Monday, January 13, 2014

Muka 'ketat'.

Ni satu lagi cite best tang aku kenakan orang.
Aku ni memang naughty walaupun anak dah berderet.

Time di AEON Seremban 2 ritu,
tetibe aku teringat nak beli kek gulung kegemaranku & anak2.
Alamak... ramai betul yang Q nak bayar bahagian bakery. Lantak lerr. Yang penting dapat beli kek.
Kek ni segulung RM4.50. 3 gulung RM11.90- so, apalagi?

Sesudah membayar, aku U-turn utk keluar..Tang situ mmg tak salah U-turn.
Tapi, kiri kanan sempit pulak. Takkan nak buat2 terlanggar sebab aku tolak stroller baby. Karang baby aku jugak yang tergezut. Jadi, aku pun sabar menanti mereka2 menyedari kehadiranku dan slowly aku cube juga utk lalu.
Tiba2..ade sorang pompuan muda ni. Lingkungan 20-an. Muke dah cantik. Dressing dah cantik ala2 model giteww. Tapi, perangai je tak berape nak cantik.
Dalam keadaan aku 'berusaha' untuk lalu di ruang sempit tu..die pun datang menyempit sekali. Rushing. Muke ketat & tak puas ati sebab aku 'block' tengah2 jalan. Dalam die dok rushing2 tu..aku 'block' je jln tu dgn stroller anakku & tak bergerak se inci pun. Aku tau die takkan 'berhati perut'
untuk memberi seorang ibu yang membawa anak kecik lalu dahulu.
Dalam hati aku tergelak jerr, "Hah, lalu ler kalau boleh. Kui kui kui."
Lepas tu baru aku bagi die lalu dengan menarik sikiiiit jerr stroller anak aku.
Sebaik je die langkah sebelah kaki, aku terus je tolak stroller anakku membuatkan die nak terjatuh.

## Kui kui kui. Tak langgar pun. Saje acah2. Kui kui kui lagi.
Lain kali nak buat lagi tak?

** MORAL - Beri keutaamaan kepada
1. Orang tua
2. Orang cacat
3. Orang mengandung
4. Orang yang membawa anak kecik
Dan...Jangan pentingkan diri sendiri!

PESANAN KHIDMAT MASYARAKAT !!

9 comments:

  1. Thanx Ashafeeq.
    No laaa..I just did myself. I Dh plk have no experience/knowledge in IT.
    Merangkak2 jugaklah nk create this blog..

    ReplyDelete
  2. zaman sekarang semua orang nak cepat.. huhuhu soal moral banyak yang dah tak ambil peduli

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. Kene bagi hadiah lebih kat Aana & Azman ni.
      Muka macam budak kot..patient ramai ingat saya bujang & baru lepas grad:(

      Delete
  4. dr shikin.. muka ketat pun comel

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~