ni... Sbb yg saya tahu alahan byk jenia kn..

    ReplyDelete
  13. rasanya macam skrang bila da dewasa ni baru nk ada elegik..
    dulu makan ketam xda pa pun.. skrang cem gatal2 je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama laa kita CT.. salah makan jer mula nak gatal sini sana.. dulu makan jer apa pun tak ada masalah..

      Delete
  14. Replies
    1. bulu? kalau bulu hidung dan bulu roma alergic tak

      Delete
  15. Setakat ni nampaknya tak de allergy.....tak tau le esok lusa, harapnya janganlah

    ReplyDelete
  16. sis JM alergic ayam dan seafood..arghh tension

    ReplyDelete
  17. kalau sy yg dpt jemputan sure sy pegi sbb sy mmg ada alergi ;-)

    ReplyDelete
  18. Kakak Ros dah buat ujian darah. dan rupanya dia lah dengan ayam. huhu

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~